دله دزدی در خیابان های تهران با ماکسیمای سفید+ عکس

 ساعت  5 بامداد 16 آذرماه امسال مردی درتماس با  پلیس 110 اطلاع داد که سرنشیان یک  ماکسیمای سفید رنگ در حال سرقت لوازم داخل خودرو به شیوه تخریب شیشه در خیابان شریعتی – خیابان سهیل هستند .

خیلی زود موضوع به کلانتری 101 تجریش اعلام شد و بلافاصله اجرای طرح مهار در محدوده محل وقوع سرقت جهت شناسایی خودروی دزدان به مرحله اجرا گذاشته شد ؛ با شناسایی خودروی سارقان ، مأموران کلانتری به راننده ماکسیما دستور ایست داده اما با افزایش سرعت اقدام به فرار Escape می کند .

در یک تعقیب و گریز همراه با تیراندازی از سوی مأموران کلانتری 101 تجریش ، خودروی ماکسیما با سرعت بسیار زیادی با یک  مزدا سواری تصادف Crash سنگین کرده و به ناچار متوقف می شود ؛ راننده ماکسیما از محل متواری شده اما سرنشین خودرو به نام "فرهاد. ش" ( 30 ساله ) توسط مأموران دستگیر و در همان بازرسی ابتدایی از داخل خودروی ماکسیما ، مقادیر زیادی موال سرقتی  چادر مسافرتی ، سیستم پخش خودرو ، ساک ورزشی و ... کشف  می شود .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت داخل خودرو" و به دستور دادیار شعبه دوم دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس Police آگاهی تهران قرار گرفت .

با آغاز تحقیقات در پلیس آگاهی ، "فرهاد . ش" به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه سرقت شناسایی شد ؛ همچنین در بررسی ارکان خودرو ماکسیما به دست آمده از دزدان ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که این خودرو  سرقتی بوده و چند روز پیش در منطقه سعادت آباد سرقت شده است .

"فرهاد .ش" با اعتراف به سرقتی بودن  ماکسیما ، راننده خودرو به نام محمدامین . م ( 35 ساله ) را به عنوان همدست خود در شب دستگیری و همچنین سرکرده باند دزدان خودرو و داخل آن معرفی کرد .

کارآگاهان با شناسایی مخفیگاه "محمدامین" در منطقه سعادت آباد ، به مخفیگاه وی مراجعه و در تحقیقات نامحسوس پلیسی از محل اطلاع پیدا کردند که محمدامین همزمان با متواری شدن از دست مأموران ، از مخفیگاهش نیز متواری شده است .

با معرفی دو عضو دیگر گروه از سوی "فرهاد . ش" ، دستگیری "سپهبد" ( 30 ساله ) و "امیراشکان" ( 32 ساله ) در دستور کار قرار گرفت و هر دوی آنها در داخل مخفیگاه هایشان در منطقه مرزداران دستگیر شدند

هر سه دزد در همان تحقیقات ابتدایی به  سرقت های داخل خودرو در مناطق غرب ، شمال و شمال غرب تهران اعتراف و عنوان داشتند که همه سرقت هایشان را با استفاده از خودروهای سرقتی ماکسیما و مزدا انجام داده و خودروهای دزدی را پس از گذشت یک هفته ، در سطح شهر رها و خودروی دیگری از همان مدل خودرو را جهت ادامه اقدامات مجرمانه شان سرقت می کردند .

سرانجام  آخرین عضو متواری در حقیقت سرکرده گروه به نام محمد امین که 6 بار به زندان افتاده نیز در آخرین مخفیگاهش در منطقه اوین شناسایی و روز نهم دیماه دستگیر و همانند سه نوچه اش ، به سرقت از داخل خودرو و همچنین سرقت هفت خودروی ماکسیما و مزدا 3 اعتراف کرد .

سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند ، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران  ، با اعلام این خبر گفـت : " با توجه به اعتراف صریح متهمان به دهها سرقت داخل خودرو در محدوده شمال ، غرب و شمال غرب تهران در طول شش ماه گذشته ، از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفتند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود و سیر مراحل قانونی جهت استرداد اموال به نشانی پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران  در اتوبان شهید صدر ( مسیر شرق به غرب ) – بعد از خروجی بلوار کاوه – خیابان قلندری شمالی مراجعه کنند" .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 235263 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟