دوست فراری

پسر جنایتکار که پس از خفه‌کردن دوستش وی را حلق‌آویز کرده بود تا قتل Murder را خودکشی نشان دهد، با تیزهوشی رئیس کلانتری به دام افتاد. چند ماه پیش خبر حلق‌آویز کردن پسر جوانی به ماموران کلانتری اعلام شد. ماموران در محل حادثه Incident حاضر شدند و به بررسی صحنه جرم Crime پرداختند. در ابتدا به نظر می‌رسید، پسر جوانی خود را دار زده و از این طریق خودکشی کرده است، اما پس از انتقال به پزشکی قانونی معلوم شد علت مرگ وی خفگی بوده و موضوع حلق‌آویزی صحنه‌سازی است. با افشای این موضوع، پرونده در اختیار کارآگاهان پلیس Police آگاهی قرار گرفت و ماموران دریافتند یکی از دوستان مقتول در روز حادثه در حوالی محل قتل دیده شده وهمچنین پس از کشته شدن دوستش به طرز مرموزی ناپدید شده است. با گذشت چند ماه از این جنایت Crime و با شناسایی متهم فراری رئیس کلانتری او را با ترفندی به کلانتری دعوت کرد.متهم نیز بدون اطلاع از ماجرا وارد کلانتری شد که بلافاصله دستگیر و به قتل دوست جوانش اعتراف کرد او که هشت فقره سابقه کیفری در پرونده‌اش دارد گفت بر اثر اختلاف حسابی که با مقتول داشتم با او درگیر شدم و خفه‌اش کرده و بعد هم برای صحنه‌سازی جسد او را حلق آویز کردم.

اعتیاد خانمانسوز

چندی پیش مرد ی با  110 تماس گرفت و از ماموران خواست تا خود را به خانه او برسانند.این مرد گفت که پسرش خودکشی کرده است.گروهی از ماموران بعد از دریافت این خبر عازم محل شدند و با جسد پسر جوانی مواجه شدند. در بررسی‌های اولیه این طور به نظر می‌رسید که مرد جوان خودکشی کرده است. پدر این مرد به پلیس گفت: پسرم مدت هاست که به مواد مخدر Drugs اعتیاد پیدا کرده است، او مدام برای گرفتن پول و تامین خرج اعتیاد خود با ما دعوا داشت .امروز هم وقتی دیدم مدتی از وی خبری نیست به اتاقش رفتم و با جسد حلق‌آویز شده‌اش روبه‌رو شدم، اما کارآگاهان در بررسی جسد به مدارکی رسیدند که نشان می‌داد خودکشی صورت نگرفته و به احتمال زیاد این مرد به قتل رسیده است.

بررسی‌ها در این زمینه ادامه داشت تا این که چند روز بعد از این حادثه، افسر اداره آگاهی یکی از شهرهای جنوبی با پلیس تماس گرفت و گفت ماموران کلانتری هنگام گشت‌زنی در حوزه استحفاظی خود به مرد جوانی مشکوک شده و او را بازداشت کردند که پسر جوان در همان تحقیقات اولیه ادعا کرد دست به قتل برادرش زده و به این شهرستان فرار Escape کرده است. پسر جوان در رابطه با جنایت گفت: از زمانی که برادرم معتاد Addicted شده بود همیشه در خانه ما بر سر پول و هزینه مواد دعوا بود، همچنین مشکل دیگر ما هذیان و بی خوابی او بود که مدام ما را آزار می‌داد این مشکلات ادامه داشت تا این که روز حادثه متوجه شدم برادرم باز هم با پدرم درگیر شده است. از دست او عصبانی بودم به سراغش رفتم و گفتم باید مواد را ترک کنی، ولی او گوشش به این حرف‌ها بدهکار نبود و خیال نداشت رفتارش را اصلاح کند. باهم درگیر شدیم و نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که ناگهان متوجه شدم برادرم را کشته ام. من ناخواسته مرتکب قتل شده بودم، به همین دلیل دست به صحنه سازی زدیم و بعد از تهیه طناب او را حلق آویز کردیم تا همه تصور کنند برادرم خودکشی کرده است.

خودکشی مرموز یک زن

در پرونده دیگری مرد خشمگین پس از آن‌که زن خود را خفه کرد، برای این‌که از چنگال قانون Law در امان بماند جسد بی جان او را حلق آویز کرد تا مرگ وی را خودکشی نشان دهد. چندی پیش ماموران کلانتری در جریان مرگ مرموز زن جوانی در خانه اش قرار گرفتند و راهی آنجا شدند. کارآگاهان وقتی وارد خانه شدند جسد زن جوان را در حیاط خانه دیدند و در نخستین اقدام به تحقیق از همسر قربانی که ماجرا را به پلیس اطلاع داده بود، پرداختند. وی گفت: امروز وقتی وارد خانه شدم با صحنه وحشتناکی روبه‌رو شدم. همسرم با یک طناب خود را دار زده بود که من طناب را پاره کردم و به اورژانس و پلیس خبر دادم.

با توجه به مرموز بودن مرگ زن جوان و وجود آثار ضرب و جرح روی بدن وی، جسد به پزشکی قانونی انتقال یافت.بررسی‌ها در این زمینه ادامه داشت تا این‌که پزشکی قانونی علت مرگ را خفگی اعلام کرد. به همین دلیل همسر قربانی به اداره آگاهی احضار شد و مورد بازجویی قرار گرفت. وی در بازجویی‌ها اظهارات ضد و نقیضی را مطرح کرد و سرانجام به قتل همسرش اعتراف کرد. متهم گفت: در روز حادثه با همسر خود درگیر شدم و وی را خفه کردم. خیلی ترسیده بودم و برای این‌که راز این جنایت مخفی بماند. وی را با طناب حلق‌آویز کردم تا قتل وی را خودکشی نشان دهم.

مرگ زن جوان داخل کیسه پلاستیکی

چندی پیش مرگ مشکوک زن جوانی به ماموران پلیس اطلاع داده شد. در ادامه تیمی از ماموران تجسس در خانه این زن حاضر شده و با جسد وی در حالی‌که یک کیسه پلاستیکی روی سرش کشیده شده و شالی هم به دور گردنش گره خورده بود روبه‌رو شدند. همسر این مرد در جریان بررسی‌ها گفت: ساعت7 و 30 دقیقه صبح از خانه خارج شدم و به سر کارم رفتم و حوالی ظهر پسرم با من تماس گرفت و گفت حال مادرش خوب نیست من هم به خانه آمدم و با جسد همسرم که خودکشی کرده بود روبه‌رو شدم. با توجه به مشکوک بودن صحنه جرم، جسد به پزشکی قانونی فرستاده شد و تیمی از کارآگاهان، تحقیقات در این زمینه را آغاز کردند. پسر این زن در تحقیقات گفت بر روی جسد مادرم نامه‌ای قرار داشت که در آن وصیت خود را نوشته بود که حالا این نامه ناپدید شده است.در ادامه بررسی‌ها ماموران متوجه شدند برخلاف گفته‌های همسر این زن، وی ساعت 10 و 50 دقیقه صبح در اطراف منزلش دیده شده است، همچنین تحقیقات نشان می‌داد این مرد با همسرش اختلافات شدیدی داشته، به طوری که مدام باهم درگیری داشته اند و از سوی دیگر گم‌شدن وصیت‌نامه هم موضوع خود کشی را کمرنگ و احتمال قتل زن جوان را بیشتر می‌کرد. بازپرس جنایی تهران نیز پس از بررسی شواهد و دلایل موجود، برای مرد به اتهام قتل همسرش قرار مجرمیت صادر کرد.

جسد یدر گاوداری

حوالی ظهر یکی از روز‌های پاییز امسال، مردی با صدای مضطرب با مرکز فوریت‌های پلیسی تماس گرفت و از مرگ خواهر جوانش در گاوداری خبر داد. وقتی ماموران نزدیک‌ترین کلانتری برای بررسی موضوع خود را به محل رساندند، طناب دور گردن جسد، آنها را در برابر مرگ مشکوکی قرار داد.این در حالی بود که خانواده مقتول با اعلام این‌که دختر ۲۲ ساله‌شان خودکشی کرده اظهار کردند: او ناراحتی اعصاب و روان داشته است.

بررسی‌ها ادامه داشت تا این که سه روز پس از وقوع این حادثه پلیس به دو برادر ۲۸ و ۳۰ ساله مقتول مظنون شد، از این رو آنها را به پلیس آگاهی احضار کردند تا ماجرای خودکشی خواهرشان مشخص شود، این در حالی بود که هر دو نفر در گفته‌هایشان دچار تناقض‌گویی شده که همین موضوع و بدست آمدن مدارکی که حکایت از قتل دختر جوان داشت، باعث شد تا از دو پسر جوان تحقیق شود و درنهایت آنها به قتل خواهرشان و صحنه‌سازی بر این جنایت اعتراف کردند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع: جام جم

 

کدخبر: 238052 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟