این مرد را می شناسید ؟  اگر به شما هم تنه زده به پلیس خبر بدهید+عکس

 ساعت 10 صبح مورخه 14 دیماه امسال، جوان موتور سواری با مراجعه به مأموران کلانتری 115 رازی به آنها اعلام کرد که یک جیب بر ،  به عنوان مسافر سوار یک  پراید شده و در حال فرار است .

با راهنمایی این مرد ، مأموران کلانتری پس از متوقف کردن این پراید  اقدام به دستگیری سرنشین آن کردند ؛ همزمان چند تن از مسافران اتوبوس بی آرتی خط خاوران – آزادی Freedom نیز به مأمورین کلانتری 115 رازی مراجعه کرده و با شناسایی مرد جیب بر عنوان داشتند که اموال آنها شامل گوشی تلفن همراه و محتویات کیف های دستی شان توسط این شخص مورد سرقت Stealing قرار گرفته است .

ماجرای این "جیب بری" برای موشکافی با دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 11 تهران در اختیار پایگاه هشتم پلیس Police آگاهی تهران  قرار گرفت .

در این مرحله مرد موتور سوار به عنوان شاهد صحنه فرار Escape مرد جیب بر ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "در حال گذر با موتور بودم ؛ متوجه شدم عده ای از مسافران اتوبوس BRT مردی را تعقیب می کنند ؛ این مرد هنگام فرار اقدام به رها کردن یک کیف دستی کرد تا شاید مردم او را تعقیب نکنند ؛ زمانیکه به من رسید از من خواست تا او را از آنجا دور کنم اما من که متوجه ی دزد بودنش  شده بودم ، دستش را گرفتم تا مانع فرارش شوم اما او با فرار از دست من، سوار یک  پراید  شد و پا به فرار گذاشت ؛ به تعقیب پراید رفتم تا اینکه کمی جلوتر از ایستگاه چهار راه شاپور با مشاهده گشت پلیس ، موضوع را به آنان اطلاع داده و آنها نیز با تعقیب خودرو ی پراید موفق به دستگیری سارق شدند".

با بررسی سوابق "حسن . ف"56 ساله مشخص شد که او یکی از مجرمان سابقه دار و حرفه ای در زمینه سرقت به شیوه تنه زدن اقدام به جیب بری می کند و از سال 86 تاکنون ، بارها دستگیر و روانه زندان Prison شده است .

در بررسی پرونده سرقت های مشابه به شیوه جیب بری ، تعداد دیگری ازمالباختگان که دقیقا به همین شیوه وشگرد  مورد سرقت اموال  قرار گرفته بودند ، شناسایی و پس از حضور در پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگی موفق به شناسایی وی شدند .

سرهنگ کارآگاه حمدالله علیزاده ، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران ، با اعلام این خبر گفت : " در ادامه رسیدگی به پرونده و به جهت شناسایی سایر جرایم ارتکابی متهم و بویژه شناسایی شکات و مالباختگان ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی بازپرس محترم پرونده صادر شده است و از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران  در میدان حر – انتهای خیابان 12 فروردین مراجعه نمایند " .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 238275 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟