خودکشی زن بهترین شوهر دنیا!

اتوبوس در یکی از ایستگاه ها ایستاد تا مسافرهایش را پیاده و سوار کند، داشتم با گوشی تلفن همراهم کار می کردم که خانمی جوان کنارم نشست نیم نگاهی به صورتش انداختم معلوم بود که اصفهانی نیست ، خیلی ناراحت بود و مدام لبهایش را به هم می فشرد ، احساس کردم می خواد چیزی به من بگه سرم را انداختم توی گوشیم و بهش اعتنا نکردم اما بالاخره طاقت نیاورد و گفت: خانم جان یک نصیحت می خوام بهت بکنم، دست از این شبکه های اجتماعی و بازی با گوشی بردار به زندگیت بچسب ، اگر به این گوشی بازی ها عادت کنی از کار و زندگی و آینده ات می افتی و همه چیز را فدای گوشی می کنی؟!

حرفش منطقی بود، سری تکان دادم و برای اینکه سر حرف را با او باز کنم گفتم: انگاری دل پری داری !

زن جوان که منتظر کسی می گشت تا با او درد دل کنه آهی کشید و گفت: اهل یکی از استان های جنوبی کشور هستم،24 سالم بود که با اولین خواستگاری که به سراغم آمد با وجود سختی هایی که شغلش داشت به او جواب مثبت دادم و باهاش ازدواج کردم الآن دو سال است که به خاطر شرایط شغلی امیر به اصفهان آمدم .

اوایل زندگیمان خیلی خوب و خوش بود اما از وقتی که امیر یک گوشی هوشمند خریده دیگر آن همسر سابق نیست، رابطه اش با من سرد شده ، از صبح تا شب که سر کاره وقتی هم که به منزل میاد هنوز لباس هایش را در نیاورده می رود سراغ گوشی موبایلش و خودش را با گشت زدن در شبکه های اجتماعی و بازی با کلاش سرگرم می کند. بعضی وقت ها هم اصلاً سر میز شام نمیاد و در حال بازی کردن با گوشی خوابش می برد.

همسرم اهل هیچ دود و دمی نیست، دست بزن ندارد، حرف های رکیک نمی زند، از شغلش هم راضیم وضع زندگیمان هم بد نیست و الحمد اله چیزی کم نداریم اما اعتیادش به بازی با گوشی موبایل و بازی کلاش که نمی دانم چه کوفتی است زندگی شیرین مرا به نابودی کشیده نمی دانم با او و کارهایش چه کنم .

من از این وضعیت واقعاً خسته شدم، دوری از خانواده، سختی غربت و بی محلی های هر روز امیر طاقتم را بریده و دچار افسردگی کرده ، چند بار می خواستم خودم را از بین ببرم اما نتوانستم ، برای همین هروقت یکی را می بینم که با گوشی موبایل بازی می کند اعصابم بهم می ریزد ، ببخشید که ناراحتت کردم..

حرف هایش خیلی تکان دهنده بود و نشان می داد که این فقط اعتیاد به مواد مخدر Drugs نیست که خانمانسوز است بلکه اعتیاد به شبکه های اجتماعی و بازی کردن با گوشی موبایل هم می تواند خانه برانداز باشد.

یاد صحبت های کارشناس مشاوره پلیس افتادم که چند وقت پیش در رادیو درباره همین موضوع صحبت می کرد و می گفت: افرادی که در اینترنت و شبکه های اجتماعی متمرکز می شوند از زندگی بریده و ارتباطشان با دیگران محدودمی شود آنها همچون معتادان به مواد مخدر انزوا طلب شده و هر وقتی که پیدا می کنند مشغول بازی با رایانه و بقیه برنامه و گشت زنی در سایتهای جالب می شوند.

او می گفت: افسردگی پیامد مهم اعتیاد به اینترنت است چرا که این گونه افراد از تعامل با دیگران می پرهیزند و سر در لاک خودشان فرومی برند، در چنین شرایطی فرد حمایت همنوعان خودش را از دست می دهد و با دیگران احساس بیگانگی می کند.

کارشناس مشاوره پلیس توصیه های مهمی به شهروندان کرد ، او گفت: با توجه به اینکه اعتیاد به شبکه های اجتماعی و شغول بودن در فضای مجازی باعث فاصله گرفتن فرد از دیگران می شود به همین جهت آموزش مدیریت زمان از مهارت های زندگی است که می تواند اوقات فراغت و استفاده بهینه از این فضا را برای فرد مشخص و تعریف شده کند.

او معتقد بود که آموزش مدیریت زمان در این زمینه از آسیبها کم کرده و فرد را از وابستگی و اعتیاد به این فضا دور می کند زیرا در مدیریت زمان هدف تقسیم زمان به نحو مناسب، برآورده کردن نیازهای روزانه فرد و تامین فرصت و برقراری ارتباطات با خانواده است.

اتوبوس در ایستگاه ایستاد و من باید از آن زن جدا می شدم ، راهکارهایی که به ذهنم می آمد را به او گفتم و او را تشویق کردم که حتماً به مرکز مشاوره برود و سعی کند که با استفاده از راهنمایی های کارشناسان مشاوره به زندگی خوب و خوش سابق خود با همسرش برگردد.

من با حرف هایی که شنیدم تصمیم گرفتم کمتر در شبکه های اجتماعی بروم و بیشتر به زندگیم بپردازم و امیدوارم همه دارندگان گوشی های موبایل هم در استفاده این دستگاه حد و مرز را رعایت کنند تا هم خودشان آرامش داشته باشند و هم باعث سلب آرامش دیگران نشوند.

مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 247450 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟