اعتراف علیه قاتل مرده!

به گزارش رکنا، رسیدگی به این پرونده از نیمه شب بیست و نهم مهر 89 به دنبال کشته شدن یک پسر 23ساله به نام فریبرز در حاشیه اتوبان شهید آوینی آغاز شد.

وقتی ماموران کلانتری 131 شهرری خود را به محل رساندند با جنازه فریبرز روبه رو شدند که با ضربات چاقو کشته شده بود.

یکی از شاهدان به پلیس Police گفت: نیمه شب از حاشیه اتوبان عبور می کردم که متوجه درگیری دو پسر جوان با قربانی شدم. آنها چاقو و قمه در دست داشتند.من از ترسم وارد دعوا نشدم و آنها پس از کشتن Killing پسر جوان گریختند.

در بررسی های بعدی پلیسی مشخص قربانی در زمینه خرید و فروش مواد مخدر Drugs فعالیت داشته است. به این ترتیب پلیس به چهره نگاری رایانه ای متهمان فراری پرداخت و رد یک مجرم سابقه‌دار در زمینه سرقت Stealing و مواد مخدر را به دست اورد.

بررسی ها نشان می داد این مرد سابقه دار که احمد نام دارد سه مرتبه به جرم Crime سرقت و دوبار به اتهام خرید و فروش مواد مخدر بازداشت شده است. پلیس مخفیگاه وی را 79 روز بعد از جنایت Crime در خیابان فداییان اسلام شناسایی کرد. وی که با دیدن ماموران پلیس پا به فرار Escape گذاشته بود با شلیک چند تیر هوایی بازداشت کرد.

احمد در بازجویی ها به جنایت با همدستی یکی از دوستانش به نام رامین انداخت اعتراف کرد و گفت: با مقتول در زمینه خرید و فروش مواد همکاری داشتیم اما مدتی بود سر مسائل مالی با هم اختلاف پیدا کرده بودیم. به همین خاطر من و رامین ان روز سر قرار رفتیم تا به اختلاف مالی با فریبرز پایان بدهیم اما او فحاشی کرد و ما چاقو کشیدیم.

به دنبال اطلاعاتی که این مجرم سابقه دار به پلیس داد ردیابی رامین در دستور کار پلیس قرار گرفت. ماموران برای بازداشت این مجرم به مخفیگاهش در جنوب تهران رفته بودند که وی با دیدن ماموران پا به فرار گذاشت و تعقیب و گریز پلیس آغاز شد. رامین در جریان فرار مورد شلیک گلوله قرارگرفت و جان سپرد. به این ترتیب احمد به تنهایی پای میز محاکمه ایستاد و به درخواست اولیای دم به قصاص محکوم شد. حکم صادره اما در دیوان عالی کشور مهر تایید نخورد و قضات دیوان عالی کشور اعلام کردند با توجه به مدرک های موجود در پرونده احمد باید با عنوان اتهامی مباشرت در قتل Murder محاکمه شود . به این ترتیب احمد این بار در چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی اصغر عبداللهی و با حضور دو مستشار پای میز محاکمه ایستاد .

در جلسه سیدگی به این پرونده پدر و مادر قربانی در جایگاه ویژه ایستادند و برای احمد حکم قصاص خواستند. سپس احمد که حالا 35سال دارد در جایگاه ویژه ایستاد و گفت: من و رامین با هم سراغ فریبرز رفته بودیم اما رامین با او درگیر شد و به رویش چاقو کشید. من قصد میانجگری داشتم که وارد دعوا شدم . حتی در ان دعوا یک ضربه چاقو هم به پشت سرم زده شد. من هیچ ضربه ای به مقتول نزدم و اکبر او را کشت. من بی گناهم.

در پایان این جلسه هیات قضایی وارد شور شد تا رای صادر کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 247789 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟