این مرد با شکایت خانواده 3زندانی محکوم به اعدام execution تحت تعقیب پلیس و دستگاه قضایی قرار گرفت. یکی از شاکیان گفت: مدتی قبل یکی از اعضای خانواده‌ام به جرم Crime حمل و قاچاق Contraband مواد‌مخدر به اعدام محکوم شد. او در زندان Prison به‌سر می‌برد و زمانی که پیگیر پرونده‌اش بودیم، با مردی آشنا شدیم که می‌گفت نفوذ زیادی در دستگاه قضایی دارد.

او می‌گفت که می‌تواند در ازای دریافت مبلغی، حکم اعدام را لغو کند و ما که حرفش را باور کرده بودیم 200میلیون تومان به حسابش واریز کردیم اما پس از مدتی متوجه شدیم که حکم اعدام به مرحله اجرا درآمده است. پس از آن وقتی با آقای بانفوذ تماس گرفتیم، او جواب تلفن‌هایمان را نداد و فهمیدیم که سر ما کلاه گذاشته است. با این شکایت، تحقیقات برای دستگیری مرد کلاهبردار شروع شد و مأموران متوجه شدند که 2خانواده دیگر نیز فریب وی را خورده‌اند. این مرد از این دو خانواده نیز به بهانه لغو حکم اعدام جمعا 200میلیون تومان کلاهبرداری کرده بود.

جاوید امانی، معاون قضایی دادگستری کل استان هرمزگان با اشاره به دستگیری مرد کلاهبردار گفت: این متهم که با نام اختصاری «ج -ک» فعالیت مجرمانه‌اش را انجام می‌داد، پس از بررسی‌های گسترده شناسایی و دستگیر شد. وی ادامه داد:‌ از بین محکومانی که این فرد مدعی بود می‌تواند حکم‌شان را لغو کند، حکم اعدام یکی به مرحله اجرا در آمده و درخصوص 2محکوم دیگر پس از صدور حکم اعدام در دادگاه انقلاب استان هرمزگان و قطعیت آن، حکم مذکور در مرحله اجراست که این موضوع نشان‌دهنده بی‌تأثیر بودن ادعاهای کذب و اقدامات مجرمانه این فرد مدعی نفوذ، به‌منظور تخریب وجاهت دستگاه قضایی است.

او گفت: این پرونده با قاطعیت در حال رسیدگی مقدماتی در دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس است و پس از صدور کیفرخواست برای صدور حکم مقتضی به دادگاه ارسال می‌شودبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 248657 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟