مرد هزار چهره علاوه بر دختران جوان سر همسر خودش هم کلاه گذاشت+عکس

 اولین شکایت علیه متهم 38 ساله که حامد نام دارد، مهرماه امسال مطرح شد. زنی که شکایت را مطرح کرده بود، صاحبخانه حامد بود. او به مأموران کلانتری 161 ابوذر گفت: حامد خودش را یکی از کارمندان ارشد شهرداری معرفی کرده بود. وقتی به او گفتم که خانه‌ام مشکل پایان‌کار دارد، گفت که می‌تواند مشکل را حل کند. او از من 30 میلیون تومان پول گرفت و مهلتی خواست تا کارهایم را انجام دهد. وقتی مهلت تمام شد به خانه‌اش رفتم، اما همسرش گفت که از او خبر ندارد. بعد از مطرح شدن شکایت پرونده به دستور قاضی در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. آنها در تحقیقات میدانی از همسایه‌ها متوجه شدند که حامد از دیگر ساکنان ساختمان هم کلاهبرداری کرده است. یکی از همسایه‌ها وقتی از ماجرا با خبر شد، گفت: شوهرم دچار بیماری کلیه است و نیاز به عمل جراحی دارد. یک روز در پارکینگ ساختمان با حامد همکلام شدم. وقتی ماجرای بیماری شوهرم را توضیح دادم، گفت که مدیر یکی از بیمارستان‌های مطرح تهران است و می‌تواند شرایط درمان شوهرم را فراهم کند. بعد در چند نوبت به بهانه‌های مختلف از من پول گرفت. حالا هم فهمیده‌ام که او کلاهبردار است و فراری شده است.

بعد از ثبت شکایت همسایه‌ها، حالا نوبت به همسر حامد شده بود تا درباره رفتار شوهرش توضیح دهد. او وقتی حرف‌های مأموران پلیس را در این‌باره شنید، متوجه شد که شوهرش سر او را هم کلاه گذاشته و ناپدید شده است. زن جوان گفت: چند ماه قبل در شبکه اجتماعی لاین با حامد آشنا شدم. او خودش را یکی از مدیران ارشد دولتی معرفی کرد و گفت به چند نفر از شهرداران مناطق مختلف تهران مشاوره می‌دهد. در اولین ملاقاتمان به او گفتم که از شوهرم طلاق گرفته‌ام و تنها زندگی می‌کنم. مدتی که گذشت پیشنهاد ازدواج داد که قبول کردم. بعد هم او برای زندگی به خانه من آمد. مدتی که گذشت از من خواست خودروی پرایدم را به ماشین مدل بالایی تبدیل کنم. بعد از من وکالت فروش گرفت و پرایدم را فروخت، اما پول پراید را به من نداد. حالا هم فهمیده‌ام که او کلاهبردار بوده و فرار Escape کرده است.

کارآگاهان در بررسی‌های بعد متوجه شدند که حامد از مجرمان سابقه‌دار است که چند بار به اتهام سرقت Stealing و کلاهبرداری بازداشت شده و به زندان Prison افتاده بود. تحقیقات در این باره ادامه داشت تا اینکه خبر رسید چند زن دیگر هم علیه حامد شکایت‌کرده‌اند. همه این زنان گفته بودند که با حامد در شبکه‌لاین یا تلگرام آشنا شده بودند. حامد خودش را یکی از مدیران دولتی معرفی کرده و با شیوه‌های مختلف از آنها کلاهبرداری کرده بود.

 

کارآگاهان پلیس در تحقیقات بعدی موفق شدند مخفیگاه حامد را در منطقه گل‌تپه ورامین شناسایی کنند. آنها وقتی برای بازداشت حامد وارد محل شدند، فهمیدند که متهم از آنجا فرار کرده است. در شاخه ‌دیگری از تحقیقات معلوم شد که او با یک خودروی پرشیا تردد و داخل ماشینش هم زندگی می‌کند. سوم اسفندماه بود که محل تردد او در آزادراه تهران - قم شناسایی شد. آن روز کارآگاهان طرح مهار را در عوارضی تهران قم اجرا کرده بودند. حامد اما وقتی با خودروی خودش به نزدیکی عوارضی رسید، متوجه حضور پلیس شد و سعی کرد از دست پلیس فرار کند، اما این بار دیگر شانس با حامد همراه نبود؛ چراکه در تله ترافیک گرفتار شد. حامد وقتی پلیس را در تعقیب خودش دید سعی کرد هر طور شده از ترافیک هم عبور کند. سماجت او سبب شد تا مأموران پلیس با شلیک گلوله لاستیک‌های خودروی او را پنچر کنند، اما او به فرارش ادامه داد و با 20 خودروی عبوری هم تصادف Crash کرد. مأموران پلیس سرانجام حامد را بازداشت کردند.

او در اولین بازجویی‌ها به جعل عناوین مختلف از جمله مقامات قضایی، مأمور عالی‌رتبه دولتی، معاون و مشاور شهرداری‌های مناطق مختلف تهران‌ اعتراف کرد. حامد گفت: علاوه بر تهران از زنان دیگری در چند شهر کشور به همین شیوه کلاهبرداری کرده است.

سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکراستقامتی، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ از کسانی که به این شیوه هدف کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، خواست به اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 250590 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟