مردادماه سال 94 بود که مأموران پلیس با تماس صاحب مغازه‌ طلافروشی در خانی‌آباد از سرقت Stealing مسلحانه با خبر و در محل حاضر شدند. صاحب طلافروشی در توضیح ماجرا گفت: در مغازه بودم که زن جوانی وارد مغازه شد و به دنبال او دو سارق مسلح نیز وارد شدند. یک نفر با اسلحه مرا تهدید کرد و دو مرد مسلح دیگر بیرون مغازه پس از شلیک هوایی و شکستن ویترین، مقداری طلا سرقت و بعد از آن با موتورسیکلت فرار Escape کردند.

کارآگاهان پلیس لحظاتی پس از حادثه Incident زن جوانی را که با سارقان مسلح همکاری کرده بود، شناسایی و بازداشت کردند. مأموران چهار متهم را که اکبر 37 ساله، رضا 31 ساله، مهران 24 ساله و جمشید 30 ساله نام داشتند، شناسایی و یک هفته بعد از حادثه آنها را در ویلایی در شمال کشور بازداشت کردند. متهمان در بازجویی‌ها به جرمشان اقرار کردند و یکی از متهمان به نام اکبر گفت: به خاطر قتلی که مرتکب شده بودم، به پرداخت 300 میلیون تومان دیه محکوم شدم. روزی که با دوستانم به سفره‌خانه سنتی رفته بودیم با پیشنهاد یکی از آنها موافقت کردم و قرار شد چهار نفری از یک مغازه طلافروشی که موقعیت خوبی داشت، سرقت کنیم. یزدان بعد از آنکه برای ما اسلحه و لباس تهیه کرد، قرار شد به عنوان مالخر کمک کند.

پس از سرقت به یکی از شهرهای شمالی فرار کردیم که همانجا دستگیر شدیم. در ادامه دیگر همدستان اکبر نیز در بازجویی‌ها حرف‌های او را تأیید کردند. پس از تحقیقات تکمیلی چهار متهم پرونده به جرم Crime مشارکت در سرقت مسلحانه و متهم دیگر بهاره 31 ساله به جرم معاونت در سرقت روانه زندان Prison شدند. چهار متهم بیستم فروردین‌ماه مقابل قاضی اصغرزاده در شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شدند. هیئت قضایی پس از شنیدن دفاعیات متهمان، یزدان و اکبر را هر کدام به 10 سال زندان و تحمل 74 ضربه شلاق، رضا را به هفت سال زندان و تحمل 74 ضربه شلاق، مهران را به سه سال زندان و تحمل 74 ضربه شلاق، مالخر را به سه سال زندان و تحمل 74 ضربه شلاق Whip و بهاره را به شش ماه زندان و 10 ضربه شلاق محکوم کرد. همچنین متهمان به رد مال به مقدار 2 کیلو و 300 گرم طلا نیز محکوم شدند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 256622 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟