ماجرای این پرونده از آنجا شروع شد که مردی ۵٠ ساله ٢۶ اردیبهشت به دادسرای مشهد مراجعه کرد و با تنظیم شکوائیه‌ای از همسر موقتش که قصد اخاذی از او را داشته به اتاق دکتر جاویدنیا، معاون دادستان در امور جرائم رایانه‌ای، هدایت شد. رسیدگی به این پرونده برعهدۀ قاضی Judge حقدادی، دادیار شعبۀ ٢٣٣ دادسرای عمومی و انقلاب ناحیۀ دو مشهد، گذاشته شد.

شاکی که یکی از پزشکان باسابقه در مشهد است در اظهاراتش به قاضی حقدادی گفت: «سه سال پیش با همسرم (متهم ردیف اول پرونده) که برای عمل جراحی به مطبم مراجعه کرده بود آشنا شدم. بعد از عمل جراحی به او درخواست ازدواج موقت دادم و وی با درخواست من موافقت کرد. رابطۀ ما دو نفر ادامه داشت تا اینکه حدود یک ماه پیش متوجه ارتباطات غیراخلاقی او در فضای مجازی و ساخت کلیپ‌های خوانندگی بدون حجاب و بازی در موزیک‌ویدیوهای خوانندگان غیر‌مجاز در یک شبکۀ ماهواره‌ای شدم؛ برای همین از ادامۀ ارتباطم با او جلوگیری کردم و به او گفتم به‌دلیل این موضوع حاضر به پرداخت هزینۀ اجاره‌خانه‌اش که به‌عنوان مهریه به او تعهد داده بودم نیستم. سه روز از این ماجرا گذشته بود که پنجشنبه، ٢١ اردیبهشت، مردی جوان با من تماس گرفت و در‌حالی‌که خود را وکیل همسر موقتم معرفی می‌کرد اظهار داشت که او از من شکایت کرده است. آن روز سفر بودم؛ لذا شنبه، ٢٣ اردیبهشت، به آدرسی که این فرد داده بود واقع در خیابان جلال‌آل‌احمد مراجعه کردم که بعد از گفتگوی کوتاهی متوجه شدم همسر موقتم زمانی که هر دو در خانه بود‌ه‌ایم از روابطمان فیلم گرفته و می‌خواهد آن را در فضای مجازی منتشر کند.».

شاکی پرونده ادامه داد: «در ابتدا حرف‌های این وکیل پایه‌یک دادگستری را باور نکردم، اما پس از مشاهده گوشه‌ای از فیلم ضبط‌شده که در گوشی این مرد جوان بود متوجه صحت گفتار وی شدم. این مرد جوان ادعا می‌کرد همسرم به او گفته من متعهد شده‌ام یک خانه و یک خودرو به‌عنوان مهریه برایش بخرم و، اگر به‌زودی به قول و قراری که گذاشته‌ام عمل نکنم، همسرم فیلم‌های خصوصی مرا در فضای مجازی منتشر می‌کند.».

دستگیری متهم در دفتر وکیل دادگستری

با اعلام این شکایت تحقیقات اولیه آغاز شد و با دستور قاضی حقدادی تیمی از مأموران پلیس Police فتای خراسان‌ رضوی مسئول شناسایی متهم اصلی این پرونده شدند. تحقیقات این پرونده درحالی آغاز شد که مأموران متهم ردیف دوم (وکیل پایه‌یک دادگستری) را در دفتر کارش واقع در خیابان جلال‌آل‌احمد شناسایی کردند.

با به‌دست آمدن این سرنخ دستور جلب این مرد جوان صادر شد و مأموران روز سه‌شنبه، ٢۶ اردیبهشت، با هماهنگی قضایی به‌سراغ متهم رفتند و او را در دفتر کارش دستگیر کردند. این وکیل پایه‌یک دادگستری طبق دستور با موکلش (همسر موقت شاکی) تماس گرفت و از او خواست تا به دفتر کارش مراجعه کند که مأموران پس از مشاهدۀ این زن جوان او را نیز دستگیر کردند.

با دستگیری مهرۀ اصلی این پرونده پنجشنبۀ گذشته متهمان به دادسرا منتقل شدند. متهم ردیف اول پرونده که زنی ٣١ساله است در اعترافاتش به قاضی حقدادی گفت: «از همسر اولم به‌دلیل مشکلات خانوادگی جدا شدم. سه سال پیش برای انجام عمل جراحی به مطب دکتر رفتم که پس از عمل او به من پیشنهاد ازدواج موقت داد و من هم با درخواستش موافقت کردم. در این سه سال هر بار که به او گفتم صیغه‌نامه به من بدهد یا مهریه‌ام را بپردازد او سرباز زد و به‌بهانه‌های مختلف از زیر بار تعهدش شانه خالی کرد. قرار بود خانه‌ای به‌مبلغ ١۵٠میلیون تومان برایم تهیه کند و چند خانه دیدم، اما او زیر حرفش زد. دستم به هیچ‌جا بند نبود؛ برای همین یک روز که به خانه‌ام آمد از رابطۀمان فیلم گرفتم تا با این فیلم به او ثابت کنم که درمقابل عهدشکنی‌هایش من هم مدرک دندان‌گیری دارم.».

این زن جوان در پاسخ به اینکه «چرا فیلم خصوصی خود را دراختیار مردی نامحرم قرار دادی؟» گفت: «آقای م. می‌گفت که وکلا امین و محرم مردم هستند و برای همین فیلم را برای او ارسال کردم که البته قرار بود پس از اینکه فیلم را به دکتر نشان داد آن را پاک کند.».

متهم ردیف دوم این پرونده که وکیل پایه‌یک دادگستری است در اظهاراتش به مقام قضایی گفت: «موکلم به دفترم مراجعه کرد و از من خواست تا حقش را از همسرش که پزشک است بگیرم. من در ابتدا با همسر موکلم تماس گرفتم و موضوع را به اطلاعش رساندم که قرار شد روز بعد به دفترم بیاید. وقتی دکتر به دفترم مراجعه کرد به او گفتم: شما به موکل من تعهد داده‌اید که یک خانه به‌مبلغ ١۵٠میلیون تومان به‌همراه یک دستگاه خودرو برایش تهیه کنید، اما او می‌خواهد درمقابل عدم تعهد از شما شکایت کند. هنگامی‌که شاکی متوجه فیلم ضبط‌شده شد و از قصد موکلم مطلع شد گفت حاضر است حق و حقوقش را بپردازد، ولی نمی‌دانم چه شد که از من شکایت کرد.». این مرد ٣٧ساله در پاسخ به سؤال قاضی حقدادی مبنی‌بر اینکه «با وجود اینکه شاکی راضی به پرداخت وجه و خرید خودرو شده بود چرا فیلم را به او نشان دادی؟» عنوان کرد: «می‌خواستم بداند که همسرش از او فیلم گرفته و ادعایش صحت دارد.».

راه‌اندازی دفتر وکالت غیر‌مجاز

دادیار شعبۀ ٢٣٣ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد در تشریح دیگر ابعاد این پرونده گفت: «متهم اصلی به اتهام تهیه و تولید فیلم مستهجن برای سوء‌استفادۀ مالی و متهم ردیف دوم به اتهام وسیلۀ تهدید قراردادن محتویات مستهجن با قصد سوء‌استفاده از شاکی دستگیر و با وثیقۀ متناسب روانۀ زندان Prison شدند.».

قاضی مهدی حقدادی افزود: «این خانم جوان با نصب یک دستگاه دوربین در ساعت دیواری از لحظات خصوصی خود و همسر موقتش فیلم گرفته بود تا با تهدید به  انتشار آن به حقش برسد. اگر این فرد به دادسرا مراجعه می‌کرد، می‌توانست از راه قانونی به حق و حقوقاتش برسد.».

وی به دیگر تخلف متهم دوم پرونده که وکیل پایه‌یک دادگستری است اشاره کرد و ادامه داد: «طبق قانون Law وکلا نمی توانند در غیر از محلی که برای آنجا پروانۀ وکالت دریافت کرده اند دفتر وکالت تأسیس نمایند و همچنین نمی توانند عملا فعالیت وکالتی خود را در محل دیگری متمرکز نمایند، اما این فرد با وجود اینکه مجاز به تأسیس دفتر وکالت در شهرستان مشخص در پروانۀ وکالت خود بوده است  به صورت غیر قانونی در مشهد نیز اقدام به راه‌اندازی دفتر کرده است که این امر غیر‌مجاز است و این مرجع تخلف وی را از طریق دادسرای کانون وکلا پیگیری خواهد کرد.».برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

این اخبار را از دست ندهید:

درگیری فیزیکی عباس جدیدی و دبیر در صحن شورا

3 زن و مرد با نام رئیسی عضو شورای روستا شدند / پدیده انتخابات

نقشه شوم هنرپیشه زن شبکه ماهوره ای PMC برای پزشک مشهور مشهدی

ناگفته های عروس 13 ساله در کلانتری؛ شوهرم در این سن کم به من تهمت غیر اخلاقی می زند!

اقدام شیطانی راننده سرویس موسسه آموزشی با دانش آموز 12 ساله تهرانی

فیلم لحظه حمله تروریست ها به کلانتری 22 اهواز و شهادت 2 مامور پلیس + عکس

دعوای شدید عروس و داماد کرجی در نیمه شب عروسی / داماد 2 سال فرار کرد!

حادثه سقوط چلچراغ حرم حضرت معصومه(س) + عکس

میثم خود را دار کرد و مهناز برای ندیدن شوهر مشکل دارش دارو خورد و ...

شلیک مرگبار به 2 مامور حراست در هفت تپه+عکس

موش ها ، نوزادی را خوردند + عکس

بیرون کشیدن مار 4 و نیم متری از لوله آب + عکس

بلایی که قاتل بی رحم بر سر شاهد 6 ساله یک سرقت آوردند + عکس

من شاهد آزارهای دختر 10 ساله از طرف پسر همسایه بودم!+ عکس

اعترافات جوانی که با خنجرش مردی در جشن عروسی کشته شد

التماس های دختر 15 ساله قبل از کشته شدن توسط دوست پسرش اشک همه را در دادگاه در آورد+فیلم و عکس

مرگ غم‌انگیز امیرمهدی 3 روزه در بیمارستان + عکس

پدیده انتخابات شوراها / این مرد دستفروش با یک بنر نفر اول شورای خرم آباد شد + عکس

فوری / وحشت در آسمان تبریز / مردم از خانه ها خارج نشوند + عکس

 

کدخبر: 266050 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟