خرید و فروش سوالات امتحانی نهایی دوره دبیرستان در تلگرام+ عکس

امتحانات نهایی دانش آموزان که همه ساله به صورت هماهنگ برگزار می‌شود در چندسال اخیر با حواشی متفاوتی روبرو بوده است. سال گذشته سختی سوالات طراحی شده صدای اعتراض بسیاری از دانش آموزان را بلند کرد و امسال فروش سوالات امتحانات نهایی حاشیه ساز شد و حتی پای نمایندگان مجلس را هم به ماجرا باز کرد.

علی رغم آنکه عمادی رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش چندین مرتبه اعلام کرده امکان لو رفتن سوالات امتحانی وجود ندارد؛ اما موضوع فروش سوالات امتحانی امسال حل نشده باقی ماند.

وی با بیان اینکه در روند طراحی سوالات، انتقال به حوزه‌های امتحانی و تصحیح اوراق مراقبت‌های ویژه‌ای داریم می‌گوید: سوالات امتحانات نهایی با شیوه‌هایی که امنیت سؤالات در اولویت باشد به حوزه‌های امتحانی مدارس ارسال می‌شود. سوالات به دو شکل «سی دی سوالات» و «سی دی رمز»، به مدارس ارسال می‌شود لذا امکان دسترسی به سوالات در همان روز و دو ساعت قبل از آزمون فراهم است.

این در حالی است که در روزهایی که گذشت دانش آموزان دبیرستانی به راحتی به کانال های خرید و فروش سوالات دسترسی پیدا می کردند و حتی برخی از آنها اعتراف می‌کنند 70 تا 80 درصد سوالاتی که خریداری کردند با سوالات امتحانی اصلی تطابق داشته است.

یکی از دانش آموزان دبیرستانی که در رشته تجربی تحصیل می‌کند مدعی است درست یک ربع قبل از امتحان "عربی" نمونه سوالات به دست همکلاسی‌هایش رسیده است. وی در این باره می‌گوید: در ایام امتحانات برخی گروه‌های تلگرامی و اینستاگرامی 80 تا 100 هزار تومان دریافت می کردند و سوالات را در اختیار دانش آموزان قرار می‌دادند. این سوالات عینا شبیه سوالات امتحان نهایی نبود اما تا 70 درصد هم مطابقت داشت.

وی ادامه می‌دهد: اما روزی که امتحان عربی داشتیم دقیقا یک ربع قبل از امتحان یکی از همین کانال‌ها عین برگه سوالات را به صورت رایگان منتشر کرد. امسال دوستانم برای امتحان نهایی وقت نمی‌گذاشتند و می‌دانستند که سوالات به دستشان می رسد.

یکی دیگر از دانش آموزان دبیرستانی هم در این باره می‌گوید: هفته گذشته امتحان "زبان فارسی" داشتیم و ما صبح روز امتحان سوالات را داشتیم و سر جلسه آزمون که رفتیم متوجه شدیم سوالات دقیقا همانهایی است که به دست مان رسیده بود.

در همین راستا علی اصغر یوسف‌نژاد نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی از ورود مجلس برای پیگیری لو رفتن سوالات امتحان نهایی خبر می‌دهد و اظهار می‌کند: موضوع لو رفتن سوالات امتحانات نهایی متوسطه هم از طریق مجلس و کمیسیون تخصصی و هم از جنبه نظارتی مجلس قابل پیگیری است. عده زیادی از خانواده‌ها نگران سرنوشت فرزندانشان هستند بویژه اینکه نمرات این آزمون و معدل آن در کنکور اثر دارد و این کار باعث می‌شود حق یک عده از بین برود.

وی می‌افزاید: سازمان سنجش باید پاسخگوی خانواده‌ها باشد و راه حل مناسبی برای این حرکت ارائه کند. خانواده‌ها نیز منتظرند ببینند سازمان سنجش چه پیشنهادی می‌دهد و چگونه این موضوع را جبران خواهد کرد.عاملین این اقدام که برای نظام آموزشی و سازمان سنجش ایجاد هزینه کردند باید شناسایی و مجازات شوند. من از طریق مجلس و با ابزارهای نظارتی پیگیر این موضوع خواهم بود. کمیسیون آموزش هم عکس‌العمل مناسبی در این زمینه نشان خواهد دهد. برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان قابل قبول نیست که پیش از شروع امتحانات سوالات آزمون لو برود و حقوق دانش‌آموزان دیگر به این شکل ضایع شود.

عمادی رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش نیز به اظهارات نمایندگان مجلس اینگونه واکنش نشان می‌دهد و به ایسنا می‌گوید: در برخی شبکه‌های‌های مجازی ادعایی مبنی بر لو رفتن سوالات امتحان نهایی وجود داشته اما مورد اثبات شده‌ای وجود ندارد و ما اکنون ادعای اثبات شده‌ای در دست نداریم اما اگر گزارشی از طریق پلیس Police فتا و حراست به آموزش و پرورش ارسال شود، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

لو رفتن سوالات امتحانی دقایقی قبل از شروع امتحانات نهایی علی رغم تاکید مسئولان آموزش و پرورش مبنی بر ضریب امنیتی بالای طراحی و ارسال سوالات، موضوعی تامل برانگیز است و لازم است مسئولان آموزش و پرورش به مواردی چون علل احتمالی بروز این اقدام کلاهبردارانه نظیر روزنه‌های خروج سوالات از حوزه‌های امتحانی و فعالیت آزادانه سودجویان در فضای مجازی پاسخ دهند. فروش سوالات امتحان نهایی به علت فضای رقابتی و تاثیر نمرات امتحان نهایی در کنکور سراسری باعث نگرانی خانواده‌ها شده و فارغ از آن به دور از عدالت است و نباید به سادگی از کنارش عبور کرد.

57506898

57506899

57506901

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

این اخبار از دست ندهید:

چرا سپاه مرکز تروریست ها را هدف حمله موشکی قرار داد؟ + فیلم و نقشه حمله

محسن با نسرین پشت تپه رفته بودند که من آن صحنه را دیدم و ...

عکس لحظه شلیک موشک / حمله موشکی سپاه به دنبال اقدامات شرورانه تکفیری ها در تهران بود + فیلم و جزئیات

صاحبخانه وقتی تازه داماد نبود سراغ نوعروس رفت و ...

دستگیری ‌تروریست‌های داعش در قزوین؟!

برج‌ساز تهرانی نیم میلیارد تومان داد تا اعدام نشود + عکس

زنم را به بیابان بردم و در یک چاله خاک کردم ! + عکس

خطوط دفاعی داعش فروپاشید

اشتباه فاحش سردخانه بیمارستان امام رضا / جسد پدر شهید اشتباهی خاکسپاری شد!

سرویس خصوصی ام بود و پس از یک درخواست دیگر او را ندیم تا اینکه ...

عاشق سمیه شده بودم که فهمیدم او با دوستم هم ارتباط دارد و ...

بلایی که سر کودک 5 ماهه ورزشکار معروف در هتل آمد!

با زن جوان در خانه خلوت کرده بودم که 2 مرد سر رسیدند و از من در آن وضعیت فیلم گرفتند و ...

کشته شدن نوزاد در آغوش پدر + عکس

قتل پدر هنگام عبادت!

کشته شدن دختر 18 ساله در پارک آبی+ عکس

مرد 2 زنه و ارتباط شوم دو زن با یکدیگر در خانه هنرمندان!

نقشه شیطانی زن جوان و پدر خوانده اش برای مردان بولهوس

اشک پشیمانی پسر جوانی که در حالت مستی قاتل شد+ عکس

نجات نوزاد از شکنجه‌گاه با شکایت مادربزرگ

احضار رئیس بیمارستان 39 سال پس از حادثه مرگبار

اشک‌های سوزناک مادر یک قاتل در دادگاه + عکس

فوری / سیلی محکم موشکی ایران به تروریست‌ها در سوریه/ سپاه انتقام حمله تروریستی تهران را گرفت

تجمع خونین اهالی آق‌دره در معدن طلا /13 نفر زخمی شدند + عکس

عجیب ترین موجود دریایی! + تصاویر بارنکردنی

اولین فیلم منتشر شده از شلیک موشک سپاه به مقر فرماندهی تروریست‌ها+ فیلم

 

کدخبر: 274226 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟