01347912

ماجرای این جنایت Crime وحشتناک بیست و پنجم فروردین سال 94 از آنجا آغاز شد که ساعت 19 ماموران کلانتری چناران پیکر خون آلود فردی به نام  «محمد» را در جاده خلوت روستای بقمچ پیدا کردند و بلافاصله او را به مرکز درمانی انتقال دادند اما وخامت شدید حال مجروح که آثار ضربات عمیق شیئی تیز و برنده بر سر و صورت وی نمایان بود، موجب شد تا پزشکان دستور اعزام او را به بیمارستان امدادی مشهد صادر کنند اما مجروح این حادثه 33 روز بعد بر اثر شدت جراحات جان سپرد و بدین ترتیب پرونده ای جنایی  در دستگاه قضایی گشوده شد. در بررسی های اولیه مشخص شد «محمد» (مقتول) در پی تماس تلفنی فرد ناشناسی از منزل  خارج شده و دیگر بازنگشته است. ادامه تحقیقات پلیسی برای شناسایی فرد ناشناس به جوانی به نام «رضا» رسید که پسر عموی مقتول بود به همین دلیل «رضا» با صدور دستورات قضایی دستگیر شد و در همان بازجویی های اولیه به صراحت ارتکاب قتل Murder با  همدستی شوهر خواهرش را پذیرفت. او گفت: مقتول با خواهرم که همسر حمید همدست متهم است ارتباط پیامکی داشت به همین خاطر او را با طرح نقشه ای به جاده روستایی خلوت بردیم و به قتل رساندیم. آن روز «حمید» با «محمد» تماس گرفت و با او قرار گذاشت. وقتی من و حمید سوار بر خودرو بودیم در راه من چاقوی کوچکی را که همراه داشتم به حمید دادم و برای خودم چاقوی دو لبه خریدم پس از آن هم محمد را در محل قرار سوار خودرو کردیم و به سمت روستای بقمچ به راه افتادیم. «حمید» رانندگی خودرو را به عهده داشت که در مسیر و در مکانی خلوت به بهانه جوش آوردن موتور، خودرو را متوقف کرد. وقتی 3 نفری پیاده شدیم من با اشاره حمید، اولین ضربه را به محمد زدم. او که انتظار نداشت او را با چاقو بزنم گفت: چرا می زنی؟ که در همین حال ضربات دیگر را هم زدم! البته نقشه این کار را حمید کشیده بود، او مرا فریب داد ولی من قبول دارم که ضربات چاقو را زدم!

«رضا» متهم این پرونده جنایی در بخش دیگری از اظهارات خود عنوان کرد که ضربات چاقو را به همراه «حمید» و 2 نفری بر بدن «محمد» وارد کرده اند و ضربه ای که بر پشت مقتول فرود آمده است را نیز «حمید» زده است اما ما قصد کشتن Killing او را نداشتیم و تنها می‌خواستیم او را بترسانیم!
بنابراین گزارش با صدور دستورات قضایی، «حمید» نیز دستگیر شد و مورد بازجویی قرار گرفت. او نیز انگیزه خود از کشاندن محمد به جاده روستایی و قتل او را ارتباط پیامکی مقتول با همسرش عنوان کرد و در مراحل بازجویی گفت: من دیدم که رضا2 چاقو به قفسه سینه و 2 ضربه هم به سر محمد زد به طوری که وقتی ضربه چاقو را به سر او فرود آورد آن قدر این ضربه شدید بود که چاقو در میان سرش گیر کرده بود! و ...

به دنبال اظهارات متهمان، کیفرخواست این پرونده جنایی به اتهام مشارکت 2 متهم مذکور در قتل عمدی در دادسرا صادر شد و این پرونده برای صدور حکم در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی مورد رسیدگی دقیق قرار گرفت. در چندین جلسه محاکمه که به ریاست قاضی Judge مجتبی علیزاده و مستشاری قاضی بنده ای در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان خراسان رضوی برگزار شد، قضات با تجربه این شعبه با استنادات دقیق علمی و تخصصی اثبات کردند که قاتل The Murderer یک  نفر است و ضربه مرگبار را «رضا» بر سر «محمد» فرود آورده است. بنابراین قضات دادگاه پس از بررسی های دقیق پرونده و واشکافی اظهارات متهمان، به این نتیجه رسیدند که ضربه به سر مقتول منجر به مرگ وی شده است و این در حالی است که رضا هنگام سوار شدن به خودرو حمید چاقوی کوچک جیبی خود را به حمید داده و خودش چاقوی 2 لبه بزرگ خریده است که آثار همین چاقو در سر مقتول باقی مانده است.

قضات دادگاه با توجه به دلایل و مستندات دیگر پرونده و همچنین گواهی پزشکی قانونی و تحقیقات جامع قضایی در دادگاه کیفری، «رضا» را به اتهام ارتکاب قتل عمدی به قصاص نفس و همچنین «حمید» را به اتهام معاونت در قتل به تحمل 25 سال زندان Prison محکوم کردند. براساس رای صادر شده که به امضای قاضی  علیزاده و قاضی بنده ای رسیده، آمده است: همچنین دادگاه هر دو متهم را به خاطر وارد کردن جراحات غیرکشنده نسبت به مقتول به پرداخت دیه محکوم می کند که باید ظرف یک سال از تاریخ وقوع حادثه در حق ولی دم مقتول پرداخت شود. شایان ذکر است: «حمید» طبق نظر دادگاه از اتهام مشارکت در قتل عمدی با استناد به اصل 37 قانون Law اساسی کشور تبرئه شد اما رای صادره قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

اعترافات تروریست داعشی در آبادان

با دوستم مینا در حال درس خواندن بودیم که مصطفی کلید را به در آپارتمان اندخت و ... +عکس

فیلم لحظه دستگیری شاکر هدوله مسئول اطلاعات داعش + عکس

حمل گاو با خودروی سواری + عکس

شرور معروف تهران پارس از ترس زندان غش کرد!

پنبه حلیم در گلوی مردی در رودهن گیر کرد !

مادر زنم مدام می گفت اگر سمیه را به پسرخاله اش می دادم ...

دردسر ارتباط کثیف مستاجر زن با پسر صاحبخانه

دستگیری کوچولوی 51 ساله در مشهد

دستگیری یک تروریست داعشی در ماهشهر / اعتراف به آتش زدن 2 مسجد

عروس جوان به خاطر رفتار ناشایست پدر شوهرش را به زندان انداخت!

توطئه برای همسر سوم! / سهیلا با مرد غریبه به کردستان رفت و ...

بلایی وحشتناکی که بر سر دزد ناموس در جاده روستایی آمد + عکس

لب خوانی زن و شوهر در دادگاه خانواده تهران برای ادامه زندگی! + عکس

اعتراف به قتل پدر در سن 10 سالگی / افشین حالا 27 ساله است و...+عکس

تبهکاری های شبانه 5 جوان و یک زن در پاتوق حبیب + عکس

تصادف مرگبار به خاطر 900 هزارتومان!

پر احساس ترین مراسم ازدواج دختر و پسر 5 ساله +عکس

بلایی که سر زن حامله روی ریل راه آهن آمد + فیلم

مرد جوان پس از ازدواج دوست دختر قبلی اش را به بیابان برد و ...+ عکس

دردسر کادو های عقدکنان برای عروس 15 ساله!

زن رمال در طلسم کارت خوان گرفتار شد!

90 ماه زندان و 111 ضربه شلاق مجازات کتک زدن بازرس دامپزشکی

لحظه تکان دهنده از کودکی نجات یافته از دست داعش + عکس

بعد از طلاق مرد میانسال که از اقوام بود موی دماغم شد و ...

نجات معجزه آسای کودک 2 ساله از داخل یک چاه + تصاویر

انفجار در نزدیکی ایستگاه مرکزی قطار در بروکسل+ فیلم و تصاویر

مادری که به اشتباه دختر قاتل را 30 سال بزرگ کرد! + تصاویر

پسر ۱۲ ساله شرور خطرناک شرق تهران را مات کرد!

نوعروس 17 ساله: از دست شوهرم شب ها تا صبح بیدارم ...

دستگیری مسئول اطلاعات داعش در موصل/این مرد گنجینه اطلاعات است

 

کدخبر: 274901 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟