پدر بنیتا، دختربچه هشت ماهه با نشان دادن پیراهن پاره‌اش که از روز حادثه Incident آن را به یادگار نگه داشته بود، برای متهمان درخواست اشد مجازات کرد. محمد، مهدی، احسان و احمد همگی به مصرف شیشه اعتیادی شدید دارند، اما در آخرین دفاع خود، اتهام قتل Murder را انکار کردند.

به گزارش خبرنگار ما، دومین جلسه رسیدگی به جرائم عاملان قتل بنیتا روز گذشته در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی و مستشاران کیخواه و عباسی برگزار شد. بعد از اعلام رسمیت جلسه، ریاست دادگاه در خصوص چهارمین متهم پرونده گفت: «این فرد یکی از افراد در صحنه سرقت Stealing بود که به اتفاق همدستانش در محل سرقت خودرو حضور داشت، اما از آنجایی‌که او همزمان با دیگر متهمان دستگیر نشده بود، تحقیقات او تکمیل نشده و پرونده در دادسرا در مرحله رسیدگی است و هنوز کیفرخواست در مورد وی صادر نشده است به همین دلیل این فرد به‌عنوان مطلع در دادگاه حاضر شده است. » سپس ریاست دادگاه از اوخواست تا در جایگاه حاضر شود و بعد از معرفی خود هر آنچه را که در رابطه با روز حادثه می‌داند شرح دهد.

در این مدت در کمپ بودم

مطلع در جایگاه حاضر شد و گفت: «احمد. د هستم و شغلم رانندگی است. به اتهام نگهداری مصرف 5 گرم شیشه به پنج سال حبس در زندان Prison محکوم شدم. مدتی قبل به مواد اعتیاد داشتم، اما به‌خاطر قولی که به خانواد‌ه‌ام داده بودم، در کمپ بستری شدم تا اینکه دیروز به خواهرم زنگ زدم و گفتم که ترک کرده‌ام. خواهرم در جواب گفت مأمورها دنبالم هستند. آنجا بود که خودم را معرفی کردم.‌»

او در شرح روز حادثه گفت: «من و مهدی با هم در زندان بودیم و زودتر از او آزاد شدم. او شب حادثه تماس گرفت و خواست برای تهیه جنس نزد محمد برویم. ساعت 5 صبح در میدان آقا نور قرار گذاشتیم و نزد محمد رفتیم. ساعت 9 صبح همان روز من از آنها جدا شدم و به آرایشگاه رفتم. کارم در آرایشگاه تمام شده بود و داشتم خارج می‌شدم که مهدی تماس گرفت و با پیک موتوری آمد. 3 هزار تومان پول گرفت و کرایه پیک را حساب کرد و بعد سوار ماشین من شد تا او را تا میدان قیامدشت برسانم. بین راه مهدی تلفنی با محمد صحبت می‌کرد. وقتی سؤال کردم، گفت محمد ماشینی را سرقت کرده است. بعد از رساندن مهدی او از ماشین پیاده شد و دیگر او را ندیدم. » در ادامه هیئت قضایی از مطلع سؤالاتی عنوان کرد و او به آنها پاسخ داد.

قاضی: چرا اظهارات شما با اظهارات مهدی تناقض دارد؟

مطلع: همه حقیقت را گفتم. از زمانی‌که مهدی را پیاده کردم، دیگر از او اطلاعی نداشتم.

قاضی: چرا وقتی متوجه شدید بچه در ماشین سرقتی بود، کمکی نکردید؟

مطلع: باور کنید نه ماشین را دیدم نه بچه را. روحم از این ماجرا خبر نداشت.

نحوه تعقیب متهمان از زبان سرهنگ فلاح

قاضی کشکولی در ادامه از سرهنگ فلاح، جانشین پایگاه 11 پلیس آگاهی تهران خواست که به عنوان مطلع در خصوص نحوه تعقیب متهمان توضیح دهد. سرهنگ فلاح در این خصوص گفت: «در تاریخ بیست و نهم تیرماه به محض دریافت خبر سرقت بلافاصله تیمی از مأموران پلیس به محل سرقت اعزام شدند. با توجه به حساسیت پرونده از همه توان و امکانات برای شناسایی و دستگیری سارقان استفاده کردیم.»

وی در ادامه گفت: «با توجه به کیفیت نامطلوب دوربین در مسیر سرقت، اما با بررسی فیلم هویت متهم برای ما مشخص شد و اقدامات لازم برای دستگیری او انجام گرفت. بعد از دستگیری متهم، پس از شناسایی خودرو، مأموران به محل اعزام شدند که مشاهده شد، خودرو زیر درختی کنار یک ساختمان در حالی‌که درهای ماشین کاملاً بسته و شیشه‌های آن بالا بود، پارک شده است.» سرهنگ فلاح در پاسخ به قاضی مستشار دادگاه مبنی بر اینکه، بنا به گزارشات مأمور راهور خودروی سرقتی را هنگام تردد دیده است. چرا اقدامی نشده بود، گفت:‌«‌مأمور راهور موضوع را گزارش می‌دهد که 10 دقیقه قبل از اعلام سرقت خودرو از سوی پلیس بود، اما مأمور راهور خودرو تعقیب را ادامه می‌دهد و برای اینکه سارق حساس نشود با کمی فاصله از آن حرکت می‌کرد، اما متهم در دو راهی قیامدشت به سمت تهران باز می‌‌گردد.» پس از پاسخ این سؤال قاضی مستشار از سرهنگ فلاح پرسید:‌«باتوجه به اینکه خودرو مدت طولانی در کنار جاده پارک بوده است، اما از سوی مأموران شناسایی نشده است»گفت: « متأسفانه محل پارک خودرو محل پرترددی نبود. در آن محل خودروها با سرعت بالا حرکت می‌کنند. به همین دلیل احتمال اینکه کسی به خودرو مشکوک شده باشد، کم است. حتی اگر رهگذری هم عبور می‌کرد، به خاطر کثیف بودن خودرو متوجه طفل نمی‌شد.»

حرف‌های احسان، سومین متهم پرونده

در ادامه قاضی محمدی کشکولی در خصوص احسان. ح، سومین متهم بیان کرد: «محمد پس از اینکه خودرو را با طفل رها می‌کند، احسان او را با پراید سفید رنگی که متعلق به پدرش بود همراه با کیسه پلاستیکی سفید رنگ سوار کرده و او را به خانه‌اش می‌برد. پرونده احسان به اتهام خرید و فروش مواد مخدر، تحصیل مال مسروقه در دادگاه کیفری دو انقلاب در حال رسیدگی است و در این دادگاه به عنوان مطلع در جایگاه حاضر شده است.‌» سپس متهم در جایگاه حاضر شد و گفت: «روز پنج‌شنبه ساعت 12 ظهر بود که محمد تماس گرفت و خواست در محدوده خیابان استخر دنبالش بروم. به آنجا که رسیدم، خیابان را دور زدم. او از شیشه خودروی سرقتی دستی تکان داد و کمی جلوتر رفتم و ایستادم. محمد با کیسه سفید سوار خودرو شد. داخل کیسه یک کارت هدیه و تی‌شرت بود. بین راه کارت هدیه را باز کردم و از عابر 99 و800 تومان برداشتم. یک گرم شیشه به محمد دادم و به ازای آن 50 هزار تومان برداشتم و مابقی را به محمد برگرداندم. بعد از آن با محمد به خانه‌مان رفتیم و بعد از کشیدن مواد، او حوالی غروب آفتاب خانه ما را ترک کرد.» متهم در آخر گفت: «‌ از آن روز از محمد بی‌خبر بودم تا اینکه از زن‌ صیغه‌ای او متوجه شدم دستگیر شده است.‌»

دفاعیات وکیل متهم ردیف اول

در ادامه، وکیل محمد، متهم ردیف اول بعد از عرض تسلیت به خانواده اولیای دم در دفاع از موکل خود –‌متهم ردیف اول - گفت: «به استناد بند پ ماده 290 قانون Law آیین دادرسی کیفری درموضوع قتل عمد، موکلم قصدش سرقت بوده و طبق اظهاراتش ماشین جای پرترددی پارک شده بود تا خودرو کشف شود و طفل نجات یابد که متأسفانه این اتفاق نیفتاد.‌» پس از آن وکیل متهم ردیف اول در جایگاه ایستاد و در دفاع از موکلش گفت: «سابقه سرقت، مصرف مواد مخدر Drugs و ترس از دستگیری همه عواملی بودند که باعث شد موکلم کودک را به نیروی انتظامی تحول ندهد و او خودرو را جایی گذاشته بود تا شناسایی شود و جان طفل نجات یابد. بنابراین متهم خودرو را در محل تردد و محل برگزاری پنج‌شنبه بازار Store پارک کرده بود که آن محل بین دو استخر واقع شده و محلی برای فروش لباس و میوه بوده است.‌» او در ادامه گفت: «بنا به گزارشات، خودرو زیر سایه بدون بنزین و با دریچه باز کولر بوده و اینها نشان می‌دهد که وی قصد داشته جان کودک به خطر نیفتد.»

دفاعیات وکیل مدافع متهم ردیف دوم

در ادامه وکیل مهدی، متهم ردیف دوم در جایگاه حاضر شد و گفت: «پس از صدور قرار منع تعقیب توسط بازپرس در خصوص اتهام موکلم، در خصوص معاونت در سرقت باید بگویم، او به نوعی در عمل انجام‌شده قرار گرفته است. » وی گفت: «موکلم به خاطر اعتیاد به مواد مخدر با محمد ارتباط داشت وگرنه اصلاً امروز اینجا حاضر نمی‌شد.‌» او در خصوص اتهام کمک نکردن به فرد نیازمند گفت: « در این خصوص باید به اعتیاد او به شیشه اشاره کنم.

اظهارات نماینده دادستان در خصوص ایرادات وارده به کیفرخواست

قاضی شهریاری در پاسخ به ایراد وارده مبنی بر اینکه چرا متهم با اینکه سابقه سرقت دارد، اما حین وقوع سرقت آزاد بوده است، گفت: «آخرین سابقه سرقت متهم مربوط به سال 95 است. او 14 ماه بازداشت بوده که بیشتر ازمهلت قانونی بوده است و نهایتاً با وثیقه 200 میلیون تومانی آزاد می‌شود.‌» او در خصوص امضا شدن قرار منع تعقیب توسط اولیای‌دم گفت: «بازپرس قرار منع تعقیب را برای اولیای دم ابلاغ کرده است و آنها آن را امضا کرده‌اند.‌» قاضی شهریاری در خصوص زمان و نحوه دستگیری احمد گفت: «حکم دستگیری از قبل صادر شده بود و حکم دستگیری مربوط به روز دوشنبه نبوده است. متهم در حال حاضر به عنوان مطلع در دادگاه حاضر‌شده و پرونده اتهامی وی در حال حاضر در دادسرا مفتوح است.»

دفاعیات وکیل اولیای‌دم

پس از اظهارات قاضی شهریاری، وکیل اولیای‌دم در جایگاه قرار گرفت و بعد از اعتراض به اظهارات قاضی شهریاری در خصوص قرائت کیفرخواست گفت: «متهمان اول و دوم با فریاد والدین از حضور کودک در خودرو مطلع شده بودند. محمد برای جلوگیری از تلاش پدر مقتول او را حدود 50 متر روی زمین می‌کشد که در واقع اقدام او شروع به قتل بوده است.‌» کوشا در پایان گفت: «آمده‌ایم حق این کودک را بگیریم حتی اگر والدین قرار منع تعقیب را امضا کرده باشند.‌» سپس پدر بنیتا در جایگاه قرار گرفت و لباس‌های پاره‌شده روزحادثه را به دادگاه نشان داد و برای متهمان درخواست اشد مجازات کرد.

آخرین دفاع متهم ردیف اول

در ادامه جلسه، متهم ردیف اول در آخرین دفاعش گفت: «قصد سرقت خودرو را نداشتم. مهدی از من خواست سوار خودرو شوم. او با انکار قتل‌عمد ادامه داد قصد سرقت نداشتم و جرئت آدم‌کشی هم ندارم.‌» او در ادامه گفت: «اگر سرقت ضبط خودرو را قبول کردم به خاطر دوتا بچه‌های مهدی بود.»

آخرین دفاع متهم ردیف دوم

سپس متهم ردیف دوم نیز در دفاع از خود گفت: «باور کنید اگر دخالت کردم به خاطر نجات جان طفل بود. از این بیشتر بلد نبودم تا کمک کنم.‌» او رو به خانواده بنیتا گفت: «از ترس مأموران نتوانستم کودک را تحویل دهم، اما تلاش کردم حداقل قاتل The Murderer بچه را به شما تحول دهم.‌» در ادامه متهم ردیف دوم بعد از مواجهه حضوری‌ با احمد به خاطر تناقضات در اظهاراتشان بنا به دستور ریاست دادگاه گفت: «قصدم فقط کمک بود. نمی‌دانم چرا دوستانم پشتم را خالی کردند. من کارگر شهرداری‌ام و شبی سه هزار آشغال می‌برم. مواد می‌کشیدم اما دنبال دزدی نبودم. با این اتفاق مادرم سکته کرده و زنم درخواست طلاق داده است. پدرم هم دیگر به مغازه نمی‌رود. آقای قاضی من فقط بند کیف را برداشتم و هیچ چیزی سرقت نکرده‌ام.»

در پایان ریاست دادگاه ختم جلسه را اعلام کرد و گفت: « بعد از شور، یک‌شنبه هفته آینده رأی صادر خواهد شد.»

سرپرست دادسرای امور جنایی تهران:

اظهارات والدین بنیتا دروغ است

قاضی محمد شهریاری نماینده دادستان تهران در جلسه محاکمه عاملان قتل بنیتا درباره اظهار‌نظر پدر و مادر بنیتا که مدعی بودند آنها از قرار منع تعقیب متهم ردیف دوم پرونده بی‌خبر بوده و این موضوع از سوی دادسرای امور جنایی به آنها ابلاغ نشده است، گفت:

برخلاف اظهار نظر پدر و مادر بنیتا که مدعی هستند در جریان منع تعقیب متهم ردیف دوم نبوده‌اند، این موضوع به آنها ابلاغ شده است.

قاضی شهریاری با اشاره به اینکه اظهارات آنها فاقد ارزش قضایی است، گفت: این خانواده در فضایی احساسی و تحت‌تأثیر القائات دیگران به دروغ گفته‌اند که این موضوع به آنها ابلاغ نشده است. این در حالی است که دستخطی از پدر و مادر بنیتا در پرونده وجود دارد که به خط خود نوشته‌‌اند نسبت به قرار منع تعقیب متهم ردیف دوم از اتهام قتل، اعتراضی ندارند. سرپرست دادسرای امور جنایی تهران افزود: برخلاف آنکه این افراد ادعا کرده‌اند من از آنها امضایی گرفته‌ام و برگه‌های منع تعقیب را من به آنها داده‌ام باید بگویم که آخرین دیدار من با مادر و پدر بنیتا در تاریخ 12 مرداد بوده در حالی که قرار منع تعقیب 14 مرداد صادر شده است.

نماینده دادستان ادامه داد: فارغ از اینکه ابلاغ چنین احکامی به شاکی از وظایف نماینده دادستان یا سرپرست مجتمع نبوده است باید بگویم که بازپرس پرونده این موضوع را به آنها ابلاغ کرده و از آنها دستخط گرفته است.

قاضی شهریاری در پایان گفت: به خانواده بنیتا توصیه می‌کنیم که چنین جنجال‌آفرینی‌ها و هیاهوها کمکی به آنها نمی‌کند و باید بدانند که چنین اظهاراتی می‌تواند موجب تعقیب قضایی آنها شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

گفتگو با برادر ناتنی حمید صفت / من قصاص می خواهم + عکس

صیغه فرید شدم و حالا که مدت آن تمام شده او درخواست های شوم از من دارد!

ناگفته‌های پرونده «بنیتا» + عکس

قتل پسر فریدون کناری در جشن عروسی+ عکس

مردی در تولوز ۷ تن را زخمی کرد

خواستگار دست و پا چلفتی، حلقه را درون رودخانه انداخت! + فیلم و عکس

مشتری عصبانی، خودروی بی ام و را جلوی دفتر نمایندگی آتش زد + فیلم و عکس

تعیین جایزه برای یافتن مرد چینی گمشده در مسجد سلیمان + عکس

آخرین دفاعیه شیشه‌ای‌ها از قتل دختر بی گناه

همبرگر 250 هزار تومانی در لواسان! + فیلم و عکس

رونمایی از موشک عمودی کره جنوبی برای مهار تهدیدهای کره شمالی + فیلم و عکس

ببینید محموله ۱۰۰ تنی ارسالی ایران به میانمار + فیلم

فیلم تصادف شدید در سلفچگان که 5 تن را کشت+ عکس

جزئیات جدید پرونده قتل پدرخوانده حمید صفت + عکس جدید

زورآزمایی خبرنگار و کارشناس هواشناسی آمریکایی با طوفان + فیلم

کدخبر: 305291 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟