آب بنوشید تا باهوش شوید!

پزشک قصد داشته است بیمارش را در پریشان ترین حالت ممکن روانکاوی کند.

توجه کردید که وقتی شخصی دچار اضطراب و یا تنش عصبی می شود سریعا به او آب می دهند تا آرام شود؟ این فقط یک رفتار سنتی و از روی عادت نیست، مغز یکی از مهمترین ارگان های بدن است که باید به صورت مدارم آب رسانی شود و از آن جا که 85% حجم مغز را آب تشکیل داده است عملکرد صحیح مغز به وجود آب در بافت های آن بستگی دارد.

اگر محصل هستید یا به هر دلیلی فعالیت ذهنی بالایی دارید هرگز از نوشیدن آب غافل نشوید، نوشیدن آب باعث می شود خلاقیت شما افزایش پیدا کند چرا که انرژی لازم برای پردازش اطلاعات را در مغز فراهم می کند. وقتی مغز به میزان کافی آب داشته باشد با سرعت بیشتری می توان فکر و تمرکز کرد.

و اما اگر به میزان کافی آب ننوشیم و مغز دهیدراته شود:

دهیدراته شدن باعث می شود مغز از کار بیفتد و نتواند با سرعت نرمال خودش کار کند.

مطالعات نشان داده اند که اگر شما تنها 1% دچار کم آبی باشید، تا 5% اختلال در عملکرد هایتان مواجه می شوید.

هرگاه بی دلیل دچار گیجی، سردرد، مشکلات تمرکزی، افسردگی، عصبانیت، بی ثباتی عاطفی، خستگی، اختلالات خواب و استرس شدید یکی از احتمال ها می تواند دهیدراته شدن بدن و در نتیجه مغز شما باشد پس فورا آب بنوشید.

فکر نکنید با نوشیدن سایر نوشیدنی ها نظیر شیر و قهوه و چای می توانید بدن و مغزتان را آبرسانی کنید، هیچ نوشیدنی جای آب را نمی گیرد.

همیشه یک بطری آب آشامیدنی همراه خود داشته باشید مخصوصا اگر شغلی دارید که فعالیت ذهنی بالایی می طلبد نوشیدن آب باعث می شود مغز شما همیشه پر از انرژی و اکسیژن و در نتیجه آماده فعالیت باشد.

علاوه بر آن نوع آب آشامیدنی که مصرف می کنید نیز مهم است ما آب های آشامیدنی بطری را توصیه می کنیم چرا که از نظر سلامت و بهداشت آزمایش شده و تایید شده هستند.

شادآب بنوشیم تا زیباتر شویم...برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 229951 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟