چند تکنیک کاربردی که تا عید نوروز خود را لاغر کنید!

خوش‌ هیکل شدن در طولانی ‌مدت هیچ رمز و راز خاصی ندارد: ورزش منظم و تغذیه سالم. همه ما این را می‌دانیم. اکثر مردم به ‌اشتباه تصور می‌کنند که استفاده از این روش‌ها سالها طول می‌کشد تا نتیجه دهد و مجبور خواهید بود که زمان زیادی از اوقات فراغت خودتان را به ورزش کردن اختصاص دهید. 

این روش ها به‌هیچ‌ وجه درست نیست 
نه، هیچ قرص جادویی وجود ندارد که بخورید و لاغر شوید، عضله‌های زیبا بسازید و خودبه‌خود مانکن شوید. البته تبلیغات تلویزیونی معمولاً در تلاش هستند که خلاف این را به شما نشان دهند اما گول نخورید آنها فقط می‌خواهند محصولاتشان را به شما بفروشند. 
اگر می‌خواهید سریع لاغر شوید، نکاتی که در این مقاله آورده‌ایم را رعایت کنید تا ببینید که چطور در مدت زمان بسیار کوتاهی می‌توانید نتایج شگفت‌انگیزی ببینید. 

زیاد آب بنوشید 
آب به طرق مختلف کمک می‌کند وزنتان را پایبن بیاورید. احتمالاً این تنها و مهمترین تغییری است که می‌توانید در زندگیتان ایجاد کنید که هم به کنترل وزنتان کمک کند و سلامتتان را ارتقاء دهد. اول اینکه آب بعنوان نوعی سرکوب‌گر اشتها عمل می‌کند. شما باید فقط وقتی واقعاً گرسنه‌تان است غذا بخورید و نوشیدن آب کمک می‌کند این زمان‌های گرسنه بودن را کمتر کنید. 
یکی دیگر از فواید نوشیدن آب خنک این است که بدنتان باید با گرم کردن خود و رساندن آن به دمای طبیعی انرژی مصرف کند. پس می‌توانید خیلی راحت با نوشیدن آب خنک کالری بسوزانید. 
و آخر اینکه، نوشیدن آب به کلیه‌هایتان کمک می‌کند مواد زائد و چربی‌های اضافه را از بدنتان بیرون کند. اگر به‌ اندازه کافی آب ننوشید، کبدتان در متابولیسم چربی تنبل‌تر می‌شود. 

در وعده‌های بیشتر غذا بخورید 
از وقتی به‌ دنیا آمده‌ایم به ما گفته اند که باید سر سه وعده مشخص در روز غذا بخوریم. متاسفانه، این توصیه مادران در سراسر جهان چندان با عملکرد بدن ما مطابقت ندارد. 
خوردن پنج تا هفت وعده سبک‌تر غذا در طول روز به جای سه وعده سنگین، کمک می‌کند تا بدن همان میزان انرژی که لازم دارد را دریافت کند. طبیعتاً وقتی سه وعده حجیم غذا بخوریم، بدن مجبور می‌شود سوخت اضافه را ذخیره کند چون نمی‌تواند همه آن را در یک زمان بسوزاند. همین مسئله چاق شدن شکم و پهلوها، ران‌ها و سایر قسمت‌های بدن می‌شود. در آنچه برای خوردن انتخاب می‌کنید حساس باشید و آن را در وعده‌های بیشتر میل کنید. 

مصرف نمک را قطع کنید 
نمک یکی از جدی‌ترین دشمنان کسانی است که می‌خواهند وزنشان را پایین بیاورند چون بدن را مجبور می‌کند آبی را نگه‌ دارد که به طور طبیعی دفع می‌گردد. درنتیجه این حفظ آب، بدن دیگر آنطور که باید مایعات را فیلتر نکرده و موجب می‌شود که آب کمتری بنوشیم و مشکلاتی که در نکته اول ذکر کردیم اتفاق بیفتد. وجود نمک اضافی در بدن، سیستم تصفیه داخلی بدن را مختل می‌کند که درنتیجه آن متابولیسم پایین می‌آید. 
برای کاهش مصرف نمک به طور جدی، فقط نپاشیدن آن بر روی غذا کافی نیست. باید برچسب موادغذایی که خرید می‌کنید را هم مطالعه کنید تا از میزان سدیم، چربی و قند آن آگاه شوید. سعی کنید تا می‌توانید موادغذایی خریداری کنید که کمتر از این سه مواد در خود داشته باشند. 

به‌طور منظم ورزش کنید 
مطمئناً از اول مقاله می‌دانستید که یکی از نکات مربوط به این موضوع خواهد بود، درست است؟ نکته کلیدی در ورزش این است که ضربات قلبتان را بالا ببرید تا قلبتان تندتر بتپد. اینکار سرعت سوختن چربی‌ها در بدن را بالا می‌برد. پس هر ورزشی که شما را به این هدف برساند ورزشی خوب محسوب می‌شود. 
نکاتی که در این زمینه مطرح می‌شود این است که، ۱) کاری را انتخاب کنید که از انجام آن لذت می‌برید تا اینکار را برایتان انجام دهد، یا ۲) راهی پیدا کنید که از آن کار لذت ببرید. خیلی‌ها ماشین‌های گران‌ قیمت می‌خرند به این امید که قیمت بالای آن باعث شود که سوارش شوند. اما اشتباه می‌کنند. 
یک ورزش بسیار خوب بالا و پایین رفتن از پله‌هاست. اگر در خانه‌تان پله دارید، دیگر هیچ غصه‌ای نداشته باشید. خیلی‌ها دوست دارند موقع انجام این فعالیت‌ها به موسیقی گوش دهند و این ورزش بسیار خوب است چون یک نیمه سخت (بالا رفتن) و یک نیمه آن آسان (پایین آمدن) است. 
در کنار پله ‌نوردی می‌توانید انواع و اقسام فعالیت‌های ساده‌ای را در اینترنت پیدا کنید که می‌توانید در خانه خودتان هم انجام دهید. سعی کنید حداقل روزی ۱۰ تا ۲۰ دقیقه را به چنین فعالیت‌هایی اختصاص دهید. باید آن را جزئی از برنامه روزانه خودتان درآورید. حداقل برای یک ماه به خودتان اجازه ندهید که آن را پشت گوش بیندازید و بعد از یک ماه خواهید دید که یکی از عادت‌های زندگیتان شده‌ است. 
با اینکه این نکات نمی‌تواند یک شبه شما را از فردی چاق به یک مانکن تمام عیار تبدیل کند اما واقعیت این است که هیچ کار دیگری هم نمی‌تواند به این سرعت برایتان نتیجه بیاورد. به هیچ‌ وجه گول تبلیغاتی که قرص‌های رژیمی و چربی‌سوز را تبلیغ می‌کند نخورید چون فقط وضع بدنتان را بدتر می‌کند. فقط کافی است روی این چهار نکته تمرکز کنید تا ببینید چقدر عالی نتیجه خواهید گرفت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 247554 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟