شستن دندان ها با نمک و عسل!

مجتبی طاهری درباره روش های حفظ سلامت دندان‌ها بر اساس آموزه‌های طب سنتی گفت: نقش دندان‌ها در زیبایی چهره و در نتیجه افزایش اعتماد به نفس و ارتباط موثر کلامی و اجتماعی با دیگران غیرقابل انکار است.
وی افزود: از سوی دیگر ارتباط دندان‌ها با ارگان‌های داخلی از جمله دستگاه گوارش و بیماری‌های ناشی از آن از دیدگاه پزشکی حائز اهمیت است؛ مکتب پزشکی ایرانی برای داشتن دندان‌های سالم و زیبا توصیه‌های کاربردی دارد.
دستیار تخصصی طب سنتی ایران دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یادآور شد: در حفظ‌الصحه ناصری آمده که برای حفظ سلامت دندان‌ها، رعایت آداب غذا خوردن و نوشیدن برای جلوگیری از اختلال هضم, پاک کردن جرم Crime دندان بعد از هربار خوردن (مسواک زدن یا شستشوی دهان همراه با مالش و سایش لثه‌ها و دندان‌ها توسط دست) بسیار اهمیت دارد.
طاهری افزود: مالیدن و شستن دندان‌ها با نمک و عسل (می‌توان نمک و عسل را در پارچه‌ای بسته و به دندان مالید),استفاده از مسواک با نرمی مناسب (مسواک نباید خشن باشد) و استفاده از خلال دندان برای دفع ریزه‌های غذایی در لا‌به‌لای دندان‌ها نیز برای حفظ سلامت و زیبایی دندان‌ها اهمیت دارد.
وی ادامه داد: برای انتخاب مسواک مناسب با توجه به نوع دندان‌های خود باید با دندانپزشک مشورت کرد و به جای خلال دندان هم می‌توان نخ دندان به کار برد و از چوب درخت زیتون نیز می‌توان برای تمیز کردن دندان‌ها استفاده کرد.
دستیار تخصصی طب سنتی ایران دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: پرهیز از شکستن مواد سخت با دندان مثل پوست فندق، بادام و پسته, پرهیز از جویدن موادی که قوام سخت دارند؛ به خصوص اگر شیرین باشند مثل آب نبات و انجیر خشک برای زیبایی و سلامت دندانها مهم است.
طاهری گفت: پرهیز از مصرف موادی که باعث زبری و کندی دندان می‌شوند مثل ترشیها، میوه‌های خام ترش، خوردن خوراکیهای بسیار گرم بعد از خوراکی‌های بسیار سرد و برعکس (منظور از گرم و سرد، دمای غذا است) به حفظ سلامت دندان‌ها کمک می‌کند همچنین خوردن برخی مواد خاص مانند سبزی تره به زیبایی دندان‌ها کمک می‌کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 248569 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟