رابطه چاقی با درآمد افراد

امروزه اما خلاف این تعریف صادق است. افراد فقیر بیش از ثروتمندان مستعد چاق شدن هستند.
چگونه مردمی که کمترین پول را برای خرج کردن در مواد غذایی دارند بیشتر مستعد چاق شدن هستند؟ افراد فقیر تحصیلات کمتری دارند و اطلاعات زیادی درباره علم تغذیه ندارند و درگیر تر از آن هستند که وقتی برای آشپزی داشته باشند. آنها به دلیل سختی های کار یا دوشیفته بودن وقت و توان بدنی برای رفتن به باشگاه های ورزشی ندارند.
هزینه محیط های ورزشی برای آنان نیز به نسبت سایر اقشار گران است. بسیاری از آنان سبک زندگی کم تحرکی دارند و مقادیر زیادی از چربی را روزانه استفاده می کنند. اگر از نظر مالی تحت فشار باشید و فقط سه دلار برای غذا در جیب تان باشد کلم بروکلی می خرید یا چیزبرگ و سیب زمینی با نوشابه؟ و در دنیای امروز ارزان ترین مواد غذایی متعلق به فست فودهاست.
ارزان بودن مضر ترین و چاق کننده ترین غذاها دلیل اصلی چاق شدن افراد کم درآمد است اما این سوال به وجود می آید که چگونه غذای تولید شده صنعتی و هزینه های بازاریابی اش از غذایی که با آب و بذر و تابش خورشید تولید شده است تا این حد ارزان تر تمام می شود. دولت از مالیات شما برای یارانه دادن به محصولات خاصی استفاده می کند تا مطمئن شود قیمت نفت، شکر و غلات کماکان پایین می ماند.
با سرمایه اولیه کم تولید کنندگان مواد غذایی می توانند سود خوبی داشته باشند و نتیجه نهایی آن می شود که غذاهای فرآوری شده هرچند نیازمند تکنولوژی و نیروی کار بیشتر و بازاریابی گسترده تری برای فروش هستند برای مصرف کننده از غذای طبیعی و ارگانیک ارزان تر تمام می شوند.
این مسئله را شکستی در اقتصاد آزاد سرمایه داری ندانید. کشاورزی مدرن و سیاست های دولت در رابطه با مواد غذایی نسخه ای منحرف شده از اقتصاد آزاد سرمایه داری ارائه می دهد؛ اقتصادی که در آن هر کس بیشترین سرمایه و با نفوذ ترین آشنایان را دارد می تواند بازارها را کنترل کند.
هیچ شکی نیست که اضافه وزن تبدیل به یک بحران عمومی در حوزه سلامت شده است چون بیشتر سیاستمداران این مشکل را درک نمی کنند یا آنقدر فاسدند که کار درست را انجام نمی دهند و بیشتر راه حل هایی که برای مشکل ارائه می شود نادرست است.
بعضی از سیاستمداران خواهان دریافت مالیات از افراد چاق شده اند. اخیرا فرمانداری های هر ایالت خواهان اعمال مالیات روی نوشیدنی های سبک و فست فود شده اند.
با وجود تمام موانعی که وجود دارد هنوز راه هایی هست که غذاهای با چربی بالا و خاصیت غذایی کم را حذف کرد. بسیاری از مردم فکر می کنند که محصولات منجمد به اندازه محصولات تازه سالم نیستند. این باور غلط است. در واقع بعضی تحقیقات نشان می دهند که سبزیجات منجمد خواص بیشتری نسبت به سبزیجات تازه دارند زیرا آنها چیده و بلافاصله منجمد شده اند و ویتامین و سایر مواد مغذی آنها محافظت شده است.
منابع عالی پروتیین مانند لوبیا و تخم مرغ را که مقرون به صرفه هستند در برنامه غذایی خود قرار دهید. کربوهیدارت های پیچیده مانند برنج قهوه ای مصرف کنید و میوه ها را از قلم نیندازید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 249092 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟