۱۱ نوشیدنی شگفت انگیز برای رفع عطش

پیشنهاد ما این است که نه تنها در ماه رمضان یا این روزهای گرم بلکه در تمام روزهای سال دست کم در طول روز یک تا دو فنجان از عرق های گیاهی در برنامه غذایی خود بگنجانید تا به این ترتیب ذائقه فرزندتان را نیز با طعم و عطر عرقیجات گیاهی آشنا کنید.در این مطلب به شما می گوییم چه کنید تا تشنگی و گرما در ماه رمضان را طاقت بیاورید.

رفع تشنگی با عرق شاه تره
یکی از ساده ترین شیوه ها برای از بین بردنتشنگی در تابستان به ویژه برای افراد روزه دار گنجاندن عرق شاه تره به عنوان نوشیدنی سفره افطار است.نوشیدن این عرق گیاهی لطیف برای افرادی که معده و دستگاه گوارش آنها حساس است بسیار مناسب است.نوشیدن این عرق گیاهی ۲تا۳ فنجان و در فاصله افطار تا سحری موجب کاهش میزان عطش، تشنگی و پیشگیری از خشکی دهان و گلو میشود.در حقیقت روزه داران با مصرف این نوشیدنی گیاهی می توانند میزان مقاومت بدن شان را در این روزهای گرم افزایش دهند.

اگر سردرد میگیرید، سنبل الطیب بنوشید
برخی افراد روزه دار در طول روز بدلیل روزه داری و دمای هوا ممکن است در طول ماه رمضان سردردهایی را تجربه کنند.این سردردها در این روزهای گرم تشدید میشود و گاهی ممکن است، مانع از انجام برنامه ها و فعالیت های روزمره آنها شود.برای پیشگیری و درما این سردردها و تخفیف آنها در طول شبانه روز چیشنهاد میکنیم یک تا دو فنجان از عرق گیاهی سنبل الطیب را بعد از افطار به صورت خنک میل کنند.نوشیدن این عرق علاوه بر کاهش سردردهای ناشی از گرمای هوا در ماه رمضان به کاهش تحریکات عصبی و درمان سردردهای میگرنی ناشی از گرسنگی نیز کمک میکند.

بدنتان را تقویت کنید
یکی از راههای افزایش مقاومت و توانایی بدن در برابر گرمای تابستان، گنجاندن عرقیات گیاهی با طبع سرد و تر در برنامه غذایی روزانه است. عرق کاسنی یکی از بهترین این نوشیدنیهاست ، میتواند دمای درون بدن را کاهش و مقاومت اندام های درونی را برابر گرما افزایش دهد.نوشیدن این عرق علاوه بر تقویت بدن ، موجب بهبود عملکرد معده و اندام گوارشی شده و میتوناد میزان کلسترول خون را نیز کنترل کند.افرادی که در طول روز دو فنجان عرق کاسنی را بصورت خنک میل میکنند، روزهای بهتری را در گرما سپری میکنند .میتوانید این عرق گیاهی را با مقداری سکنجبین شیرین کرده و آن را به همراه یک خیار رنده شده میل کنید.

با گل گاوزبان بر اعصاب خود مسلط شوید
بیشتر ما با پای یا دمنوش گل گاوزبان آشنا هستیم در حالیکه عرق این گیاه دارویی نیز مانند دمنوش این گیاه خواص درمانی متعددی دارد مانند تقویت اعصاب ، افزایش نشاط و شادابی مصرف کننده …نوشیدن یک فنجان از عرق گل گاوزبان بصورت روزانه باعث تقویت اعصاب و افزایش مقاومت بدن در گرما میوشدو به افرادی که با افزایش گرمای هوا کلافه و عصبی میوشند نیز کمک کننده است.افرادی که در تابستان از این عرق گیاهی استفاده میکنند میتوانند مقاومت بدن خود را در زمستان در برابر سرماخوردگی هم افزایش دهند.

متعادل کردن دمای بدن
عرق کاسنی یکی از بهترین این نوشیدنیهاست.این نوشیدنی می تواند دمای درون بدن را کاهش و مقاومت اندامهای درونی را در برابر گرما افزایش دهد.نوشیدن این عرق علاوه بر تقویت بدن موجب بهبود عملکرد معده و اندام گوارشی شده و میتواند میزان کلسترول خون را نیز کنترل کند.افرادی که در طول روز دو فنجان عرق کاسنی را بطور خنک میل میکنند روزهای بهتری را در تابستان سپری میکنند.

شربت گلاب
شربت گلاب یکی از بهترین و مناسبترین شربت ها و نوشیدنی های گیاهی برای شبهای ماه رمضان است.شما میتوانید این نوشیدنی را با مقدار کمی خاکشیر و یک قاشق غذاخوری سکنجبین ترکیب کنید و بجای نوشابه از آن در کنار غذا استفاده کنید.
فواید شربت گلاب: این نوشیدنی معطر و خوشبو میتواند تاثیر زیادی در افزایش میزان سبکی و نشاط روزه داران در طول روز داشته باشد. افرادی که از این نوشیدنی طبیعی مینوشند علاوه بر آنکه به نشاط و شادابی خود کمک میکنند موجب تقویت عملکرد قلبشان نیز میشوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 265980 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟