اختلالات صرع مقاوم در کودکان ناشی از چیست؟

رضا شروین بدو، رئیس بیمارستان مرکز طبی کودکان با اشاره به بیماری صرع مقاوم در کودکان گفت: این بیماری از جمله اختلالات شایع است که آمار متفاوتی دارد و نوع تشنج ناشی از تب را تقریباً نیم درصد از کودکان تجربه می‌کنند اما این نوع شامل بیماری صرع نمی‌شود و تا سنین 5 الی 6 سالگی بهبود پیدا می‌کند.
رئیس بیمارستان مرکز طبی کودکان افزود: بر اساس آمار بیماری صرع در کل جامعه، تقریباً بین 30 تا 70 در 10هزار کودک مستعد ابتلا به اختلالات صرع بر حسب شرایط ژنتیکی، اختلالات اکتسابی یا ارثی هستند.
بدو، ضمن بیان اینکه اختلالات سیستم عصبی کودکان در این گروه سنی شایع‌تر از دیگر بیماری‌ها است، اظهار کرد: درمان این بیماری اغلب رویه سختی دارد که البته در این مرکز امکانات لازم برای درمان آن وجود دارد.
وی گفت: از سویی یکی از دلایل صرع مقاوم در کودکان اختلالات ساختاری مغز در حد سلول‌ها است، بنابراین امکان دارد از بین چند سلول غیر طبیعی بین میلیاردها سلول، شکل گرفته باشد و باعث بیماری شود.
این فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان افزود: از روش‌های درمانی برای اختلالات ساختاری مغز در حد سلولی جراحی است اما روش‌هایی نظیر استفاده از رژیم غذایی یا درمان دارویی نیز توصیه می‌شود که رژیم فتوژنیک است و باید کودکان رعایت کنند.
بدو، تصریح کرد: این رژیم از راه افزایش چربی، کاهش کربوهیدرات و پروتئین برای مبتلایان به صرع تجویز می شود، در این رژیم ویتامین‌هایی نظیر «B» ،آهن، کلسیم کافی و‌جود ندارد اما از نظر سایر مواد مغذی تأمین کننده است.
وی در پایان بیان کرد: این رژیم برای افراد زیر سن 10 سال به خصوص 5-2 سال بسیار مو‌ٌثر است و‌ مشخصات آن به طوری تنظیم می‌شود که نسبت انرژی حاصل از کربوهیدرات و پروتئین سه به یک شود در حالیکه این نسبت در رژیم نرمال 1 به 3 است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 284549 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟