سه خوراکی که برای حفظ سلامت پوست لازم و مفید است

پوست بدن نیز مثل همه اندام‌های دیگر در طول روز ساخت و ساز می‌کند و شاید تعجب کنید که فعال‌ترین سلول بدن است. پوست شما اولین و مهم‌ترین لایه محافظ بدن در مقابل اثرات محیطی‌ است. لیست غذاهایی که در زیر وجود دارد تاثیر مهمی‌ بر حفظ سلامت پوستی و همینطور کلی‌ بدن شما خواهد داشت.
۱ .کدو حلویی
اگر می‌خواهید به مبارزه با مشکلات پوستی بروید سعی‌ کنید که بیشتر کدو حلوایی در رژیم غذایی خود میل کنید. محققین دریافتند که کراتنویید فراوان موجود در این سبزی اثر بسیار مثبتی روی بهبود سلامت پوست دارد. کراتنویید یک آنتی اکسیدان بسیارقوی است که پوست شما را با از جلوگیری از صدمه به سلول‌ها محافظت می‌کند.
۲. بادام برزیلی
این مغز بسیار مفید حاوی مقادیر بسیار بالا سلنیوم است. نتایج مطالعاتی در استرالیا نشان داده که افزایش سطح سلنیوم در خون با کاهش خطر ۶۰ درصدی سرطان پوست در ارتباط است. دانشمندان بر این عقیده دارند که این ماده معدنی دارای خواص آنتی‌اکسیدانی بسیار قوی است و به همین علت در سلامت پوست شما می‌تواند نقش بسیار مهمی‌ ایفا کند.
۳ .کیوی
وقتی در مورد اهمیت ویتامین c صحبت می‌کنیم، اولین غذای که با ذهن می‌آید پرتغال است. اما یک عدد کیوی می‌تواند نیاز روزانه شما را به ویتامین C تامین کند. نتیجه تحقیقات چاپ شده در مجله تغذیه آمریکا نشان می‌دهد که افزایش دریافت ویتامین C با مشکلات کمتر پوستی و چین چروک پوستی در ارتباط است. ویتامین C در ساخت و ساز کلاژن در بدن نقش حیاتی دارد که ماده سازنده اصلی‌ سلول پستی است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 292974 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟