نکاتی مهم برای حاملگی سالم

۱ . برای دو نفر غذا نخورید
یک تصور بسیار رایج و غلط در دوران بارداری این است که فرد برای دو نفر یعنی‌ دو برابر قبل غذا می‌خورد، چرا که تصور بر این است که کودک درون شکم نیز به همان میزان کالری نیاز دارد. اما بگذارید خیال شما را راحت کنم در سه ماه اول به هیچ عنوان نیاز به افزایش کالری ندارید و می‌توانید به میزان گذشته غذا میل کنید، در صورت داشتن وزن سالم در سه ماه دوم روزی ۳۴۰ و در سه ماهه سوم روزی ۴۵۰ کالری به رژیم خود اضافه کنید. برای تامین این میزان کالری به رژیم خود یک عدد سیب با دو قاشق کره بادام زمینی‌ یا یک لیوان شیر، ۱۵ عدد هویج کوچک و ۵ قاشق و هوموس اضافه کنید.
2. از مسمومیت محیطی‌ آگاه باشید
نگاه داشتن حیواناتی مثل پرنده و گربه در داخل منزل در زمان حاملگی‌ به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، اما در صورتی که انتخاب دیگری نیست از تمیز کردن محیط زندگی‌ آنها و فضولات این حیوانات به شدت پرهیز کنید. فضولات این حیوانات می‌تواند ناقل ویروس خطرناکی برای بدن باشد.
3. مراقب بهداشت دهان و لثه‌ها در زمان حاملگی‌ باشید
سلامت دهان و دندان بسیار مهم است اما اهمیت آن در دوران حاملگی‌ دو چندان می‌شود. سعی‌ کنید حداقل روزی یک بار از نخ دندان، دو بار مسواک زدن و استفاده از شوینده دهان بدون الکل را حتما داشته باشید. فرو دادن باکتریها و عفونت دهان به داخل بدن میتواند سلامت کودک و مادر را در خطر قرار دهد.
4.حتما در زمان مناسب واکسن آنفولانزا را تزریق کنید
ابتلا به سرماخردگی سخت در زمان حاملگی‌ می‌تواند مشکل ساز باشد؛ پس حتما با مشاور با پزشک واکسن را تزریق کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 295812 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟