ارتباط فشارخون بارداری و حمله قلبی در زنان سالمند

فشارخون mm Hg ۱۴۰/۹۰ یا بالاتر، فشار غیرعادی است که بیش از اندازه بالا تلقی شده و نیاز به کنترل دقیق دارد.
دو نوع فشارخون در طول بارداری وجود دارد: فشارخون دوره بارداری و فشارخون مزمن.
زنان مبتلا به فشارخون بارداری بعد از هفته ۲۰ بارداری مبتلا به فشارخون می شوند درحالیکه در حالت فشارخون مزمن، زن باردار از قبل از بارداری یا قبل از هفته ۲۰ بارداری مبتلا به فشارخون بوده است.
فشارخون بالا در طول بارداری نگران کننده است چراکه در صورت ادامه می تواند منجر به بیماری پره اکلامپسی یا سایر عوارض شود. پره اکلامپسی یا مسمومیت بارداری یکی از عوارض بارداری است که با فشارخون بالا همراه است.
مطالعه جدید نشان می دهد مادرانی که در طول بارداری دچار فشارخون بالا می شوند در سنین بالاتر با ریسک بالای بیماری قلبی روبرو هستند.
دکتر سونیا گراندی، عضو تیم تحقیق در دانشگاه مک گیل کانادا، در این باره می گوید: «این مطالعه بر ضرورت پیگیری طولانی مدت زنان مبتلا به سندروم فشارخون در دوران بارداری تاکید می کند تا عوامل پرخطر بیماری های قلبی عروقی در مراحل اولیه مدیریت شود.»
در این مطالعه، از میان ۱۴۶ هزار و ۷۴۸ زن با اولین بارداری و پیگیری در حدود چهار و نیم سال، ۹۹۷ نفر مبتلا به بیماری قلبی عروقی و ۶۸۱۲ نفر مبتلا به فشار خون بالا تشخیص داده شدند.
در مقایسه با زنان بدون فشار خون بالا در دوران بارداری، زنان مبتلا به فشارخون بالای حاملگی، ۲.۲ برابر بیشتر در معرض ریسک ابتلا به بیماری قلبی-عروقی و ۵.۶ برابر بیشتر در معرض ابتلا به فشارخون بالا بعد از حاملگی قرار داشتند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 296629 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟