پرونده سرگردان فساد های فوتبالی در مجلس

گزارش پرونده فساد در فوتبال مدتی پیش در صحن علنی مجلس قرائت شد اما هنوز با متخلفان این پرونده برخوردی صورت نگرفته است.

 گفته می شد که پرونده فساد در فوتبال مختومه شده است اما اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی این موضوع را تکذیب کردند.
طبق اعلام سخنگوی کمیسیون اصل 90 هنور پرونده فساد در فوتبال به قوه قضائیه ارسال نشده است تا این نهاد قضائی حکمی علیه متخلفان  در فوتبال صادر کند.
همچنین بخشی از این پرونده به وزارت ورزش و جوانان ارسال شده است تا این وزارت خانه اصلاحاتی در جهت رفع تخلفات فوتبال انجام دهد.
برخلاف تمام وعده های داده شده هنوز هم پرونده فساد در فوتبال در راهروهای مجلس سرگردان است . تاکنون بازخورد برخورد با متخلفان این پرونده را مشاهده نکرده ایم.
وزارت ورزش چند وقت پیش صحبت از تخلف چند باشگاه در فصل نقل و انتقالات و بستن قراردادهای نجومی با بازیکنان کرده بود اما تاکنون هیچ ارگانی این موضوع را بررسی نکرده است.
ما برآن شدیم که این موضوع را از مسئولان جویا شویم که پرونده فساد در فوتبال در چه مرحله ای قرار دارد.
 
داداشی : گزارش جدیدی از تخلفات در فوتبال دریافت نکردیم
ولی داداشی عضو کمیسیون اصل 90 درباره این موضوع گفت : پرونده فساد در فوتبال در مجلس نهم بسته شده است اما اگر گزارشی درباره تخلفات در فوتبال دریافت کنیم به طور حتم آن را مورد بررسی قرار می دهیم .
وی در ادامه عنوان کرد:پرونده یکسری از افراد متخلف به قوه قضائیه ارجا می شود تا این نهاد قضائی برایشان حکم صادر کند.بخشی از پرونده هم به وزارت ورزش ارجاع شده است تا اصلاحیه هایی در اساسنامه فدراسیون فوتبال صورت بگیرد
عضو کمیسیون اصل 90 در پایان خاطر نشان کرد :در حال حاضر پرونده جدیدی مبنی بر تخلف در فوتبال به کمیسیون اصل 90 ارسال نشده است تا آن را بررسی کنیم .
مصطفوی: مدیران فدراسیون شجاعت برخورد با فساد را ندارند
رئیس پیشین فدراسیون فوتبال از حل مشکلات فساد در فوتبال اظهار ناامیدی کرد.
داریوش مصطفوی در گفت و گو با  خبرنگار حوزه فوتبال و فو‌تسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره پرونده فساد در فوتبال اظهار داشت: متاسفانه این پرونده هم مثل بسیاری از مسائل موجود در کشور تا یک جایی می رود و سپس متوقف می شود. جالب است دقیقا در زمانی که می خواهیم نتیجه بگیریم، یکباره همه چیز گیر می کند و نتیجه ای حاصل نمی شود. مسئله فساد در فوتبال مانند بقیه موارد به گونه ای است که فقط یک نفر درگیر آن نیست. قضیه فساد چند وجه دارد و عده زیادی با آن در ارتباط هستند. عده ای از دلال ها، بازیکنان، مربیان و در نهایت مسئولان فدراسیون که باید نظارت نهایی را انجام دهند، همگی به نوعی در این پرونده ها دخیل هستند.
وی افزود: این پرونده ها به کمیته اخلاق می رود و برمی گردد، سپس به کمیته انضباطی می رود و باز برمی گردد، وضعیت کمیته استیناف هم همینطور است. فشار وقتی از همه جا به این افراد وارد می شود، در نتیجه از ادامه این روند منصرف می شوند. متاسفانه در فوتبال کشورمان آماده ارتقا و سلامت نیستیم. پایه چنین کارهایی باید از مدارس و فضاهای آکادمیک گذاشته شود وگرنه چه انتظاری دارید که از همه نقاط کشور فساد برچیده شود. وقتی فساد نهادینه شود، به تماشاگران و در راس آنها به لیدرها منتقل می شود  و در نهایت امر مدیر یا مسئولی که بخواهد این موضوع را حل کند، به وسیله این افراد از بین می رود.
مصطفوی در ادامه گفت: نظر من این است که به دلایلی که گفتم، فساد در هیچ شرایط و زمانی ریشه کن نخواهد شد و حتی امیدی به کم شدن آن هم ندارم چون تنها محدود به یک جا و یک نفر نیست. بخش های مختلفی در کشور با این موضوع درگیر هستند و فدراسیون فوتبال هم یکی از این همه است. بنابراین شما از هرجا که شروع کنید به این پدیده برمی خورید و نمی توانید با آن مقابله کنید.
رئیس اسبق فدراسیون فوتبال درباره این که آیا در راس فدراسیون فساد وجود دارد یا خیر، خاطرنشان کرد: به نظر من در راس فدراسیون چنین موضوعی وجود ندارد و کسی در فدراسیون از فساد حمایت نمی کند ولی نکته ای که در این باره لازم است، شجاعت مدیران است. اگرچه مدیران فدراسیون درگیر فساد نیستند، اما به هیچ وجه شجاعت و توانایی برخورد با فساد را ندارند و وقتی مدیر شجاعی وجود ندارد، نباید انتظار برخورد با فساد را داشت.
کدخبر: 226381 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟