سوتی یک فدراسیون رئیس جمهور روحانی را به اشتباه انداخت+ تصویر توئیت

حسن روحانی رئیس جمهور ایران در توئیتر خود پیام تبریکی برای بانوان ورزشکار تیراندازی با کمان ارسال کرد و کسب 3 مدال جام جهانی را به آنها تبریک گفت.

این در حالی است که اصلا ورزشکاران تیراندازی همچین مدالی را کسب نکرده اند و رئیس جمهور هم

دبیر فدراسیون تیراندازی با کمان گفت: تیم ملی در فستیوال تیراندازی لاس‌وگاس به موفقیتی نرسید و تمام مدال‌های کسب شده توسط تیراندازان مربوط به رقابت‌های جهانی است.

اعضای تیم‌ملی تیراندازی با کمان هفته گذشته در مسابقات جهانی داخل سالن تیراندازی در آمریکا شرکت کردند و در حالی که خبر از مدال‌های رنگارنگ این تیراندازان مطرح شده اما حالا ادعایی مطرح شده است مبنی بر اینکه ملی‌پوشان ایران در مسابقات جهانی به مدال نرسیدند بلکه مدال‌هایی که تیراندازان کشورمان در آمریکا به دست آوردند به حضور آنها در فستیوالی که در حاشیه این مسابقات برگزار شده مربوط می‌شود.

رضا کیارستمی دبیر فدراسیون تیراندازی با کمان درباره کسب مدال کمانداران ایران در فستیوال آمریکا به جای مسابقات جهانی داخل سالن گفت: «کمانداران ما به مرحله چهارم مسابقات جهانی داخل سالن در لاس‌وگاس اعزام شده بودند اما متاسفانه برخی از معاندان به دنبال تخریب ما هستند و اعلام کردند که تیم ایران به مسابقات جهانی اعزام نشده و تنها در فستیوال شرکت کرده‌ است. در صورتی که ما نامه شورای برون مرزی داریم و قبل از اینکه به این مسابقات اعزام شویم، شورای برون مرزی جزییات مسابقات را پیگیری می‌کند و در صورت تایید آنها تیم اعزام می شود.»

وی ادامه داد: «‌مرحله سوم مسابقات جهانی چندی پیش در فرانسه برگزار شد که تیم ما در آنجا حضور پیدا نکرد اما مرحله چهارم در لاس‌وگاس بود که تیم ما هم اعزام شد. از طرفی حضور کمانداران ما در آمریکا با دستور ترامپ Trump رئیس جمهور آمریکا مبنی بر ممنوعیت ایرانی‌ها به خاک آمریکا مصادف شده بود و علاوه بر شورای برون مرزی و وزارت ورزش و جوانان، وزارت امور خارجه هم در حال پیگیری اعزام کمانداران به آمریکا جهت شرکت در مسابقات جهانی بود اما حالا برخی سایت ها برای خراب کردن چهره تیم ما، عنوان می‌کنند آنها به مسابقات جهانی اعزام نشدند و در فستیوال شرکت کردند. مگر می شود وزارت امور خارجه، شورای برون مرزی و وزارت ورزش و جوانان همگی اشتباه کنند و اطلاع نداشته باشند که تیم به چه مسابقاتی اعزام می شود. کمانداران ما با شرایطی موفق به کسب مدال شدند که حضور آنها به عنوان ایرانی به دلیل دستور ترامپ ممنوع بود اما با پیگیری‌های مداوم، تیم علاوه بر اینکه موفق به حضور در این رقابت‌ها شد در خاک آمریکا هم در مسابقات جهانی مدال آورد که این افتخار بزرگی برای ایران محسوب می شود.»

وی با تاکید بر اینکه کمانداران در مسابقات جهانی مدال کسب کردند و نباید به حواشی که برای تیم ملی به وجود می آوردند توجه کرد ادامه داد: «در مسابقات قهرمانی جهان 46 کشور با حضور 3150 ورزشکار شرکت کرده بودند که تیم ایران در بخش جوانان و نوجوانان موفق به کسب مدال شد.

پریسا روحانیان به مدال طلا دست یافت، دو نقره نیز توسط رضا شبانی و سوگند رحمانی به دست آمد و یک مدال برنز هم مبینا فلاح در این رقابت‌ها کسب کرد که نتیجه خوبی برای تیم ایران بود. اتفاقا در رقابت های فستیوال که در حاشیه مسابقات جام جهانی لاس وگاس برگزار شد تیم ایران اصلا به مقامی دست پیدا نکرد و جالب است که می‌گویند که مدال‌های تیم ایران مربوط به این رقابت‌ها است نه مسابقات جهانی.»

دبیر فدراسیون تیراندازی با کمان همچنین به پایان ریاست شجاعی در فدراسیون تیراندازی با کمان اشاره کرد و گفت: «‌در حال حاضر در مورد پایان ریاست شجاعی در فدراسیون دو تاریخ روایت شده است و برخی معتقدند مهرماه و عده‌ای هم خردادماه را پایان ریاست او می دانند. البته رای گیری شجاعی در مهرماه انجام شد اما با توجه به شکایت کریم صفایی از فدراسیون تیراندازی با کمان به فدراسیون جهانی و تعلیق این فدراسیون خردادماه شجاعی روی کار آمد به همین دلیل حالا ریاست قانونی او خردادماه به پایان می رسد. البته وزارت ورزش و جوانان هم به دلیل اینکه دوباره تیراندازی با تعلیق روبه رو نشود خرداد را پایان ریاست شجاعی می داند. به هر حال هر زمانی که وزارت ورزش و جوانان دستور دهد ما انتخابات را برگزار می کنیم ضمن اینکه هم اکنون نامزدهای این فدراسیون ثبت نام کردند و باید مورد تایید صلاحیت وزارت ورزش و جوانان قرار بگیرند.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

نکردند.

کدخبر: 246827 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟