مجتبی جباری: رحمتی یک بار مهره اش را اشتباه بازی کرد و از تیم ملی دور ماند

مجتبی، درمورد 4 سال حضور در فوتبال قطر صحبت کن.

4 سال دوری از استقلال Esteghlal و بازی در قطر یک سری فواید داشت. در آرامش و دور از تنش بودم. برای خودم و خانواده‌ام. صاحب دو پسر شدم. اما مشکلاتی هم بود. مثلا به دلیل عدم استقبال تماشاگران، بازی‌ها شبیه تمرین بود و بنابراین یک سری فشارها کمتر بود و همین از زیبایی و کیفیت بازی‌ها کم می‌کرد. وقتی راجع به جو ایران صحبت می‌کردیم تعجب می‌کردند. همیشه برای انرژی مثبتی که تماشاگران در ایران می‌دادند دلمان تنگ می‌شد.

چرا سال قبل با استقلال قرارداد امضا نکردی؟

سال‌های خوبی در استقلال بودم و تماشاگران به من لطف داشتند. پارسال قرارداد داشتم و باشگاه اجازه جدایی نمی‌داد. امسال ولی بدون قرارداد خیلی سریع همه مسایل حل شد و توانستم قرارداد ببندم.

همه هواداران انتظار دارند استقلال ستاره سوم را بدست بیاورد. نظرت تو دراین باره چیست؟

همه کسانی که پا به استقلال می‌گذارند دوست دارند درباره ستاره سوم حرف بزنند ولی برخلاف لیگ برتر، قهرمانی در آسیا خیلی دشوار است. استقلال در لیگ برتر همیشه برای قهرمانی لیگ می‌جنگد. حمایت تماشاگران هم همیشه بوده و انتظار داریم امسال پرشورتر بیایند و بتوانیم قهرمان شویم.

بعد از حضور تو در استقلال شایعاتی در مورد اختلافت با مهدی رحمتی به گوش رسید. نظر تو در این باره چیست؟

فوتبال ما طوری است که متاسفانه در بعضی تیم‌ها و برای بعضی بازیکن‌ها حواشی وجود دارد که جراید هم برای رونق بیشتر به آن دامن می‌زنند.

در مورد صحبت هایی که در این سال ها پشت مهدی رحمتی شده چه نظری داری؟

همیشه یه سری حواشی اطراف مهدی هست اما او آنقدر کیفیت از خودش نشان داده که اسیر حواشی نشده. یک اجحافی هم در تیم ملی هم به او شد. متاسفانه او یک بار اشتباه مهره‌اش را بازی کرد و از آن موقع از تیم ملی دور ماند و همین فشارها و عکس‌العمل‌ها را بیشتر کرد. از نظر من رمز موفقیتش اینه که توانایی‌اش غالب شده و استقلالی‌ها دوستش دارند.

فکر می کنی استقلال بعد از رحمتی می تواند جانشین مناسبی برای او انتخاب کند؟

راحت نیست بازیکنی در اغلب بازی‌ها ستاره باشد. رحمتی با زندگی سالمی که دارد توانسته این کیفیت را حفظ کند. امیدوارم روزی به تیم ملی برگردد. دوست داشتم جایی درباره کارهایی که مهدی برای استقلال کرده و فشارهایی که تحمل کرده بگویم و به او خسته نباشید بگویم.

تا حالا چندبار پای مصدومت را عمل کرده ای؟

من هشت بار عمل جراحی کردم. اثر داروی بیهوشی روی حافظه آدم هم تاثیر می‌گذارد. قراردادم با استقلال مشروط نیست. همه بازیکنان در همه جای دنیا قبل از قرارداد باید تست پزشکی بدهند. این مراحل در قطر هم هر سال انجام می‌شد.

آیا با این مصدومیت ها می توانی در سطح اول فوتبال بازی کنی؟

هشت بار عمل جراحی روی زانو، یک سری محدودیت برای فوتبالم به وجود می‌آورد. اما هماهنگی با کادر فنی و پزشکی در این زمینه وجود دارد. خوبی قطر این بود که فاصله‌ بازی‌ها نزدیک نبود و بین بازی‌ها ۷ تا ۱۰ روز فاصله بود اما اینجا باید مراعات بیشتری بکنم.

روزی که به استقلال آمدی فکر می کردی در این اینقدر محبوب شوی؟

با تیم ملی جوانان فوتبال اردویی بود که دربی هم همان موقع بود. مهدی هاشمی‌نسب هم تازه به استقلال آمده بود که هماهنگ کردند برویم استقلال. بین تماشاچی‌ها هم نشستیم و بهره‌مند شدیم! خیلی ترسناک بود... به این فکر نمی‌کردم که قرار است به کجا برسم. پله پله پیش آمد.

تا حالا در دربی به استادیوم رفته بودی؟

چون معمولا با پدرم به استادیوم می‌رفتیم دربی را نمی‌‎رفتیم. اما از یک بازی خاطره‌های خوبی دارم که استقلال ۴- ۱ یک تیم ازبکستانی را برد.

فکر می کنی استقلال می تواند قهرمان آسیا بشود؟

همه تلاش‌مان را می‌کنیم که تماشاگران‌مان راضی از ورزشگاه بروند و اگر روزی این اتفاق هم نیفتاد به تیم و بازیکنان فرصت بدهند و حمایت کنند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 277841 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟