جنگ محبوبیت در دربی دوستانه آلمان!

بازی استقلال- پرسپولیس که قرار است در تاریخ بیست و پنجم تیرماه در آلمان برگزار شود برای هواداران دو تیم 2 اتفاق ویژه به همراه دارد، یکی این که شاید برای اولین بار آنها مجبور باشند بازی را از خانه تماشا کنند اما نکته دوم و جذاب این بازی برای آنها این است که خودشان می توانند ترکیب تیم محبوب شان را انتخاب کنند.
حالا قرار است کادرفنی گزینه های خود را در پست های مختلف اعلام کنند و هواداران انتخاب کنند چه کسی در ترکیب اصلی بازی کند و این چیزی است که هم برای خود آنها جذاب است و هم برای بازیکنان یک انگیزه مضاعف و البته ابزاری برای سنجش میزان محبوبیت شان است.
با این شرایط که اسپانسر برای انتخاب ترکیب اصلی تعیین کرده است یک رقابت جذاب تمام عیار بین بازیکنان جدید و قدیمی استقلال Esteghlal و پرسپولیس پیش می آید و این سوال به وجود می آید که آیا آنها برای این بازی حساس ترجیح می دهند بازیکنان تازه وارد خود را در ترکیب اصلی ببینند و یا ترجیح می دهند برای پیروزی در این بازی حیثیتی بازیکنان امتحان پس داده به میدان بروند.
به عنوان مثال در استقلال خیلی ها دوست دارند بدانند که در پست هافبک بازیساز آیا انتخاب هواداران مجتبی جباری پا به سن گذاشته و البته محبوب است یا آنها ترجیح می دهند فرشید اسماعیلی و یا داریوش شجاعیان جوان تر و دونده تر رای بدهند. همچنین هواداران استقلال باید انتخاب کنند از بین باقری، چشمی و نورافکن کدام دو نفر زوج هافبک دفاعی این تیم را تشکیل بدهد.
در پرسپولیس هم همین چالش ها وجود دارد، به عنوان مثال هواداران این تیم باید از بین سیامک نعمتی و وحید امیری یکی را به عنوان هافبک چپ انتخاب کنند و یا بگویند از بین سیدجلال حسینی، محمد انصاری و شجاع خلیل زاده کدام دو نفر زوج دفاع وسط را تشکیل می دهند. البته در صورتی که طارمی به تمرینات پرسپولیس اضافه شود انتخاب از بین او و منشا برای پست مهاجم هدف بسیار جذاب خواهد بود. 
آنچه انتخاب ترکیب اصلی توسط هواداران را جذاب می کند این است که خیلی ها دوست دارند ببینند نظر آنها به کادرفنی دو تیم چقدر نزدیک است و آیا استقلال و پرسپولیس با ترکیبی که هواداران شان برای آنها می چینند می توانند موفق به پیروزی شوند یا نه.
آنچه مسلم است دربی آلمان خاص ترین بازی تاریخ دو تیم است، هم ازاین نظر که بازی برای اولین بار در طول تاریخ بیرون از ایران برگزار می شود و هم از این نظر که هواداران نقش مهمی در اتفاقات داخل زمین ایفا خواهند کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 279159 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟