ماجرای تهدید یک بازیکن تیم ملی از زبان ساکت

سایت رسمی فدراسیون فوتبال نوشت؛ محمدرضا ساکت درباره حضور تیم امید ایران در رقابت‌های مقدماتی قهرمانی آسیا گفت: آوردگاه آتی تیم زیر 23 سال ایران برای فوتبال کشور اهمیت زیادی دارد. فدراسیون، هیئت رئیسه و سازمان تیم‌های ملی همپای مردم عزیز کشورمان نسبت به این موضوع دغدغه جدی دارند. براین اساس، باشگاه‌های استقلال Esteghlal و پرسپولیس هماهنگی لازم را برای حضور بازیکنان دعوت شده به اردو انجام داده‌اند. تنها دغدغه حضور دو سه بازیکن است که مربوط به باشگاه‌های دیگر هستند. این نفرات باید حداکثر تا فردا (شنبه) تکلیف خود را برای همراهی با منافع ملی مشخص کنند.»

او ادامه داد: «با دستور هیئت رئیسه و ریاست فدراسیون فوتبال، بازیکنانی که تا فردا وضعیت همراهی خود را با تیم امید مشخص نکنند، پرونده‌شان به کمیته انضباطی ارجاع می‌شود. آقای حسن‌زاده، رئیس کمیته انضباطی مطابق اعلامی که در این باره کرده، تصمیم‌گیری لازم را انجام می‌دهد. امیدواریم در شرایطی که هنوز لیگ آغاز نشده است، شاهد ناهماهنگی از طرف برخی باشگاه‌ها نباشیم و همه در راستای حمایت از فوتبال ملی گام برداریم.»

رئیس سازمان تیم‌های ملی یادآور شد: «مربیان که در گذشته به‌عنوان ستاره‌های ملی فوتبال کشورمان نقش‌آفرینی کردند، امروز در قامت سرداران نیمکت افتخارآفرینی می‌کنند. ما از آنها توقع داریم نگاه‌شان در ارتباط با منافع ملی فوتبال، همچون گذشته پرافتخار ملی‌شان باشد. از یاد نبریم که تیم امید سکوی موفقیت بازیکنان دعوت شده است و نباید طوری رفتار کنیم که در حق آنها و تیم کشورمان جفا شود.»

ساکت به انتقاد از مربیانی که بازیکنان خود را در اختیار تیم امید قرار نمی‌دهند پرداخت : «متأسفم که باید بگویم یک مربی بازیکن خود را تهدید کرده بود که اگر به تیم ملی برود، دیگر در تیمش از او استفاده نخواهد کرد! در این دور از دعوت‌ها، این بازیکن از لیست خارج شد. در فرصت مقتضی، حتماً صحبت لازم در مورد آن مربی که در سال گذشته هم در مقطعی در یکی از باشگاه‌های شهرستانی درباره بازیکن ملی باشگاه خود مانع‌تراشی کرده بود، انجام خواهد شد. چنین نگاهی را مورد تحلیل و کنکاش قرار خواهیم داد. می‌دانیم که باشگاه‌ها در حال آماده‌سازی هستند، اما این تداخل خارج از اراده فدراسیون فوتبال و باشگاه‌هاست. در مقابل این عمل انجام شده باید کمک کنیم تا بازیکنانی که شانس موفقیت در آینده را دارند، کماکان به عنوان بازیکن ملی به حساب بیایند، نه آنکه آنها را از لیست‌ها کنار بگذاریم و آینده‌شان را دچار ابهام و اختلال کنیم. به همین دلیل، تعامل تیم امید و باشگاه‌ها ضروری است.»

او گفت: «آقای پیروانی و کادرش با دغدغه خاطر جدی به موفقیت ملی می‌اندیشند. آنها تلاش کرده‌اند حداقل نفرات را از باشگاه‌ها دعوت کنند و به همین دلیل پراکندگی خوبی در فهرست تیم دیده می‌شود. اندیشه راهبردی آقای کی‌روش و تصمیماتی که از سوی فدراسیون در این باره گرفته شد، موجب جایگزینی بخش عمده‌ای از بازیکنانی که در رده زیر 23 سال هستند، با بازیکنان رده جوانان بازی می‌کنند، شد. این کار باعث می‌شود که باشگاه‌ها کمتر دچار دغدغه شوند، اما در این مسیر علی‌رغم این ریسک بزرگ،کادر فنی و فدراسیون فوتبال باور جدی به توانمندی‌های بازیکنان دعوت شده دارند. کادر فنی تیم امید آنها را شایسته و توانا برای صعود از مرحله مقدماتی می‌داند. صمیمانه دست مربیان ارزشمند و بازیکنان متعصب فوتبال کشور را می‌فشاریم و از اینکه آنان دغدغه ملی را دارند، سپاسگزاریم.»

رئیس سازمان تیم‌های ملی ادامه داد: «فراموش نکنیم که در جام جهانی جوانان در کره جنوبی و به خاطر تداخل و فشردگی مسابقات باشگاهی، شاهد عدم فراهم شدن شرایط حضور برخی بازیکنان در اردو بودیم. پس از آن، همگان غبطه خوردیم که ایران شایسته صعود بود. شاید اگر این نفرات مدت زمان بیشتری را در اردوی آمادگی سپری می‌کردند، تیم ایران با شایستگی از مرحله گروهی عبور می‌کرد. حرف امروز ما این است که مبادا بار دیگر در این مسیر مهم پیش‌رو شاهد تکرار آن تجربه تلخ شویم. این بار هم تیم ملی ضرر خواهد کرد و هم بازیکنان منتخب از دور توجه تیم‌های ملی دور خواهند ماند. البته باشگاه‌ها نیز به صورت جدی متضرر خواهند شد، چون وقتی فوتبال ملی آسیب ببیند، باشگاه‌ها هم دغدغه پیدا می‌کنند. روز شنبه، نقطه اساسی و تاریخی این همراهی و تعامل خواهد بود. از مربیان باشگاه‌ها توقع همکاری و هماهنگی با آقای پیروانی و کادر فنی تیم امید را داریم. امروز آقای پیروانی نماینده اندیشه‌ها، توانمندی‌ها و کارایی مربیان ایرانی است. دست یاری به او باید دهیم که با این کار فوتبال ملی را یاری رسانده‌ایم. »برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 279879 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟