زنگنه: اسم نفت تهران را بگذارید آب یا برف!

باشگاه نفت تهران بعد از واگذاری به بخش خصوصی هنوز مشکلات فراوانی را دنبال می‌کند که این مساله بعد از گذشت یک فصل نه تنها باعث برطرف شدن موانع مالی آنها نشده که به میزان طلبکاران باشگاه نیز افزوده است.
این تیم در حالی فصل جدید را با عنوان قهرمانی در جام حذفی آغاز کرد که خیلی زود علی دایی با سیاست‌های هوشمندانه از جمع آنها جدا شد. در ادامه انتقال علی کریمی به این تیم و قبول هدایت آنها یک اتفاق ویژه در آن محسوب می‌شد. با این حال کریمی نیز در حالی که طی دو هفته حضورش در این تیم بازیکنانی را به جمع خود اضافه کرده بود در نهایت طاقت مشکلات و بی‌برنامگی را نیاورد تا عطای حضور در آن را در آستانه سوپرکاپ به لقایش ببخشد. طبق انتظار حمید درخشان با خصوصیات اخلاقی خاص خود هدایت نفت را برعهده گرفت تا تیم را مهیای سوپرجام کند. عقد قرارداد با برخی بازیکنان دورمانده از لیگ هفدهم و عذر بازیکنان مدنظر علی کریمی جزو اولین برنامه‌های سرمربی سابق پرسپولیس بود.
با تمام این اوصاف اما حلقه اصلی این باشگاه که به مدیریت آنها مرتبط بود نامشخص مانده است. اتفاقی که باعث شده تا آنها در فاصله 24 ساعت مانده به شروع لیگ در آستانه یک اتفاق بزرگ و تاریخی در فوتبال ایران باشند؛ حذف در آستانه‌ی لیگ!
نفت تهران تا این لحظه هیچ کدام از مشخصه‌های لازم به جز بازیکن، کادرفنی و پزشکی و تدارکات را در اختیار ندارد تا عجیب‌ترین صحنه مربوط به این تیم مربوط به عقد قرارداد بازیکنان در کنار زمین و میز و صندلی اجاره‌ای باشد!
بازیکنان سابق و فصل گذشته نیز در سمت مقابل با حضور جلوی در باشگاه و در ادامه وزارتخانه نفت به دنبال تحقق دریافت مطالبات خود بودند. اتفاقی که مطابق پیش بینی هیچ پوئن مثبتی برای آنها در پی نداشت و دست خالی به خانه خود بازگشتند.
بیژن زنگنه که بازیکنان سابق نفت و طلبکاران این باشگاه به شدت به دنبال حضور مقابل او و درخواست مطالبات خود هستند اما تیر آخر را به این خواسته زده است. وزیر نفت در مقابل درخواست‌هایی که این روزها طلبکاران این باشگاه دارند اعلام کرده دولت به هیچ عنوان قصد تیمداری ندارد و به همین منظور نیز بوده که این باشگاه در فصل گذشته مطابق اصل 90 به بخش خصوصی واگذار شده است.
زنگنه در این خصوص گفته: ما دولت هستیم و کارمان چیز دیگری است و اساسا کار و تخصص ما این نیست که بخواهیم در ورزش Sport و حوزه فوتبال ورود کنیم و فعالیت داشته باشیم. مگر می شود ما که دولت بوده و نماینده مردم هستیم یک تیم بفرستیم به یک مسابقه ورزشی و مثلا جلوی تیم پرسپولیس که آنجا هم مردم هستند، بایستد؟
وی در خصوص اینکه تکلیف طلبکاران این باشگاه چه خواهد شد نیز اعلام کرده آنها باید از مالک این مطالبات خود را داشته باشند: موضوع فعالیت ها و هزینه هایی که این وزارتخانه دارد، مشخص است و باید در جای خودش انجام شود و فکر می کنم در تعریف قانونی کار این وزارتخانه، این کار صحیح نباشد. حتما مالکان جدید این مجموعه باید پاسخگوی مطالبات هم باشند.
وزیر نفت که به نظر می‌رسد کاملا قید تیمداری را زده‌اند، در خصوص واگذاری قطعی این باشگاه و تغییر نام احتمالی آن گفت: این مسائل به من مربوط نمی شود و در تخصص کاری من هم نیست. نمی دانم وقتی کامل واگذار شود شاید حتما باید نامش هم تغییر کند؛ مثلا بشود آب یا برف! وزارت نفت درگیر مسائل مهم و کلانی هستیم که به شدت تمرکز ما را می گیرد و وقتی برای این گونه کارها نداریم.
صحبت‌های بیژن زنگنه بلاتکلیفی‌های قهرمان جام حذفی و یکی از نماینده اصلی فوتبال ایران در لیگ قهرمانان را افزایش می‌دهد، این در حالی است که صحبت‌های تاج و نامه محمدرضا ساکت مبنی بر اینکه در صورت عدم تسویه حساب با طلبکاران، قرارداد بازیکنان جدید ثبت نخواهد شد باید لیگ را در آستانه یک تغییر اساسی تصور کرد. جایی که در فاصله 24 ساعت به شروع آن مهمترین تصمیم تاریخی فوتبال ایران برای تیمی که نسبت به عدم پرداخت مطالبات طلبکاران خود اقدامی در طول دو سال اخیر صورت نگرفته، قاطعیت به نمایش خواهد آمد.بهترین قیمت های اجاره و فروش مسکن را اینجا ببینید / مشاوره رایگان

کدخبر: 287238 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟