آغاز فصل پرسپولیس با سد فولادی / رونمایی از سپیدرود به شرط برگزاری بازی با نفت

داغ داغ است. هم هوای این روزهای ایران و هم هوای فوتبال کشورمان، فوتبالی که فصل گذشته‌اش حسابی داغ بود و با قهرمانی پرسپولیس به پایان رسید و در پایان یک فصل داغ، تیم ملی هم به جام جهانی 2018 روسیه رسید. حالا با این شور و هیجانی که در فوتبال ایران به وجود آمده و پس از برگزاری دیدار سوپرجام بین پرسپولیس و نفت که با قهرمانی سرخپوشان به پایان رسید، لیگ هفدهم آغاز می‌شود.
پرسپولیس - فولاد خوزستان
فصل گذشته تیمی جلودار پرسپولیس نبود و این تیم توانست سه هفته پیش از پایان مسابقات لیگ، قهرمان شود. حالا برانکو ایوانکوویچ به جز سروش رفیعی و چند بازیکن جوان و نیمکت‌نشینی که از دست داده، توانسته سایر مهره‌های اصلی خود را حفظ کند. ضمن اینکه با جذب بازیکنانی چون شجاع خلیل‌زاده، شایان مصلح، سیامک نعمتی، گادوین منشا و همچنین بازگشت احمد نوراللهی تیم خود را قوی‌تر از فصل گذشته کرده است. با اینکه از پرسپولیس فصل جدید در بازی مقابل نفت رونمایی شد، اما حالا خیلی‌ها از جمله هواداران این تیم منتظر رونمایی از پرسپولیس جدید در لیگ برتر هستند. برگزاری اولین بازی این تیم در خانه و انجام آن در یکی از روزهای پایانی هفته شاید باعث شود هواداران از بازی سرخپوشان مقابل فولادی که متحول شده، استقبال کنند، فولادی که پس از پایان فصل گذشته و کنار رفتن نعیم سعداوی، حالا هدایتش به عهده سیداکبر پورموسوی است. این مربی نیز با بازیکنانی جدید که عموماً از استقلال Esteghlal خوزستان همراه با خودش به این تیم آمده‌اند، به دنبال تغییر رویه در فولاد است تا بلکه مدیران این باشگاه رضایتی از نتایج این تیم که سابقه دو قهرمانی در فوتبال ایران را دارد، داشته باشند. برانکو در نشست خبری پیش از دیدار تیمش به هواداران یک قول داده و آن هم این است که «می‌خواهیم این فصل بیشترین قهرمانی را داشته باشیم». پورموسوی هم در نشست خبری اعلام کرده که تیمش به دنبال بازی زیبا مقابل پرسپولیس است. باید دید این دو مربی با این دیدگاه‌ها آیا می‌توانند یک بازی زیبا را در هفته اول به نمایش بگذارند یا خیر.
استقلال خوزستان - تراکتورسازی تبریز
نه استقلال خوزستان شرایط خوبی دارد و نه تراکتورسازی؛ از این جهت که آبی‌های خوزستان به دلیل مشکلات مالی و مالکیتی خیلی دیر وضعیت‌شان مشخص شد و زمانی هم که عبدالله ویسی هدایت این تیم را قبول کرد، خیلی از بازیکنان فصل گذشته جدا شده بودند. با این حال ویسی که توانسته بود دو فصل پیش استقلال خوزستان را قهرمان کند، سعی کرد با جذب بازیکنان جوان و بیرون مانده تیمی را برای فصل جدید آماده کند. هرچند این مربی گلایه‌هایی نیز از مسئولانی که به وعده‌ها عمل نکردند، داشت. از سوی دیگر تراکتورسازی با تغییر و تحول روی نیمکت مواجه شد و یحیی گل‌محمدی ریسک بزرگی کرد که جای امیر قلعه‌نویی را گرفت، چون تراکتورسازی به دلیل محرومیت از نقل‌وانتقالات نتوانسته بازیکن جدیدی جذب کند و بازیکنانی از جمله خالد شفیعی، سعید آقایی و... هم از این تیم جدا شده‌اند. حالا دو مربی جوان لیگ با دو تیمی که طبق خواسته‌های‌شان بسته نشده‌اند، باید در هفته اول با یکدیگر رقابت کنند.
سیاه‌جامگان مشهد - ذوب آهن اصفهان
تیم سیاه‌جامگان با مشکلات مالی فراوان فصل گذشته در آخرین هفته لیگ برتر و البته با معجزه‌ها در لیگ ماندنی شد و صبای قم به لیگ دسته اول سقوط Fall کرد. این تیم توانست با هدایت اکبر میثاقیان و با شکست پرسپولیس سهمیه لیگ برتری‌اش را حفظ کند تا بار دیگر مسئولان باشگاه سیاه‌جامگان به این مربی مشهدی اعتماد کنند. میثاقیان هم برای تقویت تیم فصل گذشته بازیکنانی را به خدمت گرفته است که می‌توانند در طول فصل او را کمک کنند تا دیگر سیاه‌جامگان تیمی نباشد که فقط برای ماندن در لیگ تلاش کند. این تیم در هفته اول با تیم قدرتمندی روبه‌رو خواهد بود که هدایتش را امیر قلعه‌نویی به عهده گرفته است، پر افتخارترین مربی لیگ برتر که حالا مدتی است به افتخاری دست پیدا نکرده و این فصل می‌خواهد برای ترمیم جایگاه خود با ذوب‌آهن به موفقیتی برسد. تماشای دیدار سیاه‌جامگان و ذوب‌آهن با این شرایط و با حضور میثاقیان و قلعه‌نویی که از مربیان کهنه‌کار لیگ هستند، می‌تواند جذاب باشد.
نفت تهران - سپیدرود رشت
همه چیز این بازی روی هواست. تیم نفت تهران شرایط خوبی ندارد که با این وضعیت و بدهی‌های سنگینش، حتی احتمال کنار گذاشته شدن این تیم از لیگ هم وجود دارد. با این حال مسئولان باشگاه نفت سعی می‌کنند مقابل این هجمه‌ها بایستند تا کار خود را در لیگ ادامه بدهند. البته مشکلی که وجود دارد و باعث شده برگزاری بازی در هاله‌ای از ابهام باشد، عدم ثبت قرارداد بازیکنان و کادرفنی جدید نفت به دستور دبیرکل فدراسیون فوتبال است. نفت این فصل ماجراهای زیادی دارد و همین مشکلات بود که باعث شد علی کریمی از هدایت زردپوشان انصراف بدهد تا حمید درخشان جانشین او شود. وضعیت بازیکنان جدید نفت هم که هنوز مشخص نیست، اما خیلی از بازیکنان فصل گذشته این تیم به تیم‌های جدیدی رفتند تا بازیکنانی چون محسن بنگر، امیرحسین فشنگچی، محمد نصرتی، سامان آقازمانی و... راهی نفت شوند. با این شرایط نفت نتوانسته هنوز خودش را به خوبی آماده کند، اما سپیدرود آمده تا غوغا کند، تیمی قدیمی از رشت که هواداران زیادی هم دارد و پس از سال‌ها توانسته به سطح اول فوتبال ایران برسد. آنها از لیگ دسته دوم به لیگ یک صعود کردند و خیلی زود با هدایت علی نظرمحمدی لیگ برتری شدند. سرخپوشان رشتی با بازیکنان بومی خود و البته جذب چند بازیکن باتجربه سعی دارند در لیگ این فصل نه شگفتی‌ساز، بلکه حداقل خود را حفظ کنند. رونمایی از سپیدرود هم می‌تواند جذابیت‌های خوبی داشته باشد، به شرط اینکه بازی هفته اول آنها برگزار شود.
برنامه دیدارهای هفته اول هفدهمین دوره لیگ برتر به همراه اسامی داوران این دیدارها به شرح زیر است:
پنجشنبه - 5 مردادماه
سیاه‌جامگان مشهد - ذوب آهن اصفهان - ورزشگاه متعاقبا اعلام می‌شود - ساعت 19:05‏
حسن اکرمی، بابک داوری، محمدرضا مدیرروستا، علی بای، ناظر: محمود رفیعی
پرسپولیس - فولاد خوزستان - ورزشگاه آزادی Freedom تهران - ساعت 21‏
محمدحسین زاهدی‌فرد، محمدرضا منصوری، رحیم شاهین، رضا عادل، ناظر: حسین عسگری
استقلال خوزستان - تراکتورسازی تبریز- ورزشگاه غدیر اهواز - ساعت 21
یاسر همرنگ، رضا سخندان، یعقوب سخندان، سیدمهدی مرجان‌زاده، ناظر: ابراهیم میرزابیگی
نفت تهران - سپیدرود رشت - ورزشگاه تختی تهران - ساعت 21‏
سیدمهدی سیدعلی، جلیل شعرانی، فرهاد مروجی، سعید رحیمی مقدم، ناظر: مسعود عنایت
جمعه - 6 مردادماه
پیکان تهران - پدیده خراسان - ورزشگاه شهدا شهر قدس - ساعت 20:45‏
جواد رحیم زاده، سعید قاسمی، حمید سبحانی، جواد محمدی، ناظر: اسماعیل صفیری
گسترش فولاد تبریز - پارس جنوبی جم - ورزشگاه یادگار امام (ره) - ساعت 20‏
محمدحسین ترابیان، علی دودانگه، مهدی شفیعی، کمیل غلامی، ناظر: محمدرضا فلاح
سپاهان - سایپا تهران - ورزشگاه نقش جهان اصفهان - ساعت 20:30‏
پیام حیدری، حسن ظهیری، سجاد طوری، علی صفایی، ناظر: علیرضا یزدانی
صنعت نفت آبادان - استقلال - ورزشگاه تختی آبادان - ساعت 21‏
موعود بنیادی‌فر، محمدرضا ابوالفضلی، مهدی عالیقدر، وحید صالحی، ناظر: خداداد افشاریانبهترین قیمت های اجاره و فروش مسکن را اینجا ببینید / مشاوره رایگان

کدخبر: 287360 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟