جدال شاگردان برانکو با پرسپولیسی‌های سابق/ فرا رسیدن لحظه تاریخی برای سپیدرود

رهفته دوم رقابت‌های لیگ برتر امروز (پنجشنبه) با برگزاری چهار دیدار پیگیری خواهد شد. هفته نخست لیگ برتر نشان داد در سال جام‌جهانی همه بازیکنان از انگیزه زیادی برای نشان دادن توانایی‌های خود برخوردار هستند و با به ثمر رسیدن 20 گل نوید لیگ برتری جذاب و پرگلی را به فوتبالدوستان داد.
تراکتورسازی - پرسپولیس
قطعا حساس‌ترین دیدار این هفته در ورزشگاه یادگار امام (ره) برگزار خواهد شد و شاگردان برانکو ایوانکوویچ بعد از نمایش قابل قبول مقابل فولاد به مصاف یکی از جدی‌ترین رقبای خود در فصول اخیر می‌روند. تراکتورسازی بعد از شکست مقابل استقلال Esteghlal خوزستان قصد دارد قهرمان فصل گذشته لیگ برتر را دست خالی به تهران بازگرداند اما مشکل مهم تراکتورسازان غیبت سینا عشوری و عارف آغاسی به دلیل مصدومیت است.
گل‌محمدی که به دلیل محرومیت تراکتورسازی در فصل نقل و انتقالات با دست خالی لیگ را آغاز کرد، با مصدومیت این دو بازیکن و همچنین هادی محمدی در پیش فصل با دستانی خالی‌تر از قبل به مصاف شاگردان سابق خود خواهد رفت. قطعا تقابل یحیی گل‌محمدی، مجتبی حسینی، محمد نوری و فرزاد حاتمی به عنوان پرسپولیسی‌های سابق با سرخپوشان از جذابیت‌های این مسابقه خواهد بود.
برانکو که در سه سال حضور خود در فوتبال ایران به بیشتر رکوردها دست یافته است با انگیزه بیشتری در دیدار امروز حاضر خواهد شد تا رکورد منفی عدم برتری مقابل تیم‌های یحیی گل‌محمدی را نیز از بین ببرد. تراکتورسازان اگر قصد برتری مقابل پرسپولیس را دارند باید از تجربه شکست هفته گذشته خود مقابل استقلال خوزستان درس گرفته و قدر فرصت‌های خود را مقابل یکی از مستحکم‌ترین خطوط دفاعی فوتبال ایران بهتر بدانند.
پرسپولیس در غیاب علی علیپور به احتمال فراوان برای اولین بار از زوج مهدی طارمی و گادوین منشا استفاده خواهد کرد تا رسما از زوج ترسناک خط حمله خود از ابتدای یک مسابقه رونمایی کند. کسب امتیاز از تبریز قطعا مهمترین هدف برانکو در دیدار امروز است و به هیچ وجه دوست نخواهد داشت نخستین شکست خود را در هفته دوم تجربه کند.
سایپا - صنعت‌نفت آبادان
سایپا پس از نمایش قابل قبول هفته گذشته مقابل سپاهان و تساوی شیرین در اصفهان به مصاف صنعت‌نفت، شگفتی‌ساز هفته نخست لیگ برتر خواهد رفت. مصدومیت مهدی ترابی، دانیال ماهینی و محمد دانشگر و نا مشخص بودن وضعیت آنها بزرگترین مشکل علی دایی برای این دیدار است. در طرف مقابل صنعت نفت پس از برتری مقابل استقلال با روحیه بالا به این دیدار گام خواهد گذاشت تا در صورت امکان به دومین پیروزی متوالی خود در شروع لیگ برتر نیز دست پیدا کند. علی دایی که در سالیان اخیر به خوبی نشان داده راه و رسم کار با بازیکنان جوان را بلد است امیدوار است با پیروزی در این دیدار از ابتدای لیگ سایپا را در جمع تیم‌های بالای جدول قرار داده و روز به روز به اهداف بزرگتر فکر کند. کمالوند نیز که تیم خوبی را برای لیگ امسال تدارک دیده است قصد دارد از ابتدای امسال نشان بدهد تنها به بقا فکر نمی‌کند و نفت امسال به دنبال شگفتی‌سازی است.
فولاد -نفت تهران
فولاد در حالی به مصاف نفت‌تهران خواهد رفت که در شروع لیگ برتر با بحران مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کند. غیبت مریدی، شیرزادی، زلیکانی، گلزاری، زهیوی و والی باعث دردسر پورموسوی شده است. فولادی‌های با وجود همه این مشکلات به دنبال این هستند تا نخستین دیدار خانگی خود را با پیروزی پشت سر بگذارند و شکست هفته گذشته مقابل پرسپولیس را به دست فراموشی بسپارند. در طرف مقابل نفت‌تهران که از مشکلات متعدد مدیریتی رنج می‌برد پس از پیروزی شیرین هفته اول مقابل سپیدرود رشت با انگیزه کسب امتیاز به اهواز سفر کرده است. فارغ از همه مشکلات خسته کننده زردپوشان تهرانی، مهمترین مشکل حمید درخشان مقابل فولاد خوزستان غیبت محمد نصرتی به دلیل مصدومیت است.
سپیدرود رشت - سیاه‌جامگان
هواداران سپیدرود سالیان سال منتظر لحظه‌ای بودند تا این تیم را در بالاترین سطح فوتبال ایران در شهر رشت حمایت کنند و با سوت آغاز دیدار این تیم مقابل سیاه‌جامگان لحظه تاریخی مدنظر هواداران این تیم فرا میرسد. لحظه‌ای که یکی از محبوب‌ترین تیم‌های شمالی فوتبال ایران در ورزشگاه خانگی و در لیگ برتر به میدان خواهد رفت.
سپیدرود هفته گذشته در نخستین دیدار خود در لیگ برتر در حالی که شروعی امیدوار کننده داشت و مقابل نفت تهران با یک گل پیش افتاد اما در نهایت به دلیل اشتباهات خط دفاعی با نتیجه 2 بر یک شکست خورد تا با خاطره‌ای تلخ لیگ برتر را آغاز کند. حالا که سپیدرود به لیگ برتر ایران راه یافته است باید از دیدارهای خانگی خود نهایت استقاده را برده و با کسب امتیازات مناسب به دنبال مستکم کردن جایگاه خود باشد.
سیاه‌جامگان نیز که فصل گذشته با برتری مقابل قهرمان لیگ برتر سند بقای خود را دریافت کرد بعد از تساوی خانگی مقابل ذوب‌آهن و در دقایق پایانی به دنبال کسب امتیاز از دیدار با سپیدرود خواهد بود. میثاقیان که با بقای سیاه‌جامگان در لیگ برتر فصل گذشته یک بار دیگر تخصص خود را در بقای تیم‌های در معرض خطر سقوط Fall نشان داد حالا باید تلاش کند نماینده مشهد را در این فصل به جایگاهی بهتر برساند.
به گزارش تسنیم برنامه کامل و اسامی داوران دیدارهای هفته دوم به شرح زیر است:
پنج شنبه 12 مردادماه
تراکتورسازی- پرسپولیس/ ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز- ساعت 19:30
حسین زرگر – علی میرزابیگی – هادی طوسی – محمد ملکی – ناظر: نادر جعفری
سپیدرود رشت - سیاه جامگان مشهد/ ورزشگاه عضدی - ساعت 21
رضا عادل – علی اکبر عظیم پور – علی اکبر نوری – علی اصغر مومنی – ناظر: حسین نجاتی
فولاد خوزستان - نفت تهران/ ورزشگاه غدیر اهواز - ساعت 20:45
حمید حاج ملک – سعید علی نژادیان – محسن سلطانی – محمدحسین ترابیان – ناظر: علی خسروی
سایپا تهران - صنعت نفت آبادان/ ورزشگاه پاس قوامین - ساعت 20:30
سیدرضا مهدوی – ایوب غلامزاده – امیر مبشر – سعاد وفاپیشه – ناظر: ایرج نظری
جمعه 13 مردادماه
پارس جنوبی جم - پیکان تهران/ ورزشگاه تختی - ساعت 21
روح اله شریفی – حسن یوسفی – محمد عطایی – کوپال ناظمی – ناظر: زاهد بحرینی
ذوب‌آهن اصفهان- گسترش فولاد تبریز/ ورزشگاه فولاد شهر- ساعت 20:30
شاهو اصلانی – فرزاد بهرامی – رضا قیم – سیدعلی میرغفاری – ناظر: سعید بطحایی
پدیده خراسان- فولاد مبارکه سپاهان/ ورزشگاه ثامن - ساعت 19
بیژن حیدری – بابک عباسقلی زاده – رحیم حاجیلو – وحید صالحی – ناظر: حاتم بک پور
استقلال تهران- استقلال خوزستان / ورزشگاه آزادی Freedom تهران- ساعت 21
وحید کاظمی – آرمان اسعدی – اسدحاج محمدی – امید سعیدفر – ناظر: بهرام مهرپیمابرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 289939 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟