وزارت ورزش فعالیت‌های مرتبط با MMA را ممنوع کرد!

هفته گذشته در گزارشی از حضور چشم و گوش بسته برخی ورزشکاران رزمی و غیر رزمی در رشته MMA انتقاد کرد. این تحلیل حتی مورد استقبال امیر علی اکبری ستاره MMA کشورمان هم قرار گرفت و گویا مسئولان ورزش Sport کشور هم اقدامات لازم را برای جلوگیری از حضور ورزشکاران سایر رشته‌ها در این رشته انجام دادند.
وزارت ورزش و جوانان در نامه‌ای به فدراسیون‌های رزمی کشور، درخواست کرده تا هرگونه فعالیت ورزشکاران تحت پوشش خود در رشته MMA را ممنوع کرده و صورت عدم تمکین ورزشکار، آنها را محروم کند.
سوالی که مطرح میشود اینجاست که این نامه به این معنا است که فعالیت MMA در ایران به کلی ممنوع شده یا خیر؟
اینکه ورزشکاران سایر رشته‌ها خصوصا رشته‌های رزمی تنها برای اینکه به شهرت بیشتری دست پیدا کنند به سمت MMA بروند کار اشتباهی است، اما آیا از بین بردن این رشته محبوب در کشورمان کار درستی است؟
اگر فایتر‌های صاحب نام کشورمان در این شرایط از ایران جدا شده و برای سایر کشور‌ها مبارزه کنند، چه کسی مقصر است؟
ما هم مخالف حضور ورزشکاران سایر رشته‌ها در MMA هستیم اما نباید علاقه‌مندان به این رشته را هم ناامید کنیم و بهتر است یک سازمان رسمی برای MMA راه اندازی کرد تا دیگر افراد سودجو با سواستفاده از علاقه ورزشکاران جوان، جیب خود را پر پول نکنند!
امید است مسئولان ورزش کشورمان تکلیف MMA به طور واضح روشن کنند تا این رشته بین‌المللی و پرطرفدار با قانون Law و قواعد خاص در ایران به فعالیت بپردازد.
MMA مخفف عبارت «Mixed Martial Arts» و به زبان ساده ترکیب هنرهای رزمی است. به طور کلی به مجموعه‌ای از رقابت‌های رزمی حرفه‌ای اطلاق می‌شود که در آنها از تکنیک‌های مختلف رزمی، از انواع مشت و لگدها گرفته تا تکنیک‌های قفل، اهرم کردن‌ها، پرتاب‌ها و تکنیک‌های خاک استفاده می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 296230 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟