کمالی: فدراسیون از هیچ حمایتی دریغ نمی‌کند

آزیتا کمالی رئیس هیات شنای استان بوشهر نخستین بانویی است که در کشور به عنوان رئیس هیات شنا فعالیت می‌کند. کمالی درباره وضعیت هیات شنای استان بوشهر اظهار داشت: هیات استان بوشهر، هیاتی نوپاست. استخر استان بعد از وقفه ای ۸ ساله بعد از بازسازی اواخر سال ۹۴ بازگشایی شد. بعد از انتخاب من به عنوان رئیس هیات در آبان ۹۵ فدراسیون و وزارت ورزش Sport و جوانان تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا استخر در اختیار هیات قرار بگیرد اما استانداری قبل از این، استخر را اجاره داده بود. امیدورام پس از پایان مدت اجاره، استخر در اختیار هیات قرار بگیرد.
رئیس هیات شنای استان بوشهر ادامه داد: در حال حاضر تنها در رشته شنا فعالیت می کنیم. تلاش خود را برای محکم کردن پایه این رشته به کار گرفته ایم تا با افزایش شناگران در آینده ای نزدیک رشته واترپلو و شیرجه را نیز فعال کنیم. ضمن این که به زودی شنای موزون در استان راه اندازی می شود.
او درباره ظرفیت ها و پتانسیل استان بوشهر در ورزش های آبی گفت: استان ما ساحلی است و به نظر می رسد پتانسیل خوبی در بخش ورزش های آبی وجود دارد. اما هدایت افراد مستعد به حوزه ورزش های آبی نیازمند فرهنگ سازی است. در سال گذشته ۲۵۰ دختر و پسر در مدرسه شنای استان فعالیت داشتند که امسال تعداد این افراد ۵۰ درصد رشد خواهد داشت. هیات بوشهر آرام آرام برای رشد و توسعه شنا قدم بر می دارد.
کمالی درباره حمایت های فدراسیون در مدت حضورش در هیات استان بوشهر تصریح کرد: هیات بوشهر سابقه کمتری نسبت به هیات های دیگر دارد. از زمانی که به عنوان رئیس در هیات حضور پیدا کردم حمایت های همه جانبه ای از سوی فدراسیون داشته ایم. به دلیل نوپا بودن، در تمام مواردی که خواستار حمایت فدراسیون بودیم جواب مثبت گرفته ایم. در واقع کارهای ما سرعت بیشتری انجام شده است تا هیات هر چه سریع تر شکل بگیرد. هر چه جلوتر می رویم، نیازمند حمایت های بیشتری هم هستیم.
او درباره اتفاقاتی که لازم است در آینده نزدیک در جامعه شنا، شیرجه و واترپلو رخ دهد، بیان داشت: ما همانند گذشته از مسئولان فدراسیون می خواهیم توجه ویژه ای به استان ها داشته باشند و برگزاری مسابقات مدون و بالا بردن سطح علمی داوران و مربیان را در الویت کاری خود قرار دهند. لازم است سطح علمی بانوان در بخش های داوری و مربیگری تا سطوح بین المللی افزایش یابد چرا که همه ما خواستار گسترش ورزش و علم در کنار یکدیگر هستیم.
رئیس هیات شنا استان بوشهر در پایان با اشاره به برگزاری مسابقات بین المللی شنای بانوان در کشورمان و اثرات آن توضیح داد: این روزها بسیاری ازدختران شناگر به دلیل نبود زمینه برای حضور در مسابقات بین المللی جذب ورزش هایی مانند قایقرانی می شوند. برگزاری مسابقات بین المللی شنا می تواند انگیزه دختران شناگر را بالا برده و آن ها را نسبت به ادامه کار دل گرم کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 296559 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟