جاستین گاتلین از تماشاگرانی که او را هو کردند عذرخواهی کرد

به نقل از سایت Inside the games، گاتلین، دونده ۳۵ ساله آمریکایی در مسابقه ۱۰۰ متر قهرمانی جهان لندن توانست مدال طلا کسب کند و یوسین بولت جامائیکایی را شکست دهد.
یوسین بولت که هشت مدال طلای المپیک دارد در این رقابت‌ها سوم شد. گاتلین که پیش از این در مسابقه ۱۰۰ متر المپیک آتن ۲۰۰۴ مدال طلا کسب کرده بود توانست بعد از ۱۲ سال دوباره قهرمان جهان شود. با این حال در مراسم اهدای مدال، تماشاگران به دلیل این که گاتلین پیش از این محرومیت دوپینگ داشت او را هو کردند.
گاتلین در مصاحبه با ITV در این باره گفت‌: اگر آنها یک عذرخواهی رسمی می‌خواهند باید بگویم که متاسفم. من به دلیل تمام کارهای اشتباهی که کردم عذرخواهی می‌کنم.
محرومیت گاتلین در سال ۲۰۱۱ به نصف کاهش یافت زیرا دارویی که باعث محرومیت او شده بود از کودکی برایش تجویز شده بود و او این دارو را از سنین کم مصرف می‌کرد.
محرومیت دوم گاتلین در سال ۲۰۰۶ به دلیل دریافت تستسترون بود. این محرومیت هشت ساله بود اما با اعتراض او به نصف کاهش پیدا کرد.
یوسین بولت بعد از مدال‌آوری گاتلین او را در آغوش کشید. بولت اعلام کرد که مدال طلا حق گاتلین بوده است.
گاتلین در زمان محرومیت دوم نیز اعلام کرد که تنها از کرم تستسترون بر روی پاها استفاده کرده و این کار برای فیزیوتراپی انجام شده است.
او درباره این که آیا پیش از این به خاطر دوپینگ‌هایش عذرخواهی کرده است یا خیر؟ گفت‌: من یک نامه به IAAF نوشتم و عذرخواهی کردم. من برنامه‌هایی برای تبلیغ مبارزه با دوپینگ داشتم و با کودکان ورزشکار دیدار کردم و آنها را از دوپینگ نهی کردم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 297424 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟