۱۰ هزار ورزشکار ناشنوای سازمان یافته در کشور فعالیت می‌کنند

تیشه‌گران در نشست خبری با خبرنگاران یزد با اشاره به اینکه استان یزد در طول سالیان سال میزبان مسابقات مختلف ورزشی بوده، اظهار داشت: این توانمندی در استان یزد وجود دارد که المپیادهای ورزشی را به بهترین نحو ممکن برگزار کند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به این توانمندی بالا که در استان یزد وجود دارد، امکان برگزاری مسابقات آسیایی و جهانی در استان یزد برای ورزش‌های ناشنوایان وجود دارد و امیدواریم که در آینده‌ای نزدیک یکی از رشته‌های ورزشی ناشنوایان آسیا به میزبانی یزد برگزار شود.
وی با اشاره به اینکه المپیادهای فرهنگی ورزشی ناشنوایان کشور هردو سال یک مرتبه برگزار می‌شود، بیان کرد: در این مسابقات سعی می‌شود که زمینه توجه هرچه بیشتر به توانمندی ناشنوایان در کشور را فراهم کنیم.
دبیر فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان کشور با اشاره به اینکه معلولیت ناشنوایان نسبت به دیگر معلولیت‌ها حساسیت بسیار بیشتری دارد، گفت: در ورزشکاران ناشنوا شاهد حضور بسیار خوب در مسابقات هستیم به گونه‌ای که در مسابقات المپیک جهانی توانستیم با یک پله صعود نسبت به دوره قبل در رتبه هفتم جهان قرار گیریم.
تیشه‌گران با اشاره به اینکه المپیک ناشنوایان جدای از سایر المپیک‌های ورزشی است و به صورت کاملا مستقل برگزار می‌شود، افزود: مسابقات المپیک ناشنوایان جهان از سابقه بسیار طولانی برخوردار است و اینکه ایران توانسته در این مسابقات رتبه هفتم را به خود اختصاص دهد نشان دهنده توانمندی بالای ورزشکاران ناشنوای کشور است.
وی افزود: بنای برگزاری این دوره از مسابقات با اجرای 10 رشته بود که با توجه به عدم رسیدن رشته جودو به حدنصاب لازم، این رشته در دومین المپیاد وجود ندارد و رقابت‌ها در 9 رشته دنبال می‌شود.
دبیر فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان کشور با اشاره به اینکه بیشترین تعداد ورزشکار مربوط به استان اصفهان است که با 105 ورزشکار در این دوره از مسابقات حضور پیدا کرده، گفت: رشته فوتسال هم با 272 ورزشکار در قالب 21 تیم بالاترین تعداد ورزشکار را در این دوره از مسابقات میزبانی می‌کند.
تیشه‌گران تعداد ناشنوایان کشور را طبق آمار سازمان بهزیستی را حدود 4 درصد و بیش از یک میلیون نفر دانست و افزود: تعداد ورزشکاران ناشناوای سازمان یافته کشور حدود 10 هزار نفر هستند که در رشته‌های مختلف مربوط به ناشنوایان فعالیت می‌کنند.
وی از کسب 5 مدال طلا در مسابقات جهانی ناشناوایان خبر داد و گفت: در صورتی که ناداوری‌ها در رشته کشتی و طلای این مسابقات صورت نمی‌گرفت، قطعا مدال‌های بیشتر و بهتری می‌گرفتیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 302115 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟