سپیدرود؛ ناگهان 7 امتیاز از 3 بازی !

پس از یک شروع ناامید کننده در سه هفته ابتدایی لیگ برتر که البته با بدشانسی محض نیز توام بود، پسران نظرمحمدی موفق شدند تا با شکست دادن پیکان و نفت آبادان و کسب یک تساوی خارج خانه برابر سپاهان، به بازی های لیگ برتر بازگردند.
ارزش پیروزی برابر صنعت نفت برای نظرمحمدی بیشتر از سه امتیاز بود. درک خوشحالی اینکه تیمت دربی را به حریفی که یک رده از لیگ پایین تر از تو قرار دارد ببازد و بعد در برابر پر ستاره ترین و برزیلی ترین صنعت نفت تاریخ فوتبال کار را در همان یک ربع نخست تمام کند ، تنها مربیانی می توانند در می یابند که شانس حضور در دربی های مهم فوتبال ایران را داشته باشند.
سپیدرود تازه وارد به لیگ برتر و مربی جوانش از همان هفته ابتدایی در برابر نفت تهران وقتی بازی برده را با باخت تعویض کردند، زیر هجمه ی نامنصفانه منتقدین قرار گرفتند و سپس تحمیل یک باخت خانگی برابر سیاه جامگان و بعد باخت خارج از خانه درواپسین ثانیه های بازی در تبریز به گسترش فولاد موجب شد تا فشار ها به بالاترین حد خود برسد. باخت هایی که اگر منصفانه به داستان نگاه کنیم هم در آن اشتباهات فاحش داوری دخیل بود و هم اشتباهات کمر شکن فردی.
اما برتری خانگی سپیدرود برابر مربی کارکشته ای همچون مجید جلالی موجب شد تا امید به اردوی رشتی ها بازگردد و آنها موفق به کسب نخستین برد تاریخ لیگ برتری خود شوند. برتری که چند هفته قبل از آن هم سپیدرود در اردوی کرج با همین نتیجه یک بر صفر به پیکان تحمیل کرده بود.
فاصله ی کم سه روزه با یک بازی خارج از خانه آن هم برابر تیم قدری همچون سپاهان این پیش بینی را به ذهن می رساند که چهارمین باخت لیگ برتری برای سرخ پوشان در راه است، اما دفاع منطقی و حساب شده شاگردان خسته نظرمحمدی ثابت کرد که سپیدرود قصد دارد تا خود را برای زندگی در حال و هوای لیگ برتر و شرایط سختش استوار نگه دارد.در حالی که نظرمحمدی می خواست خود را آماده یک برنامه ریزی خوب برای استفاده حداکثری از تعطیلات 25 روزه لیگ برتر کند، یک قرعه ی بی موقع و یک دربی بی نهایت حساس همه ی حساب و کتاب ها را برهم زد تا چند صباحی هوش و حواس سپیدرود از برتر خارج شود و نتیجه بد الگیلانو کار علی نظر و دستیارانش را برای بازگشت سخت کرد.
اما یک نمایش مقتدرانه در برابر صنعت نفت آبادان که در همان ابتدا کار را برای سپیدرود راحت کرد موجب شد تا سپیدرود با 7 امتیازی که در سه هفته اخیر دشت نمود خود را از قعر جدول تا رتبه ششم برساند .حالا سپیدرود با رسیدن به ساحل امن آرامش می تواند هم از زندگی در لیگ برتر لذت ببرد و هم فوتبال ایران را به نمایش هایش فنی تر مهمان کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 305702 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟