بازی تاج و تخت در ورزشگاه آزادی

بحران های استقلال Esteghlal کم بود افشاگری های صورت گرفته در برنامه نود هم مزید برعلت شد تا استقلال در بدترین شرایط روحی و روانی به مصاف ذوب آهن برود. مصافی که بسیاری از آن به عنوان آخرین فرصت علیرضا منصوریان برای نجات از اخراج و تثبیت جایگاهش روی نیمکت صحبت می کند و شواهد و قرائن نیز حاکی از همین واقعیت تلخ برای سرمربی جوان استقلال است. مردی که در کمتر از یک سال محبوبیت و مقبولیت خود روی سکوها را از دست داد و ...
حریف امروز استقلال اما ذوب آهنی است که هدایتش بر عهده امیر قلعه نویی قرار دارد. مردی با افتخارات فراوان در لیگ برتر که هر سه قهرمانی استقلال نیز با هدایت او در تاریخ رقابت ها به ثبت رسیده و هر گاه نامی از آبی های پایتخت به میان می آید ناخودآگاده نام این مربی نیز به میان می آید. قلعه نویی که سال ها روی نیمکت استقلال نشسته با این تیم سرد و گرم روزگار را به معنای واقعی کلمه چشیده خوب می داند در این شرایط بحرانی شاگرد سابقش چه سختی هایی پیش رو دارد تا استقلال را هدایت کند.
امیر قلعه نویی و علیرضا منصوریان در تمام دو دهه گذشته تا به الان قصه های مختلف و متفاوتی با هم داشتند. دو استقلالی پرآوازه که در قامت استاد و شاگرد امشب در دیداری سرنوشت ساز یک بار دیگر با هم مچ اندازی خواهند داشت در این سال ها بارها مقابل هم قرار گرفته اند اما شرایط جنگ امشب دو مربی کاملا با مصاف های قبلی متفاوت است چون هر دو طرف بنا به دلایل پرشمار چشم به سه امتیاز دارند.
علیرضا منصوریان زخم خورده از تمام اتفاقات اخیر درست در روزی به استاد سابق و کسی که همیشه مدعی است پیراهن استقلال را او به تن منصوریان کرد، برخورد و به سه امتیاز نیاز مبرم دارد که خوب می داند ادامه ناکامی ها در مقابل قلعه نویی و ذوب آهن می تواند شبی تلخ تر از همیشه برای او در آزادی Freedom رقم بزند و به شب خداحافظی او با استقلال و طرفدارانش تبدیل شود. تراژدی که هفته هاست سایه اش روی سر منصوریان افتاده و این مربی جوان مدام برای فرار Escape از این سایه دست و پای بیهوده می زند.
در آن سوی میدان امیر قلعه نویی که سه فصل پیش در چنین شرایطی با استقلال دو بار به نفت و منصوریان باخت تا مسیر کنار گذاشته شدن او از نیمکت آبی ها هموار شود حالا بهترین فرصت را به دست آورده تا بلایی که شاگرد سابق به سرش آورد این بار او برای منصوریان تکرار کند. ذوب آهن با امیر هفته قبل به بردی قاطع و 6-0 برابر استقلال خوزستان رسید تا با روحیه ای دو چندان در مصاف امشب پا به آزادی بگذارد از همین رو قلعه نویی خیلی امیدوار است که روند اخیر تیمش را برابر استقلال هم حفظ کند.
قصه امیر و منصوریان امشب قسمتی متفاوت با همه قصه های قبلی خود رقم خواهد زد چون سرنوشتی همچون بازی تاج و تخت دارد و برنده شدن در آن به معنای حفظ حکومت و پادشاهی در استقلال برای تصاحب نیمکت رهبری را پیدا می کند چه برای منصوریان که آخرین تیر در ترکش خود را برای حفظ صندلی فعلی رها می کند چه برای امیر قلعه نویی که به دنبال بازگرداندن اعتبار و محبوبیت قبلی خود روی سکوهای آزادی و میان طرفداران استقلال است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 308174 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟