نوکیا به زودی با محصول جدید می آید

پس از وقفه‌ای نسبتا طولانی، ماه گذشته نوکیا با معرفی تلفن هوشمند اندرویدی Nokia 6 دوباره به بازار اسمارت‌فون‌ها بازگشت. ظاهرا کمپانی خوش‌نام فنلاندی قرار نیست به عرضه‌ی تنها یک مدل تلفن هوشمند بسنده کند و آن‌طور که از خبرها پیدا است، در سال جاری میلادی ۷ گوشی جدید با نام نوکیا روانه‌ی بازار خواهند شد.

پیش از این در خبرها آمده بود که یکی از این گوشی‌ها، تلفن هوشمند بالارده‌ی Nokia P1 خواهد بود که از تراشه‌ی اسنپدراگون 835 بهره خواهد برد. خبرهایی جدید نیز حاکی از عرضه‌ی یک گوشی پایین‌رده با نام Nokia Heart هستند. هنوز مشخص نیست که آیا گوشی جدید نوکیا با همین نام به بازار عرضه خواهد شد یا Heart نام رمز این تلفن هوشمند است.

به لطف اطلاعات به‌دست‌آمده از نرم‌افزار بنچمارک GFXBench مشخص شده است که گوشی نوکیا Heart درست مانند نوکیا 6 که ماه گذشته در چین عرضه شد، به اندروید نوقا مجهز خواهد بود. وجه تشابه دیگر Heart و نوکیا 6، استفاده‌ی هر دو این تلفن‌ها از پردازنده‌ی اسنپدراگون 430 کوالکام است.

629de90c-98a7-4e3b-9266-187d35b8057b

شباهت‌های دو گوشی همین‌جا به پایان می‌رسد؛ چرا که با توجه به اطلاعات به‌دست‌آمده از بنچمارک، به نظر می‌رسد Heart از یک نمایشگر ۵.۲ اینچی با رزولوشن 720p استفاده کند و مجهز به ۲ گیگابایت رم باشد؛ ولی نوکیا 6 از نمایشگر ۵.۵ اینچی 1080p استفاده می‌کند و مجهز به ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم است. بنچمارک GFXBench همچنین مشخص کرده است که نوکیا Heart مجهز به یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی در پشت است و در قسمت جلو از یک دوربین ۷ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

HMD Global که وظیفه‌ی ساخت گوشی‌های جدید نوکیا را بر عهده دارد، قرار است تا ماه آینده در کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۷ (MWC 2017) از گوشی‌های اندرویدی جدید نوکیا از جمله Heart رونمایی کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 240416 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟