ورود سیستم‌عامل هوشمند جدید اندروید

ساعت هوشمند ال‌جی مدل sport شامل امکانات جدیدی می‏شود که آن را به رقیبی جدی برای اپل واچ تبدیل خواهد کرد، این ویژگی‏ها شامل دکمه پاور چرخشی، NFC و امکانات پرداخت الکترونیکی، حافظه داخلی 4گیگابایتی و... می‏شود. تفاوت اصلی بین این ساعت و اپل واچ در صفحه دایره‏ای شکل OLED آن خواهد بود. دو مدل اسمارت واچ جدید ال‌جی تفاوت‏های زیادی با یکدیگر دارند، برای مثال مدل Style باریکتر است و تنوع بند بیشتری دارد اما فاقد NFC، جی پی اس، Cellular بوده و باتری کوچک‌تری در آن به‌کار گرفته شده است. کاربران می‏توانند مدل Style را در سه رنگ نقره‏ای، رز گلد و تیتانیوم خریداری کنند و از بند 18 میلی‌متری چرم یا بندهای سیلیکونی استفاده کنند.
اگرچه این مدل در مقایسه با مدل Sport از ویژگی‏های کمتری برخوردار است اما طبق گفته‏های گوگل خریداران مدل Style می‌توانند از دستیار صوتی گوگل و دیگر ویژگی‏های اجراکننده اپلیکیشن‏ها در این مدل از ساعت هوشمند استفاده کنند. به گزارش دنیای اقتصاد ، مدل Sport با بهره‌مندی از ژیروسکوپ، شتاب‌سنج، Cellular، سنسور ضربان قلب، سنسور جی پی اس و امکانات NFC برای انجام پرداخت‌های الکترونیکی، به پرچمدار جدید ال‌جی در این بخش تبدیل شده است. علاوه‌بر این، دکمه‏های تعبیه شده مختص گوگل فیت و Androi d Pay امکان دسترسی سریع و آسان به این دو ویژگی را به کاربران می‏دهد. گوگل از این اسمارت واچ به عنوان قدرتمندترین اسمارت واچ اندرویدی تا به امروز یاد می‏کند. مدل اسپرت در رنگ‏های آبی و تیتانیوم با بندهایی از جنس الاستومر با کیفیت بالا عرضه خواهند شد اما تنوع این مدل در همین حد باقی خواهد ماند. علاقه‌مندان در ایالات متحده می‏توانند مدل Style را از فروشگاه Best Buy و گوگل استورها با قیمت 249 دلار تهیه کرده و در صورت تمایل می‏توانند با مراجعه به نمایندگی‏های AT&T، Verizon و گوگل استور مدل Sport را با قیمت 349 دلار خریداری کنند. هر دو مدل روز جمعه 10 فوریه آماده فروش خواهند بود. فروش این اسمارت واچ‏ها در دیگر کشورها نیز از هفته‏های آتی آغاز خواهد شد.
در کنار رونمایی از این ساعت‏های هوشمند، نسخه 0/ 2 سیستم‌عامل Android Wear با واچ فیس‏های جدید، بهبود برنامه‏های تمرینی، دستیار گوگل و دیگر امکانات رونمایی خواهد شد. کاربران حالا می‏توانند حالت صفحه همیشه روشن را فعال کنند و به اطلاعات کاربردی بیشتری دسترسی داشته باشند، این ویژگی‏ها از طریق اپلیکیشن‏های پشتیبانی‌شده قابل دانلود و استفاده خواهند بود. با کشیدن سریع دستان روی صفحه می‏توانید از واچ‏ فیس‏های مختلف استفاده کنید و جزئیات مورد نظرتان را از قبل برای نمایش روی آن تعیین کنید. این ویژگی مشابه ویژگی‏های واچ فیس اپل واچ است. حالا با وجود Always-on روی واچ فیس ساعت خود می‏توانید اطلاعات و اقدامات مرتبط با اپلیکیشن‏هایتان را شخصی‌سازی کنید. به‌راحتی و با نگاه به مچ دستتان می‏توانید قرار بعدیتان، نوسان بازار، پیشرفت ورزشی و مواردی را که برایتان اهمیت دارند مشاهده کنید. یک ضربه کوچک روی صفحه ساعت به شما امکان گرفتن تاکسی Uber، شروع تمرین یا دسترسی به موارد ضروری را خواهد داد. به اطلاعات مختلف در طول روز علاقه‌مندید؟ کافی است زمانی که در حال رفتن از محل کار به منزل هستید دستتان را روی صفحه نمایش بکشید تا از این ویژگی برخوردار شوید.
طبق گفته‏ های گوگل، اتصال ساعت هوشمند به اینترنت از طریق Cellular و به لطف امکان دسترسی به تماس‏ها و پیام‏ها، پخش موسیقی‏های گوگل پلی و سیستم شمارش دراز نشست و شنا، کیفیت تمرینات کاربران افزایش بیشتری خواهد داشت. زمانی که پیام دریافت می‏شود، کاربر با تایپ کردن یا از طریق «Smart Reply» قادر است به آنها پاسخ دهد. Smart reply شامل پاسخ‏های متنی هوشمند مرتبط با پیام دریافت شده است. تعدادی از وب‌سایت‏های خبری از جمله TechCrunch، The Verge و Time نقدهایی در مورد آپدیت جدید Android Wear و اسمارت‏ واچ‏ها منتشر کرده‏اند. به‌طور کلی مجموعه نقدهای حال حاضر درباره آپدیت جدید Android Wear و اسمارت‏ واچ‏های ال‌جی، مثبت و خوش‌بینانه به نظر می‏رسند، با این وجود کمبودهایی نیز دارند. سایت The Verge گفته که آپدیت 0/ 2 Android Wear در بسیاری از بخش‏ها، از امکاناتی که اپل و سامسونگ قبلا استفاده کرده‏اند، تقلید کرده است.
در مورد WatchOs اپل نیز احتمال می‏رود آپدیت جدیدی تا پایان امسال عرضه شود با این حال امکانات احتمالی به‌کار گرفته شده در WatchOs 4 هنوز نامعلوم است. البته WatchOs 3.2 در آینده نزدیک و با اضافه شدن ویژگی «حالت تئاتر» در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. حالت تئاتر از روشن شدن صفحه هنگام بلند کردن ناگهانی دست در مکان‏هایی مانند سینما Cinema و تئاتر جلوگیری خواهد کرد.  در بخش سخت‏افزار، انتظار می‏رود اپل در دهمین سالگرد تولید گوشی آی‌فون از اسمارت واچ نسل 33 نیز رونمایی کند. هنوز جزئیاتی درباره زمان رونمایی از نسل جدید اپل واچ منتشر نشده، البته بعضی معتقدند که امسال با تغییرات اساسی در طراحی اپل واچ مواجه خواهیم شد و برخی بر این باورند که سال 2017 با یک آپدیت جزئی در بخش سخت‌افزار و بدون تغییر در بخش طراحی برای اپل واچ به پایان خواهد رسید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.


 

 

کدخبر: 244327 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟