ساخت سپر ضدگلوله سبک

گروهی از مهندسان دانشگاه Brigham Young با موفقیت سپر ضدگلوله جدیدی ساخته اند که گلوله های شلیک شده از تفنگ و تپانچه را دفع می کند.
پرفسور لری هاول یکی از مهندسان فعال در اجرای این طرح می گوید پلیس Police آمریکا در اجرای طرح مذکور همکاری داشته است. مهم ترین مزیت این  سپر سبکی فوق العاده آن است که آن را از سپرهای ضدگلوله سنگین فعل متمایز می سازد. این سپر همچنین قابل حمل بوده و به هیچ وجه دست و پا گیر محسوب نمی شود.
سپرهای ضدگلوله فعلی معمولا از فولاد ساخته شده و بیش از ۴۵ کیلوگرم وزن دارند و علیرغم همه مشکلاتشان تنها می توانند از یک نفر محافظت کنند.
اما سپر جدید علاوه بر سبکی و فشرده بودن می تواند تعداد بیشتری از نیروهای پلیس را در خود جای داده و از جان آنها حفاظت کند. سپر مذکور را می توان در زمان عدم استفاده به راحتی تا زد و فشرده کرد و حمل و نقل آن با توجه به سبکی فوق العاده راحت است.
استقرار این سپر به تنها ۵ ثانیه زمان نیاز دارد و استحکام و کارآیی آن در برابر گلوله های ۹ میلیمتری، .۴۴ Magnum و .۳۵۷ Magnumثابت شده است. این سپر کمتر از ۳۰ کیلوگرم وزن دارد و دارای ۱۲ لایه کولار است. کولار نام تجاری برای الیاف ساخته شده از پارا آرامید قوی و سبک است که با دیگر آرامیدها مثل نومکس و تکنورا ارتباط دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 246489 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟