گوشی مجهز به دوربین ۳۶۰ درجه با 4 الماس

هر سال تعداد بسیار زیادی گوشی‌ موبایل با قابلیت‌ها و طراحی‌های مشابه روانه‌ی بازار می‌شوند. اما گاهی در این بین محصولاتی متفاوت با ایده‌های جدید و طراحی خاص هم وجود دارند. حال شرکت ProTruly یک گوشی جدید به نام دارلین (Darling) معرفی کرده است که تمام ویژگی‌های یک محصول متفاوت را دارد.
به نظر می‌رسد دارلین اولین گوشی هوشمندی است که از یک دوربین ۳۶۰ درجه بهره می‌برد. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد در یک لحظه ویدیوها و تصاویری از تمامی جهت‌ها ثبت کنند. ظاهرا این گوشی امکان پیش‌نمایش تصاویر و ویدیوهای ۳۶۰ درجه هم به کاربر می‌دهد. از آنجا که امروزه وب‌سایت‌های بزرگی چون یوتیوب و فیس‌بوک از ویدیوهای ۳۶۰ درجه پشتیبانی می‌کنند، می‌توانید محتوای ۳۶۰ درجه‌ای ضبط‌شده توسط گوشی دارلین را در این وب‌سایت‌ها به اشتراک بگذارید.
این‌که چرا دارلین اولین گوشی هوشمند مجهز به قابلیت مورد بحث است، در سبک طراحی این محصول نهفته است. با نگاهی به این محصول می‌توان به‌راحتی به غیرمعمولی بودن دوربین جلو و پشتی آن پی برد. مطمئنا این گوشی در جیب شما جای می‌گیرد ولی نه به راحتی گوشی‌های معمولی.
بیرون‌زدگی دوربین از جلو و عقب گوش به‌خوبی قابل تشخیص است. البته کمپانی ProTruly سعی کرده تا جایی که امکان دارد این بیرون‌زدگی را کم کند و افرادی که به دنبال قابلیت‌ ضبط ویدیوهای ۳۶۰ درجه‌ای باشند، از ابعاد و شکل گوشی دارلین چندان تعجب نخواهند کرد. از آنجا که رفته‌رفته علاقه‌ کاربران به محتوای ۳۶۰ درجه‌ بیشتر می‌شود، قرار دادن این ویژگی در یک گوشی هوشمند نکته‌ی مثبتی است.
دارلین در دو مدل تولید شده است؛ استاندارد و glitzier. در مورد قیمت این محصول نیز گزارش‌های مختلفی منتشر شده است. چاینادیلی اعلام کرده است نسخه‌ی استاندارد دارلین با قیمت ۶۰۰ دلار آمریکا به فروش خواهد رسید و مدل رده‌بالاتر این دستگاه یعنی glitzier قیمتی ۱۳۰۰ دلاری دارد. در حالی که Mashable قیمت این دو مدل را به ترتیب ۵۰۰ و ۸۰۰ دلار اعلام کرده است. البته به نظر می‌رسد که گوشی‌ دارلین فقط در کشور چین عرضه خواهد شد.
هر دو مدل از گوشی‌ مذکور مشخصات فنی یکسانی دارند. Mashable در گزارش خود اعلام کرده است که این محصول از یک نمایشگر ۵.۵ اینچی با کیفیت ۱۰۸۰p بهره خواهد برد. پردازنده‌ی گوشی دارلین ساخت مدیاتک بوده و حافظه‌ی رم آن ۴ گیگابایت در نظر گرفته شده است. حافظه‌ی داخلی ذخیره‌سازی دستگاه مورد بحث ۶۴ گیگابایت است. دوربین‌های پشتی و جلویی دارلین ۱۳ مگاپیکسلی هستند و باتری آن ظرفیتی ۳۵۶۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد. این گوشی مجهز به یک درگاه یواس‌بی نوع سی است و سیستم‌عامل اندروید مارشمالو را اجرا می‌کند. از دیگر ویژگی‌های گوشی‌ دارلین می‌توان به سنسور اثر انگشت در بخش پشتی اشاره کرد.
مدل رده‌بالای گوشی دارلین از طراحی بسیار بهتری بهره می‌برد. به‌عنوان مثال در مدل استاندارد این محصول، دوربین در بخشی پلاستیکی تعبیه شده است و در مدل رده‌بالا در بخش چرمی قرار دارد و علاوه بر آن خطوطی از جنس طلا روی آن قرار گرفته است. از دیگر تفاوت‌های مدل glitzier می‌تواند به چهار قطعه الماس تعبیه‌شده روی این گوشی اشاره کرد.
این گوشی اواخر سال ۲۰۱۶ معرفی شد و کمپانی ProTruly مجددا آن را به کنگره‌ی جهانی موبایل آورد تا در معرض دید علاقه‌مندان قرار دهد. Mashable یک بررسی اولیه از این گوشی‌ هوشمند انجام داده و در توصیف آن از عبارات «عجیب و غریب» و «غیر معمول» استفاده کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 250439 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟