عصای هوشمندی که تماس تلفنی برقرار می کند

در گذشته از عصاهای هوشمند مختلفی رونمایی شد که با استفاده از اولتراساوند موانع را تشخیص می دادند یا قابلیت مکان یابی افراد را داشتند. اما یک شرکت آمریکایی عصای هوشمندی به نام iCane ساخته که قابلیت های جالب تری دارد.
در درجه اول اندازه این عصای آهنی قابل تغییر و مجهز به GPS است. این امر سبب می شود افراد دیگر مکان کاربر را بیابند و مسیر حرکت او را ردیابی کنند. چنین قابلیت به خصوصی برای افرادی که مبتلا به فراموشی هستند، اهمیت زیادی دارد.
همچنین عصا مجهز به ویژگی SOS یا همان کمک های اضطراری است. با فشار طولانی مدت دکمه ای در دسته آن می توان پیام هشدار به سه نفر دیگر فرستاد. این افراد در صورت نصب اپلیکیشن مخصوص عصا، می توانند پیام هشدار کاربر را دریافت کنند.
در کنار این موارد عصا سیم کارت مخصوص خود را دارد بنابراین می توان از آن به عنوان تلفن همراه نیز استفاده کرد. با فشار دادن یک، دو یا سه مرتبه دکمه ای، عصا به طور خودکار با یکی از افراد موجود در فهرست سه نفره ارتباط برقرار می کند. در دسته عصا یک میکروفون و یک بلندگو وجود دارد.
همچنین iCane دارای یک چراغ قوه ال ای دی است و به کاربر کمک می کند در تاریکی مسیر خود را مشخص کند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 262652 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟