اختراع جدید شرکت مک دونالد

داستان اختراع این دستگاه اولین بار در مجله Fast Company منتشر گشت که در مورد چگونگی مهندسی آن توسط مغزهای تیزهوش و خلاق توضیح داده و این گونه بیان کرده که مغزهای متفکری که در پشت پرده مک دونالد مشغول به ایده پراکنی هستند و از سوابق کاری شان می توان به پروژه فعال سازی برنامه جستجوگر گوگل برای گوشی های هوشمند و پروژه های تحقیقاتی ناسا اشاره نمود.

چگونگی عملکرد آن ؛
نی STRAW طراحی شده تا دو طعم مجزای میلک شیک را در آن واحد با فرو کشیدن مایع درون لیوان در دهان افراد بوجود بیاورد , طعم شبدر و شکلات که این موضوع تنها به طعم میلک شیک ها منتهی نمی شود , افراد با استفاده از این نی می توانند لایه های متعددی که در یک میلک شیک وجود دارد را در دهان خود, حس و مزه کنند.
نی به شکلی عصا مانند طراحی شده است که در قسمت انتهایی خود دو سوراخ تعبیه شده که به مصرف کننده این اجازه را می دهد تا با مکیدن طعم شبدر نعنایی و طعم شکلات را بوجود آورد ,زمانی که میلک شیک وارد نی می شود در قسمت منحنی آن نیز سوراخی واقع شده ,
نی STRAW به طرز جالب و همراه با یک سیستم فشار ساده در انتهای آن طراحی گشته ,طوری که تا وقتی افراد آن را می مکند و میلک شیک وارد نی می شود سیستم فشار آن بسته شده و اجازه ورود هوا را از طریق سوراخ ها به درون نی نخواهد داد.

آیا این ابداعی ضروری است ؟
کمپانی مک دونالد در پاسخ به بسیاری از اشخاصی که معتقدند این اختراعی بیهوده و به درد نخور است می گوید ؛ ابداعی چشم گیر و محصولی مهم برای نسل های آینده می باشد , ما از همین ابداعات کوچک و به نظر ناچیز باید قدم به آینده بگذاریم و مطمئنا چنین اختراعی برای کودکان و افرادی که علاقه بسیاری به خوردن میلک شیک دارند مفید و ضروری خواهد بود ,نمای ظاهری آن بدلیل سادگی ای که دارد, فریبنده می باشد, اما داخل آن به سادگی بیرون آن نخواهد بود.
چه کسی می داند که این نی ها در آینده چه استفاده های دیگری را به خود اختصاص خواهند داد و در چه موارد دیگری مورد مصرف قرار خواهند گرفت, قاعدتا ذهن های هوشمندی که در پشت طرح اولیه STRAW قرار داشتند برای ارتقای سطح و توسعه آن روش هایی فراتر پیدا خواهند کرد.
اگر شما نیز جزو کسانی هستید که بی صبرانه منتظرید تا صاحب یکی از آن ها شوید ,باید گفت که مک دونالد فقط 2000 تا از آن را تولید کرده و به رستوران های محدودی عرضه خواهد داشت. البته در صورت موفقیت STRAW تولیدش را به طور انبوه ادامه خواهد داد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 282374 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟