کلاه ضدگلوله با قابلیت دید در شب + عکس

SAS، شرکت آمریکایی فعال در تولید تجهیزات نظامی از کلاه ایمنی ضد گلوله با قابلیت دید در شب، تهویه مطبوع و سیستم شناسایی دشمنان از طریق سامانه هوشمند ردیاب رونمایی کرد.

بر اساس گزارش میل آنلاین، کلاه ایمنی Devtac Ronin Kevlar با طراحی منحصر به فرد و با الهام از سری فیلم‌های جنگ ستارگان در واقع اولین کلاه ساخته شده از الیاف کولار است که از برخورد گلوله به سر جلوگیری می‌کند.

در آزمایش‌های انجام شده مشخص شد که الیاف مورد استفاده در این کلاه حتی در برابر گلوله‌ اسلحه کلاشینکف از فاصله نزدیک نیز مقاوم است.

یکی از مهمترین ویژگی‌های این کلاه در کنار دیگر موارد، مجهز شدن به سیستم تهویه هوا برای استفاده طولانی‌مدت در هنگام عملیات در شرایط جنگ واقعی است.

این زره دارای امکانات پیشرفته دیگر از جمله سامانه شناسایی دشمنان، سیستم تشخیص سایر نیروهای مجهز به کلاه ایمنی، سیستم نمایشگر تصویرساز در عمق میدان دید و گیرنده امواج سیستم موقعیت‌یاب جهانی برای مسیریابی بهتر است.

کارشناسان صنایع نظامی معتقدند که با استفاده از این کلاه ضد گلوله، ترس سربازان از مبارزه در خط مقدم کاهش می‌یابد، چرا که طبق مطالعات انجام شده بیشتر سربازان به علت ترس از برخورد گلوله به سر از ادامه پیشروی به صورت انفرادی خودداری می کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

13960513163605486115644010

کدخبر: 290373 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟