فیسبوک به دنبال عرضه عینک هوشمند با پشتیبانی +عکس

فیس‌بوک، شرکت آکیولس را مدتی پیش تصاحب کرد و آکیولس، به‌تازگی پتنت جدیدی به ثبت رسانده است که از عرضه یک عینک هوشمند با پشتیبانی از واقعیت افزوده خبر می‌‏دهد. پتنت جدید واحد آکیولس‌ فیس‌بوک با عنوان «نمایشگر انتقال امواج با اسکنر دو بعدی» ثبت شده است و می‎تواند «المان‌های ساخته‌شده توسط رایانه» را در دنیای واقعی به نمایش بگذارد. صفحه‌نمایش مذکور می‎تواند در داخل فریمی تعبیه شود که روی چشم قرار می‌گیرد و محتوا را به نمایش می‌گذارد. با توجه به این تفاسیر، به ‎نظر می‌رسد که آکیولس به‌صورت غیر مستقیم به یک عینک هوشمند با پشتیبانی از واقعیت افزوده اشاره دارد.
البته، باید توجه داشت که جزئیات فاش‌شده مربوط به یک پتنت است و باید منتظر ماند و دید که در عمل، چنین محصولی به تولید خواهد رسید یا خیر. به‌هرحال، نمایشگر مورد بحث با استفاده از فناوری انتقال موج می‌تواند موجی از نور را به سمت لنز هدایت کند. صفحه‎نمایش، می‌تواند برای نمایش ویدئوها و تصاویر به کار گرفته شود؛ درحالی‌که انتقال صدا توسط یک بلندگو یا هدفون صورت خواهد گرفت.

فیسبوک

پتنت جدید آکیولس به عینک‌ هوشمند فیس‌بوک اشاره می‌کند
بر اساس پیش‌بینی‌‏های پایپر جفری، یکی از تحلیل‌گران ارشد Gene Munster، شرکت اپل عینک هوشمند خود را سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد کرد و این عینک به محبوبیتی فراتر از گوشی‌های آیفون دست پیدا می‌کند. مایکل آبراش، محقق و دانشمند ارشد آکیولس نیز در رابطه با عینک‌های هوشمند و جایگزینی آن‎ها با گوشی‌های موبایل، می‌گوید:
گمان می‌کنم تا ۲۰ یا ۳۰ سال آینده به جای حمل گوشی‌ هوشمند از عینک‌ هوشمند استفاده خواهیم کرد. محصولاتی که تا آن زمان وارد بازار Storeمی‎شود، از عهده‌ی نمایش محتوای واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و هر آنچه بین آن‌ها دسته‌بندی می‌شود؛ به‌خوبی برخواهند آمد و ما همواره از آن‏‌ها استفاده خواهیم کرد.
از سوی دیگر، مارک زاکربرگ به‌عنوان مدیرعامل فیس‌بوک به آینده‌ی محصولات مبتنی بر واقعیت افزوده و واقعیت مجازی خوش‌بین است و ادعا می‌کند که «واقعیت افزوده» و «واقعیت مجازی» پلت‌فرم‌های محاسباتی آینده خواهند بود.
زاکربرگ، تنها فرد شناخته‌شده‌ی دنیای فناوری نیست که آینده‌ی «واقعیت افزوده» و «واقعیت مجازی» را حتی از گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی روشن‌تر عنوان می‌‏کند؛ تیم کوک، مدیرعامل شرکت اپل نیز چنین ادعایی دارد و نسبت به آینده‌ی آن‌ها خوش‌بین است. اگر پیش‌بینی‌های مارک زاکربرگ در آینده به واقعیت مبدل شود، شاید گوشی‌ هوشمند یا رایانه‌ی شخصی با مفهومی که امروزه از آن سراغ داریم، به فراموشی سپرده شود و عینک‌ هوشمند، بتواند یک جایگزین تمام‌عیار برای آن‏‌ها باشد.
تصاحب آکیولس توسط فیس‌بوک در سال ۲۰۱۴ با پرداخت ۲ میلیارد دلار، با اینکه در آن زمان چندان هوشمندانه محسوب نمی‌شد؛ می‌تواند در شکل‌گیری آینده‌ای که «واقعیت افزوده» و «واقعیت مجازی» حرف اول را در آن می‌زنند، نقش پررنگی داشته باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 296867 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟