ویدیوی ژست لمسی جدید آیفون 8 بدون تاچ آیدی + فیلم
حجم ویدیو: 2.48M | مدت زمان ویدیو: 00:00:18

گیلهِرمه رامبو، توسعه دهنده‌ای است که در ماه گذشته خبرساز بود و تعداد زیادی از جزئیات مربوط به دستگاه‌های هوشمند آینده‌ی اپل را از طریق مشاهده‌ی کدهای برنامه‌نویسی شده‌ی سیستم عامل iOS جدید آشکار کرد. رامبو امشب هم ویدیوی جدیدی از نسخه‌ی بتای سیستم عامل iOS 11 اپل را در فضای مجازی به اشتراک گذاشته که نحوه‌ی عملکرد جابه‌جایی بین چند نرم‌افزار در حال اجرا را در گوشی هوشمند آیفون 8، بدون بهره‌مندی از تاچ آیدی لمسی یا یک دکمه‌ی هوم فیزیکی، به نمایش می‌گذارد.
رامبو دو ویدیویی که در عمق سیستم عامل iOS 11 کشف کرده، در حساب کاربری توییتر خود به اشتراک گذاشته است. ویدیوی شماره‌ی ۱ به جز این‌که با کشیدن انگشت از سمت راست به چپ در صفحه‌ی قفل، کنترل سنتر را به جای دوربین فراخوانی می‌کند، در نگاه اول زیاد جالب توجه نیست. سوالی که در این مورد پیش می‌آید، درباره‌ی جایگزین ژست لمسی قبلی مربوط به مرکز کنترل (Control Center) است.
نکته‌ی جالب این است که ویدیوی دوم پاسخ سوال قبلی را مشخص می‌کند. رامبو در این ویدیو، با انجام ژست لمسی سوایپ به سمت بالا، ابزار جابه‌جا کننده‌ی نرم‌افزار (app switcher) سیستم عامل iOS 11 را فراخوانی می‌کند. ژست لمسی یاد شده در حال حاضر برای فراخوانی کنترل سنتر سیستم عامل iOS 10 استفاده می‌شود. به احتمال قوی، ژست لمسی یاد شده نشان دهنده‌ی نحوه‌ی دسترسی به اپ سوییچر بدون استفاده از تاچ آیدی یا دکمه‌ی هوم فیزیکی در آیفون ۸ است.
با وجود کشف قابلیت موجود در ویدیو در چند روز گذشته، رامبو اظهار می‌کند که ژست‌های لمسی یاد شده از ماه می در نسخه‌ی بتای سیستم عامل iOS 11 وجود داشته‌اند و می‌توانند صرفا یک نمونه‌ی اولیه از نرم‌افزار آیفون ۸ باشند. به عبارت بهتر، ممکن است که این ژست‌های لمسی، نسخه‌ی نهایی مورد استفاده در آیفون ۸ بدون حسگر اثر انگشت نباشند. اما قطعا وجود چنین ژست‌های لمسی، تجربه‌ی جدیدی را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد.
اگر واقعا شاهد حضور چنین ژست‌های لمسی در آیفون ۸ باشیم، بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند شرکت اپل خواستار بهره‌مندی از ویژگی‌های یاد شده با آیفون جدید خواهند بود؛ زیرا محبوبیت این ویژگی قبلا به اثبات رسیده و شباهت بسیاری به ابزارهای محبوب جیلبریک مورد استفاده به وسیله‌ی کاربران مانند Zephyr، در چند سال گذشته دارد. به علاوه، بعد از این‌که شرکت اپل ژست لمسی جابه‌جایی بین نرم‌افزار کم‌تر شناخته شده‌ی مربوط به نرم‌افزار 3D Touch را در ماه ژوئن از سیستم عامل iOS 11 حذف کرد، باعث نارضایتی بسیاری از کاربران و هجوم آن‌ها به استفاده از ابزارهای جیلبریک شد.
استیون تروتون اسمیت عقیده‌ی خود را درباره‌ی کشف ژست‌های لمسی مربوط به منطقه‌ی عملیاتی (Function Area) در توییتر خود این‌گونه مطرح کرده است:
درحالی که قابلیت موجود در ویدیو ممکن است یک ویژگی منسوخ باشد؛ اما به هر حال در صورت وجود منطقه‌ی عملیاتی در بخش پایینی آیفون ۸، جابه‌جایی مرکز کنترل و استفاده از ژست‌های لمسی سیستمی جایگزین، چندان شگفت‌انگیز نیست.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 297841 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟