با چند روش ساده از سرماخوردگی در آغاز پاییز پیشگیری کنید

استفاده از دستمال یکبار مصرف

اگر فردی در خانه بیمار است، سعی کنید تا از دستمالهای یکبار مصرف استفاده کنید و ظروفی را که با اسفنج و یا اسکاچ می‌شویید، پس از شست وشو یکبار در ماشین ظرفشویی قرار دهید.

شست وشوی سینک ظرف شویی

شیرها و دستگیره ها را به صورت روزانه و به دقت پاک کنید چون مکان شست وشوی دستها هستند. همچنین سعی کنید تا می‌ توانید مسواک ها را در کنار هم قرار ندهید و بهتر است که از خمیردندان جداگانه استفاده شود.  پس از پایان بیماری، مسواک خود را دور بیاندازید و یا آن را در آب بجوشانید.

دقت در انتخاب پا کننده ها و شویندها

شما باید مطمئن شوید که شوینده ‌هایی که خریداری می کنید، قابلیت پاک کردن جرم ها و میکروب ها  و به ویژه باکتری هارا دارند و تنها یک شوینده نیستند.میتوانید از شوینده های آنتی باکتریال استفاده کنید.

استفاده منظم از صابون

این را مطمئن باشید کسانی که از صابونهای آنتی باکتریال استفاده می ‌کنند به همان میزان افرادی که از صابون های عادی استفاده می ‌کنند، دچار سرماخوردگی می ‌شوند. پس بهتر است با هر صابونی، چند بار در روز دستهایتان را 20 تا 30 ثانیه با آب گرم بشویید.

پاک کردن محل تجمع ویروس

کنترل تلویزیون، کیبورد کامپیوتر و گوشی‌های تلفن همراه را با تمیز کننده‌ ها به صورت متداول پاک کنید. همچنین این کار را پس از پایان یافتن دوره سرماخوردگی نیز به صورت مکرر انجام دهید.

شست وشوی ملحفه ها

حوله ها، ملحفه‌ ها و رویه‌ بالش ‌ها که محل زندگی ویروس‌ ها هستند، در طول دوره بیماری یکی از اعضای خانواده و حتی پس از آن باید به صورت روزانه با آب گرم شسته و ضدعفونی شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

اخبار زیر را از دست ندهید:

چهره دختر 14 ساله با انفجار سیگار برقی سوخت + عکس

خانم پلیس کودک 3 ساله‌اش را به کشتن داد

مردان عرب در دام باند ازدواج موقت زنان در مشهد / این توریست ها را به خانه ای در خارج از شهر می بردند و ...

اعتراف جوانی که برای دو النگو، آدم کشت! + عکس قاتل در بازسازی

فیلم لحظه حمله 4 خرس سیاه به ماشین شاسی بلند در جاده + عکس

 

چهره متفاوت گلاره عباسی پس از رفتن به سالن زیبایی! +عکس

مهراوه شریفی نیا پس از 6 ماه با انتشار این عکس به اینستاگرام بازگشت! +عکس

چهره ستاره و لاله اسکندری در مراسم ختم پدرشان +عکس

 

کدخبر: 226076 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟