با این شیرینی در عید چاق نمی شوید!

مواد لازم:
کره: 120 گرم
پودر قند: 150 گرم
آرد: 210 گرم
نشاسته ذرت (سفیدرنگ): 38 گرم
اسانس وانیل: یک ق چ
تخم مرغ: یک عدد زرده + نصف سفیده
پودر نارگیل: سه ق چ

مواد رویه:
سفیده تخم مرغ: یک عدد
پودر نارگیل: به مقدار لازم
بسکوییت کرانچ نارگیلی 

طرز تهیه:
1. کره و پودر قند را با همزن برقی به مدت تقریبی سه دقیقه بزنید تا کاملا سبک و کرمی شکل شود. تخم مرغ را اضافه کنید و حدود یک دقیقه بزنید. سپس اسانس وانیل را نیز بیافزایید و هم بزنید.
2. همزن را خاموش کرده ترکیب آرد، بیکنیگ پودر و نشاسته ذرت الک شده را اضافه کرده و با لیسک هم بزنید در آخر پودر نارگیل را بیافزایید و با لیسک مخلوط کنید. خمیر کمی چسبندگی دارد که این چسبندگی با استراحت در یخچال از بین می رود.
3. خمیر را با روکش حداقل یک ساعت در یخچال قرار دهید. سپس مقادیر خیلی کم از خمیر برداشته بین دو لایه کیسه فریزر که آردپاشی نموده اید با وردنه به صخامت تقریبی 3 میلی متر باز نموده و کاتر گرد بزنید و در سینی فر بچینید.
4. خمیرهای کاتر خورده را حدود 15 دقیقه در یخچال استراحت دهید. سپس با سفیده تخم مرغ رومال نمایید و رویش پودر نارگیل بپاشید و در فر از پیش گرم شده به دمای 175 درجه سانتی گراد به مدت تقریبی 12 تا 15 دقیقه بپزید در حدی که لبه های بیسکویت ها طلایی شود. سپس با یک کاردک بیسکویت ها را از سینی جدا نمایید و روی توری فلزی خنک کنید.

نکته:
خمیر این بیسکوییت باید خنک باشد و به راحتی با کاردک قابل انتقال به سینی فرد است. در غیر این صورت خمیر را روی صفحه سیلیکون یا کاغذ روغنی باز کرده و به سینی فر منتقل کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 251695 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟