برای نظم دهی به خانه؛ رنگ ها را به کمکتان بیاورید

وقتی به رنگ خاصی معنی می دهید، پیدا کردن آنچه نیاز دارید، آسانتر است. فوت و فن های ساده ای که گفته می شود را مطالعه کنید، ۱۰ روش کد گذاری با رنگ: 

۱- قفسه های رنگی
 

1234590_133



با کمک قفسه و کشوهای رنگارنگ به راحتی می توانید به خاطر داشته باشید که کدام وسیله در کدام قسمت قرار داده شده است. همچنین شما می توانید هر کشوی کمد را به رنگ متفاوت در آورید، از دستگیره و دسته رنگی استفاده کنید تا هر کشو و کابینت از هم تفکیک شوند.

۲- ساک های رنگی درون کمد
 

1234591_671



زمانی که ساک و چمدان را به رنگ های مختلف و برای هر یک از اعضای خانواده یا فعالیت های گوناگون اختصاص دهید، با یک نگاه به هرکدام از آنها می دانید که هر ساک متعلق به کیست یا مخصوص به چه کاری است. برای مثال می دانید که رنگ آبی برای شنا و رنگ قرمز برای فوتبال است. در خانواده های بزرگ بهتر است که هر کس رنگ مربوط به خود را در نظر داشته باشد و آن را برای بیشتر وسایل خود نیز به کار ببرد. در این حالت است که با دیدن هر وسیله به راحتی می توانید تشخیص دهید که مربوط به کدام یک از افراد است.

۳- حوله های رنگی در دکوراسیون حمام
 

1234592_989



هیچ کس دوست ندارد زمانی که از حمام بیرون می آید، با حوله نمناکی روبرو شود که نشان می دهد فرد دیگری از آن استفاده کرده است. به هریک از اعضای خانواده یک حوله رنگی اختصاص بدهید تا نگرانی از حوله مرطوب دیگر سراغتان نیاید.

۴- جعبه نظم دهنده رنگی در دکوراسیون
 

1234593_243


با کمک رنگ می توانید هر نوع ابزار هنری(چسب و نوارچسب، قلموی رنگ و غلتک، مواد کلاژ) را در دسترس داشته باشید. همچنین اگر هر باکس یا جعبه را نیز به رنگ متفاوتی در نظر بگیرید، انتخاب ایده آل تری داشته اید. اگر نمی توانید جعبه ها را رنگ بزنید، از برچسب های رنگی استفاده کنید.

۵- سبد نظم دهنده رنگی برای اسباب بازی
 

1234594_522


در دکوراسیون اتاق کودک برای اینکه کارها ساده تر شوند، اسباب بازی ها را به چند دسته اصلی تقسیم کنید. دسته اول: لگو، دسته دوم: حیوانات پلاستیکی و عروسک ها و دسته سوم را به بازی های مهیج (لباس های خاص، جعبه دکتری) اختصاص دهید. حال برای هر دسته رنگ متفاوت انتخاب کنید. با این کار به راحتی می توانید اسباب بازی های هر دسته را جابه جا کرده یا به کمد و انباری منتقل کنید.

۶- طبقه بندی وسایل هنری براساس رنگ
 

1234595_801


زمانی که وسایل را در یک تنالیته رنگی دسته بندی کنید، ظاهری جذاب برای آنها به وجود آورده اید. زمانی که از این روش استفاده کنید، رنگی که دنبالش می گردید راحت تر نمایان می شود. چه هنرمند باشید یا کودک ۵ ساله، چیدمان  وسایل از این راحت تر نمی شود! فقط کافی است چند شیشه مربا بردارید و رنگ ها را درونش بریزید.

۷- پوشه های رنگی در دکوراسیون اتاق کار
 

1234596_815



وقتی به مدارک و سوابق مالی می رسیم، دانستن اینکه کدام مدرک در کجا قرار دارد، ضروری بوده ولی هرگز آسان نیست. زمانی می توانید با یک نگاه آنها را سریع پیدا کنید که برای ضروریات زندگی مانند خانه، کار و فرزندان رنگ های مختلفی انتخاب کنید و کاغذها را در جعبه هایی با همان رنگ نگهداری کنید. دوست دارید یک قدم فراتر بروید؟ این کار را می توانید با تگ های رنگی پوشه های درون کشو نیز انجام دهید.

۸- آلبوم عکس رنگی
 

1234597_320


زمانی که آلبوم های عکس خود را در یک فضا نگهداری می کنید، در نظر گرفتن جلدهای رنگی بر اساس محتوای آلبوم کمک می کند تا آلبوم مورد نظر خود را با یک نگاه پیدا کنید. برای مثال، تمام آلبوم های مربوط به تعطیلات و مسافرت ها را به رنگ آبی و آلبوم های خانوادگی تان را زرد کنید.

۹- مرتب سازی کتاب ها براساس رنگ

1234598_514


این کار دو جنبه دارد. اگر نمی دانید فردی دیداری هستید یا خیر، حسی که از دیدن قفسه های کتابخانه که بر اساس رنگ مرتب شده اند، پیدا می کنید نشان می دهد شما کجای این طیف ایستاده اید. از جنبه دیگر پیدا کردن کتاب براساس رنگ جلد برای تان راحت تر خواهد بود. اگر اینگونه فکر نمی کنید، این راه بهترین سیستم نظم دهی برای شما نیست، اما مطمئنا زیباست!

۱۰-مرتب سازی کمد براساس رنگ
 

1234599_203



هماهنگی لباسها را با آویختن شان به ترتیب رنگ آسان تر کنید. این کار به شما کمک می کند کمد لباس های تان را شاداب تر ببینید و به غیر از آن، قطعا هر زمان که در کمدتان را باز کنید شادتر می شوید.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 267655 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟