راه‌ های ساده و کلیدی برای مرتب کردن آشپزخانه +عکس

کابینت
کابینت، یکی از اساسی‌ترین وسایل موجود در آشپزخانه است. هرچه تعداد کابینت‌ها بیشتر باشد، آشپزخانه نظم بیشتری خواهد داشت؛ به این شرط که به‌درستی از آنها استفاده شود. اگر آشپزخانه شما کوچک است و فضای کافی برای قرار دادن لوازم آشپزخانه ندارید، دراین صورت اهمیت کابینت‌ها بیشتر می‌‌‌‌شود. در این حالت کابینت‌هایی که محل ذخیره انواع وسایل؛ اعم از وسایل آشپزخانه یا بسته‌های خوراکی و طبقه‌های مختلفی دارند، بسیار کاربردی هستند، چراکه می‌توان در یک فضای کوچک وسایل مختلفی را طبقه‌بندی کرد تا در عین حال فضای زیادی از آشپزخانه نیز به هدر نرود.
مرتب کردن آشپزخانه

طبقه و شلف
اگر در آشپزخانه دیوار خالی دارید، بهترین کار نصب طبقه یا شلف بر روی آن است. می‌توانید برای نظم دادن به وسایل، آنها را بر روی شلف یا طبقه قرار دهید. هم‌چنین می‌توانید بر روی آنها از اکسسوری‌های مختلف برای دکور کردن و زیباسازی آشپزخانه استفاده کنید. با این کار، هم از فضا استفاده بهینه کرده‌اید و هم آشپزخانه را مرتب‌تر جلوه خواهید داد.
مرتب کردن آشپزخانه
استفاده از سبد و ظروف نگهداری
معمولا کشوها از قسمت‌های شلوغ آشپزخانه به حساب می‌آیند. به هم‌ریختگی آنها باعث می‌شود نتوانیم وسایل موردنیاز خود را به‌راحتی پیدا کنیم و سردرگم می‌شویم، پس بهتر است وسایل مختلف درون کشوها را دسته بندی کرده و درآنها قرار دهیم. هم‌چنین گاهی اوقات وسایل آشپزخانه به حدی زیاد هستند که طبقات آشپزخانه فضای کافی برای قرار گیری آنها را ندارد؛ بنابراین سبدها و وسایل نگهداری راه‌حل مناسبی برای این مشکل هستند. وسایل مختلف در آشپزخانه را طبقه‌بندی کنید: مواد خوراکی، مواد شوینده، وسایل نظافت و غیره. آنها را در سبدهای مختلف و در طبقات قرار دهید. هم‌چنین می‌توانید از این وسایل برای نگهداری برنج، ماکارونی، حبوبات، میوه‌ها و غیره نیز استفاده کنید.
مرتب کردن آشپزخانه
مرتب کردن زیر سینک
یکی‌دیگر از قسمت‌هایی که معمولا شلوغ و به هم‌ریخته است زیر سینک ظرفشویی است. مواد شوینده، وسایل پخت و پز، سبدها و ... از مواردی هستند که در زیر سینک قرار می‌گیرند. برای جلوگیری از به هم‌ریختگی در این قسمت می‌توان از سبدهای چند طبقه استفاده کرد. هم‌چنین می‌توان طبقات کوچکی را در پشت درب نصب کرد تا وسایل کوچک‌تر در آن جای گیرند. علاوه بر آن پیشنهاد ما این است که از خلاقیت خود استفاده کرده و با نصب لوله، تخته و یا گیره در پشت درب کابینت، درب‌های قابلمه و یا وسایل دیگری را در آن قرار دهید تا برای وسایل بزرگ‌تر، فضای بیشتری در کابینت باشد.
مرتب کردن آشپزخانه
نگهداری سایر وسایل
آشپزخانه همیشه محل نگهداری وسایل زیادی است؛ وسایل کوچک و بزرگی که اغلب اوقات به آنها نیاز است و امکان دارد منظم نگه‌داشتنشان سخت به نظر برسد، ولی نگران نباشید. راه‌حل‌های مختلفی وجود دارند که این مشکل را برطرف می‌کنند. نصب آویز در زیر کابینت آشپزخانه و یا تهیه وسیله‌ای برای آویزان کردن آنها، ایده بسیار خوبی است. ظروف پخت و پز، انواع ماگ‌ها و جاروهای دسته‌بلند از وسایلی هستند که امکان آویزان شدن در فضاهای مختلف آشپزخانه را دارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

مرتب کردن آشپزخانه

کدخبر: 281636 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟