3 ترفند برای جدا کردن کاغذ دیواری از روی دیوار +عکس

اولین قدمی که باید برای این کار بردارید، این است که همه داستان‌های ترسناکی که راجع به جدا کردن کاغذدیواری از دیوار شنیده‌اید را دور بریزید. روند جدا کردن کاغذدیواری در صورتی که از چسب مناسب برای متصل کردن آن استفاده شده باشد، بسیار ساده است. در ادامه سه قدم ساده برای جدا کردن کاغذدیواری کهنه به شما آموزش می‌دهیم، تا دیوار شما برای چسباندن مدل‌های جدید آماده شود.


قدم نخست: آن را خیس کنید
شما می‌توانید کار را با کندن کاغذدیواری با کاردک شروع کنید. از گوشه‌ای شروع کرده و آن را جدا کنید، اما اگر به جایی رسیدید که به سادگی جدا نشد، باید آن را خیس کنید. آب گرم را به کاغذدیواری اسپری کنید. در شرایطی که این ترفند هم کارساز نبود، باید از بخار استفاده کنید. کف زمین را با پارچه یا پلاستیک بپوشانید و به مقدار کافی بخاردهی کنید.

کاغذ دیواری

قدم دوم: آن را بتراشید
بعد از چند دقیقه که گذاشتید کاغذدیواری بخیسد، می‎توانید شروع به تراشیدن آن بکنید. با استفاده از یک کاردک به آرامی کاغذ را خراش دهید و سپس هر جور که راحت‌تر هستید (از بالا به پایین یا از راست به چپ)، آن را بتراشید. اگر باز هم مشکل دارید، شاید لازم باشد چندین بار مرحله نخست را تکرار کنید. مواظب باشید که دیوار زیر کاغذ خراش برندارد، چون بعداً شما را دچار مشکل خواهد کرد. اگر یک لایه دیگر کاغذدیواری زیر آن قرار داشت، ابتدا کار لایه اول را تمام کنید، سپس به سراغ لایه بعدی بروید، زیرا نمی‌توان آنها را بدون صدمه زدن به دیوار، همزمان جدا کرد.


کاغذ دیواری
قدم سوم: آن را بشویید
وقتی که تمام کاغذدیواری جدا شد، نوبت به این می‌رسد که دیوار را شسته و همه بتونه و چسب‌های باقیمانده را پاک کنید. یک اسفنج را خیس کرده و چندین بار بر روی دیوار بکشید. باور کنید که این مرحله مهم‌ترین قسمت کار است. مهم نیست که شما چقدر خوب کاغذدیواری را جدا کنید، اگر چسب‌های قدیمی را نشویید، در نصب کاغذدیواری جدید و یا رنگ‌آمیزی با مشکل مواجه خواهید شد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کاغذ دیواری

کدخبر: 296485 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟