چرا سبزیجات یخ زده بخریم؟

اگرچه که به نظر من سبزیجات تازه بسیار مهم و حاوی خواص بسیار زیاد هستند و باید مصرف آنها در رژیم غذایی بالا باشد، و مصرف ۴ تا ۵ وعده از میوه و سبزی برای حفظ سلامت بدن به همه توصیه می‌شود. اما بسیار جالب است که به شما بگویم معمولا افرادی که سبزیجات یخ زده خریداری یا در فریزر نگه داری میکنند احتمال بیشتری وجود دارد که واقعا این سبزیجات را مصرف کنند. اما علت چیست؟ خرید سبزیجات تازه اگرچه بسیار مفید است اما نیاز به زحمت آشپزی فراوان برای آماده سازی جهت طبخ در غذا دارد. همینطور این مواد غذایی به سرعت خراب می‌شوند و متاسفانه میزان زیادی از آن دور ریخته می‌شود، اما انواع سبزیجات یخ زده برای مدت زمان بالا قابل نگهداری هستند.
همینطور این محصولات آماده به طبخ هستند و حتی بسیاری از آنها دارای ادویه‌جات بسیار خوشمزه هستند و تنها کاری که لازم است آنجا شود باز کردن این بسته بندی و انتقال سبزیجات به غذای در حال طبخ است. همینطور سبزیجات فریز شده موجود در فروشگاه نیاز به شست‌وشو و سایر فرآیند آشپزی ندارند. شاید تنها محصول بسته بندی که من طرفدار آن هستم این دسته از محصولات هستند.
از نکات مهم دیگر در این موضوع این است که معمولا قیمت این مواد غذایی پایین‌تر از سبزیجات تازه است. به یاد داشته باشید نظر من این نیست که مصرف غذاهای تازه را با یخ زده عوض کنید، اما مهمترین نکته این است که ۴ تا ۵ وعده از این مواد غذایی را مصرف کنید. از سوی دیگر از دیدگاه علم تغذیه اکثر مواد مغذی در صورت یخ زدن خواص خود را از دست نمی‌دهند.
یک غذای بسیار ساده و مغذی املت سبزیجات است:
سبزیجات یخ زده را از فریزر خارج کرده و در قابلمه به مدت 10 دقیقه حرارت دهید.
دو تا سه قاشق روغن زیتون، کمی فلفل و ادویه جات مورد علاقه را اضافه کنید.
دو تا سه عدد تخم مرغ را ابتدا خوب هم زده وبه ظرف غذا اضافه کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 297277 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟